Gå til innhold

PHP·pub - Programming With Attitude - and beer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De har ikke trafikkstatistikk på forumet sitt (big-boards.com), så hvor store de er er det strengt tatt vanskelig å si. Forsiden sier at de har 2 millioner innlegg (vi har 8), 300K brukere (vi har 115K ca), men de tallene sier lite.

 

Ikke minst er det forskjell på om det koster 1 million i servere for å drifte forumet, elller 100K f.eks :)

Endret av Ueland
Lenke til kommentar
Kunne phpBB3 kjørt dette forumet like bra som IPB gjør nå?

8722171[/snapback]

Med tanke på at PHPBB2 brøt helt sammen ytelsesmessig når vi hadde 25% av dagens trafikk så tviler jeg egentlig på det. :)

8722797[/snapback]

 

Det bør kanskje også huskes på at phpBB3 yter en god del dårligere enn phpBB2, grunnet massevis av feature bloat. :)

Lenke til kommentar
Jeg synes tanken er god, men de har gått for langt og gjort det for basic.

At noen av de mest populære add-onsene er er attachements, poll, guest welcome message, quotations og vanillacons (smilies) forteller vel sitt.

8728971[/snapback]

Synes ikke det er noe galt i det så lenge et så modulært system ikke gjør systemet nevneverdig tregere selv om du legger inn en del moduler. F.eks. kan det gjøres som folk har foreslått med firefox(i lys av at ff begynner å bli litt bloat), som er at man under installasjon blir spurt om man vil installere de mest brukte/populære add-onsene.

Lenke til kommentar

Ahh... satt å leste litt på bash.org

 

<%crazy_clown> php is like teh pron

<Keef> quick, dirty and cheap?

<%crazy_clown> and i fap over it

Tenkte bare det passet bedre å poste den her, enn noe annet sted på forumet :)

 

phpBB3 ja, sier litt om hvor mye jeg følger med. Og når vi snakker om vanillaboard, noen som har prøvd punbb, noe ganske likt. (Tror jeg) det er ganske basic, må vel installere det meste av ekstra funksjoner.

Lenke til kommentar

Tenke jeg skulle skrive et helt basic forum først ja, så slenge på nye fungsjoner, som jeg skriver da jeg får tid. I første omgang blir det nok bare å få opp noe enkelt, slik at du kan poste, svare, og redigere postene dine. Selfølgelig med brukersystem. Så tenker jeg å slenge på PM, kontrollpanel (for brukeren), forumsøk, og sikkert litt andre ting :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...