Gå til innhold

Battlefield 2142 er bekreftet (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg sa i en EA diskusjon for lenge siden at EA spydde ut kjente titler bare for å få penger, og ble motargumentert med at EA selvfølgelig som alle andre selskap tenkte på penger, men at de ikke gjorde hva som helst. Da jeg refererte til The Sims fikk jeg ingen svar. Merkelig.

 

Selvsagt gjør de det. Hvorfor? Fordi folk vil ha det. Om flere millioner kjøper tilleggspakkene til The Sims, hvorfor skal ikke EA da gi ut flere? Fordi en på gamer.no føler at EA ikke bryr seg om spillene sine?

 

Og igjen, behold, enda et bevis i min rekke. EA gjør ALT for å få penger, om det så er å ta et kjent konsept andre veier enn opprinnelig ment.

 

Så du har inside-informasjon? Kan du gi oss mer?

 

Jeg spiller ikke mange EA-spill selv (om noen) men jeg klager da ikke over at de lager veldig mange spill av varierende kvalitet. Om dere mener at de ikke bryr seg om spillene sine, ikke kjøp dem.

Lenke til kommentar
Historien virket helt latterlig

5794710[/snapback]

Når var historien spesielt god, for ikke å snakke om relevant, i et Battlefield-spill?

5795031[/snapback]

 

Battlefield 1942 og Vietnam f.eks :roll:

 

Ville nå si at de 2 spillene hadde en "relevant" historie i forhold til hva du kriger for. Når jeg blir slengt inn i et spill, trenger jeg et ankerfeste, og somregel er det historien, grunnen til at jeg spiller. Når jeg blir slengt inn i spillet og får servert historien "dette er det siste området uten is, vi trenger det for å overleve", tenker jeg bare "Erm, trenger mer for å fyre meg opp".

 

Når jeg joina en server i BF 1942, så viste jeg hva historien gikk ut på, jeg viste hva som var "satsen" i spillet og jeg "trodde" at jeg fighta for en sak, tysker eller britte, japaner eller amerikaner.

 

Men men, er vel bare jeg som trenger i det minste en liten flis historie i et MP spill for å holde meg engasjert. Resten biter vel i kroken bare makken spreller litt.

 

Selvsagt gjør de det. Hvorfor? Fordi folk vil ha det. Om flere millioner kjøper tilleggspakkene til The Sims, hvorfor skal ikke EA da gi ut flere? Fordi en på gamer.no føler at EA ikke bryr seg om spillene sine?

 

Ja vil folk egentlig ha det? Hvor mange vitser er det egentlig laget om The sims og alle de expansion pakkene som er kommet? Utrolig mange, og hva for nyskapning er det egentlig i spillene? Folk vil ha masse Half-Life men du ser da ikke at valve snart kommer med Half-life episode 100, gjør du vel?

 

1 på gamer.no, mange på gamespot, horder på ign. Huff, er vist ikke alene likevell.

 

Så du har inside-informasjon? Kan du gi oss mer?

 

Jeg spiller ikke mange EA-spill selv (om noen) men jeg klager da ikke over at de lager veldig mange spill av varierende kvalitet. Om dere mener at de ikke bryr seg om spillene sine, ikke kjøp dem.

 

Nei, har ikke inside information, men når BF beveger seg igjen over på en fiktiv krig med en historie som er direkte latterlig, så sier vel det nok?

 

Og til ditt siste lille utspill, ikke kjøp dem. Nei, gjør da ikke det, men som gamer så bryr jeg meg om spillene som kommer og tenker på alle de fantastiske spillene som ikke når opp fordi EA reklamerer overalt og betaler enorme summer for reklame for sitt spill overalt, slik at mange potensielle gode spill ender opp med ingen oppfølger og bare noen få som kjenner til dem. Hvor mange spill har egentlig havnat i billigkurven på spaceworld fordi de som laget spillet ikke klarte å nå opp, pga et stort konsern som overkjørte dem?

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg er skeptisk til et slik spill, men må vel egentlig bare vente å se om det blir bra. Håper de gjør spillet så "realistisk" som mulig da. Da mener jeg at de lager dette spillet slik det kanskje kommer til å være i 2142. Bra var det at de ikke skal ha laservåpen da :)

 

Men om dette spillet viser seg å bli en fiasko, så kan man jo la være å kjøpe det :)

 

Vil dette spillet få ny grafikk-motor, fysikk-motor osv? Eller bygges det på BF2 motorene?

Lenke til kommentar
Og til ditt siste lille utspill, ikke kjøp dem. Nei, gjør da ikke det, men som gamer så bryr jeg meg om spillene som kommer og tenker på alle de fantastiske spillene som ikke når opp fordi EA reklamerer overalt og betaler enorme summer for reklame for sitt spill overalt, slik at mange potensielle gode spill ender opp med ingen oppfølger og bare noen få som kjenner til dem. Hvor mange spill har egentlig havnat i billigkurven på spaceworld fordi de som laget spillet ikke klarte å nå opp, pga et stort konsern som overkjørte dem?

5795341[/snapback]

 

I en perfekt verden ville alle hatt en like stor sjanse til å lykkes. Men den idealistiske tankegangen din har ikke noen relevanse i noen industrier. Det er trist, jeg er enig med deg. Derfor synes jeg at spillpriser burde bli gitt til spill som ikke nødvendigvis selger bra, men som oser av kvalitet, da det er en av de få sjansene spillerene har til å gi noe tilbake til utviklerene som ikke har en milliard på bok.

 

Ja vil folk egentlig ha det? Hvor mange vitser er det egentlig laget om The sims og alle de expansion pakkene som er kommet? Utrolig mange, og hva for nyskapning er det egentlig i spillene? Folk vil ha masse Half-Life men du ser da ikke at valve snart kommer med Half-life episode 100, gjør du vel?

 

http://gamer.no/nyhet/pc/valve_jobber_med_...episode_2/23745

 

Du skal ikke se bort ifra at det skjer snart. Men jeg gleder meg likevel, fordi Valve produserer kvalitetsspill. Og det samme gjør EA, selv om det selvsagt er unntak.

 

Og folk vil ha The Sims. Det er tidenes mestselgende spill, og et av de få spillene som virkelig har klart å bli mainstream, og som har klart å kapre en stor mengde med jenter.

Lenke til kommentar
Det er Half-Life episode 2. Hvor gammel er sim 2 og hvor mange epxansions pakker og etterfølgere har kommet siden da? Gidder ikke telle engang.

 

Edit: Telte litt. I alt har EA gitt ut 26 "Sims" spill, i alt. 26.

5796359[/snapback]

 

Det er heilt latterlig,rett og slett latterlig. Hadde vert jævlig artig å funnet salgstall til hver og ett spill i sims familien :dontgetit:

Lenke til kommentar
Men men, er vel bare jeg som trenger i det minste en liten flis historie i et MP spill for å holde meg engasjert. Resten biter vel i kroken bare makken spreller litt.

Vel, det som holder meg engasjert i flerspiller er konkurransen, rett og slett. Tror dette gjelder for de fleste, og det er helt naturlig.

 

Ja vil folk egentlig ha det? Hvor mange vitser er det egentlig laget om The sims og alle de expansion pakkene som er kommet? Utrolig mange, og hva for nyskapning er det egentlig i spillene?

Hvordan kan du tvile på at folk vil ha det når det selger som det gjør? "Seriøse" spillere fnyser kanskje av det, men det betyr ingen verdens ting. Mange storkoser seg med The Sims.

 

Folk vil ha masse Half-Life men du ser da ikke at valve snart kommer med Half-life episode 100, gjør du vel?

Akkurat det er jo faktisk ikke langt fra det som skjer nå.

 

Jeg synes ikke folk har noe med å kritisere EA. Kanskje de er veldig opptatte av å tjene penger, men det er da bare rett og rimelig for et konkurranseutsatt firma. Hvis jeg var sjef i EA, ville jeg også ha gitt ut endeløse rekker av Battlefield- og The Sims-spill så lenge firmaet tjente på det. Hvem som helst ville ha gjort det. Det eneste motargumentet er at man risikerer å ødelegge en merkevare, men dette er jo egentlig ikke noe man trenger å bry seg om. Battlefield 1942 og Battlefield 2 vil jo fortsatt være like gode som før samme hva som blir gjort med serien videre, og da er dette i bunn og grunn et ikke-problem. Eller er det slik at folk bare ha en ny versjon av det samme spillet med bedre grafikk?

 

Hvor mange spill har egentlig havnat i billigkurven på spaceworld fordi de som laget spillet ikke klarte å nå opp, pga et stort konsern som overkjørte dem?

Særdeles få. Grunnen til at disse fantastiske spillene som du snakker om ikke blir kjøpt er at de ikke passer for folk flest. Det er det samme som i filmindustrien. Noen av de beste filmene som noen gang er laget er rett og slett så smale at mannen i gata ikke ser hva som er bra med dem. De bortgjemte perlene i spillverdenen vil aldri kunne bli kassasuksesser, ganske enkelt fordi de store massene ikke vil ha dem.

Lenke til kommentar

Eller kanskje ganske enkelt fordi de store massene aldri viste om de spillene, fordi de som laget spillet ikke hadde råd til å få ut tilstrekkelig reklame pga prislappen for reklameringa.

 

EA har gitt ut totalt 728 spill siden oppstarten deres i 1983. Over 23 år har EA i gjennomsnitt gitt ut 31 spill I ÅRET. Tenk at de har totalt gitt ut 26 utgaver av "The sims" spillene, som er 26 av totalt 190 spill i Simulasjons sjangeren.

 

Så, hvor mange spill designere gir ut i snitt 31 spill i året? De aller fleste konsentrerer seg om å levere 1 eller 2 kvalitets produkter, istede for 30 middelmådige produkter som selger PGA et navn. Kanskje også fordi de aller fleste spill designere trenger å bygge seg opp et godt rykte i spilleverden mens EA kan lage et spill som er nesten kliss lik det forrige de ga ut, legge på et nytt navn og nytt cover og selge det for full pris.

 

Og EA er ikke bare ute etter penger? De er bare ikke ute etter penger, de vil selge sjela si til djevelen for å få mer av det.

 

Edit: For å sammenligne med et stort selskap, siden oppstarten i 1988 har Ubisoft gitt ut 277 spill, noe som er ca 15 spill i året. Bare for å sammenligne.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar
Eller kanskje ganske enkelt fordi de store massene aldri viste om de spillene, fordi de som laget spillet ikke hadde råd til å få ut tilstrekkelig reklame pga prislappen for reklameringa.

 

EA har gitt ut totalt 728 spill siden oppstarten deres i 1983. Over 23 år har EA i gjennomsnitt gitt ut 31 spill I ÅRET. Tenk at de har totalt gitt ut 26 utgaver av "The sims" spillene, som er 26 av totalt 190 spill i Simulasjons sjangeren.

 

Så, hvor mange spill designere gir ut i snitt 31 spill i året? De aller fleste konsentrerer seg om å levere 1 eller 2 kvalitets produkter, istede for 30 middelmådige produkter som selger PGA et navn. Kanskje også fordi de aller fleste spill designere trenger å bygge seg opp et godt rykte i spilleverden mens EA kan lage et spill som er nesten kliss lik det forrige de ga ut, legge på et nytt navn og nytt cover og selge det for full pris.

 

Og EA er ikke bare ute etter penger? De er bare ikke ute etter penger, de vil selge sjela si til djevelen for å få mer av det.

 

Edit: For å sammenligne med et stort selskap, siden oppstarten i 1988 har Ubisoft gitt ut 277 spill, noe som er ca 15 spill i året. Bare for å sammenligne.

5798362[/snapback]

 

Jeg skjønner ikke helt hva du vil at EA skal gjøre? Ikke gi ut så mange spill og tjene mindre penger? Det er da ingen grunn til at de skal gjøre det når de spillene de allerede gir ut selger så bra.

Lenke til kommentar
Eller kanskje ganske enkelt fordi de store massene aldri viste om de spillene, fordi de som laget spillet ikke hadde råd til å få ut tilstrekkelig reklame pga prislappen for reklameringa.

Niks. Det er ikke grunnen, og det var nettopp det jeg prøvde å forklare. Massene vil ha enkle, fengende spill som ikke krever all verdens tankekraft. Lettvint underholdning. Den musikken som selger er ofte enkel, fengende og krever ikke all verdens tankekraft. Lettvint underholdning. Slike produkt oser ikke akkurat av kvalitet, men det er her det er penger å hente. Ikke prøv å fortelle meg at du, som hypotetisk sjef for en spillprodusent, ville støttet et prosjekt som sannsynligvis ville ført til tap. I så tilfelle ville du ikke ha klart deg lenge, i alle fall.

 

Og EA er ikke bare ute etter penger? De er bare ikke ute etter penger, de vil selge sjela si til djevelen for å få mer av det.

Nå må du skjerpe deg! EA er ikke et ondskapsfullt firma som utgjør en trussel mot verden. De produserer spill, og mange gode slike. Kundeservice står kanskje ikke i fokus hos dem, men ytterst få bryr seg om den i det hele tatt, og det er det de har oppdaget. Teknisk støtte er det så godt som ingen som benytter seg av, og de fleste patcher ikke spillene sine engang. Da ønsker heller ikke EA å bruke ressurser på dette. Irritende kan det være, men produktene deres blir jo solgt og spilt likevel.

Lenke til kommentar
personlig begynner jeg å bli litt lei av at folk skal kritisere ting de ikke har testet..

 

Dette gjelder blandt annet Xbox360 (før den kom), PS3 og nå BF2142..

5798331[/snapback]

 

PS3 skuffer ikke. Og forventningene til Xbox360 var store, og vi ble ikke skuffa :)

Vi kan kritisere så mye vi vil, og BF:2142 blir overnaturlig. Det er nesten ikke noe vits å være infanteri pga at en annen person i en robot kan drepe deg like lett som vi mennesker smekker ned fluer.

 

Greit, i BF:2 er det tankser o.l, men i 2142 var det voldsomt mye med roboter.

 

:)

Lenke til kommentar
BF 2142 ser helt jævli ut. Ville heller bygget mer på moderne tider (nå-tid). Laget flere brett osv.

5800126[/snapback]

de har jo gjort det, har vel kommet to tilleggspakker til bf2?

synes dette er bra, skjønner ikke hvorfor dere KLAGER over at det blir lagd spill, blir mer å velge mellom, er dere like forbanna hver gang det kommer en ny bilmodell dere ike har lyst på? all den sytinga i denne tråden er helt latterlig

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...