Gå til innhold

PHP·pub - Programming With Attitude - and beer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vikingboard er vel et ganske stort prosjekt, som allerede har sluppet beta? Vanilla board har jeg faktisk ikke hørt om :hmm:

 

Edit: Hadde hvert litt tøft å blitt med på et stort prosjekt og da (om jeg hadde fått lov). Skal ha utplassering en gang i uken til neste år (på en arbeidsplass), hadde hvert vanvittig bra å jobbet med et forum :p

Endret av Mr. Bakke
Lenke til kommentar

Jeg hadde den filen, men takk!

 

Så hvordan bruker jeg denne filen til mitt eget skjema?

 

Jeg ønsker at når en bruker taster inn postnummeret sitt, så kommer det automatisk opp i poststed feltet i skjemaet mitt.

 

Hvordan gjør jeg det? Eller er ikke det et php spørsmål?

Lenke til kommentar

Først og fremst burde du skrive et skript som konverterer postnummer og poststed til et noe mer fleksibelt format enn det som blir levert, f.eks kan du dytte dataene inn i en database. Deretter skriver du et skript som gjør et oppslag mot denne databasen ved utfylling av skjemaet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+142

Jeje.. Jeg har da akkurat oppgradert Ubuntu serveren min ifra 6.06 til 7.04.

Det skulle da selvfølgellig by på problemer. Får et hav av feilmeldinger med mysql og gd bibliotekene mine :(

 

Warning: mysqli_connect() [function.mysqli-connect]: (HY000/2003): Can't connect to MySQL server on '*********.com' (111) in /var/*/*/*.php on line 5

 

 

Som dere kanskje ser, er også avataren min ute av drift :(

Endret av Slettet+142
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

vel.. mySql kjører. Det er sikkert bare noe feil i koden min. Det rare er at mysql virker på noen php-filer, mens ikke på andre :p

 

Får bare prøve meg fram jeg da ;D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

rart. Fant akkurat ut at feilmeldingen kun kommer når jeg kaller mysql ved hjelp av å bruke dns-en som host, imens når jeg bruker localhost funker det helt fint.

 

Problem solved da. Delvis iallefall ^^

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Syns at tråden dør ut. Noen tanker om Zend Framework?

8986807[/snapback]

 

Jepp, bra saker! Har brukt det ganske lenge og nå som 1.0.0 er sluppet er det klart for deployment :thumbup:

Føler at Zend FW glir veldig godt inn i filosofien til PHP om at ting skal være så enkelt som mulig. Måten de har bygd opp rammeverket er også veldig PHP-aktig istedenfor at de prøver å være noe annet.

Dessuten går det fint om man skulle ønske å bruke komponenter fra andre rammeverk i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...