Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da er det min tur til å gi et forslag som kanskje er litt uvanlig fra min side.

Gene Loves Jezebel - Sweet Sweet Rain

Denne låta er herlig. *nynne "Sweet, sweet rain!*

8620309[/snapback]

Den kjøpte jeg også. :thumbup:

 

Slikt setter jeg pris på. Perfekt pop uten for mye fiksfakserier. De har lært av 80-tallets popsmeder som de "vokste opp med" og tilsatt gitarer. (Plata kom vel i '93?) Hørte litt på de eldre albumene deres på iTunes, og de var veldig 80-talls.

 

Geir :)

8624493[/snapback]

Fint at du likte forslaget!

 

Bandet ble faktisk stiftet i 1981 ifølge Wikipedia. Tar jeg ikke helt feil så slapp de en ny CD nå nylig.

 

Kanskje det er på tide å lage en konto på iTunes Store nå? Er mye musikk jeg kunne tenkt å høre på som det ikke er mulig å få på CD-er.

Lenke til kommentar

Bra, olsen!

 

Er helt enig i at trådstarter bør kjøpe hele In The Aeroplane Over The Sea, det er virkelig en moderne klassiker som egentlig savner sidestykke. Nesten brutal i sin åpenhjertige, vakre sårhet.

 

Du nevner Holland, 1945 - tja, jo, det er en flott sang, men jeg tror den fungerer bedre som en del av albumets helhet enn som en selvstendig sampler, og at den har en viss risiko for å falle gjennom.

 

Det er et par-tre-fire sanger jeg får mer ståpels av på plata, og den mest "selvstendige" av dem (jeg ser da bort fra de åpenbare valgene Two-Headed Boy pt 1 og 2) er Oh Comely. En melodi egnet til å bevege selv de mest forsteinede sjeler, og en tekst egnet til å okkupere hjernen med grensesprengende sjelevrengende tanker mens det står på. En sang du vokser inn i og blir en del av.

 

Litt mer konsis oppsummering:

 

Kjøp Neutral Milk Hotel - Oh Comely!

Lenke til kommentar

Sangen Starlight av Freedom Call er en..sang. Jeg får glad-følelse, grand prix-følelse og litt av hvert av å høre på den, og digger den noe helt sinnsykt. Jeg begynner å bli flink til å anbefale låter du ikke liker, da. :cool: Vi får se med denne. Den ligger på iTunes, iallefall. :)

Lenke til kommentar
Brett Dennen - "Ain't no reason"

Den er på itunes, synd smakebiten av den er litt bob-bob.

8624551[/snapback]

Den kjøpte jeg! :thumbup:

 

Nytt forslag:

 

Smashing Pumpkins - Bullet with Butterfly wings

Herlig sang. Hørte den først i en Weird Al-sang, skaffa meg originalen. Angrer ikke :)

8626851[/snapback]

Pumpkins har flere låter jeg setter pris på, dette er desverre ikke en av mine favoritter. Blir for likt mye annet i sjangeren. (Det kan jo selvsagt hende de var først ute med det.) Men takk for forslaget. :cool:

 

Neutral Milk Hotel - Holland, 1945

 

Siden du ikke har fått forslag om NMH tidligere, så er det på tide nå ;) Egentlig burde du hørt hele skiva (In the Aeroplane Over the Sea), men jeg tror denne låta er en god smakebit :)

8629101[/snapback]

Vi får greie seg med en om gangen i denne tråden. Ellers blir jeg ruinert. ;)

 

Jeg kjøpte den jeg! :cool:

 

Sist gang jeg prøvde meg her så kunne du ikke kjøpe sangen, så jeg prøver på nytt.

Gamma Ray - The Heart of the Unicorn

Min favoritt artist, Kai Hansen, powermetal sin bestefar :)

8632978[/snapback]

Imponerende, men jeg er blitt for gammel til headbanging tror jeg. Blir svimmel bare av tanken. Takk for forslaget. :cool:

 

Kjøp Neutral Milk Hotel - Oh Comely!

8639228[/snapback]

Joa, den kunne jeg godt kjøpt. Men Olsen var før deg denne gangen, så da ble det Holland 1945. En indikasjon på at jeg faktisk bør sette den på CD-lista... :cool:

 

Regner nesten med at du har hørt om Gorillaz også..

De har en god "funky" -hiphop/rap stil.

Jeg vil anbefale Dirty Harry. Den er veldig fin. :yes:  Veldig flott å høre på når ungene kommer inn å begynner å synge :whistle:

8640426[/snapback]

Festlig låt. Hadde det vært en fet blåserrekke istedet for synthen skal du ikke se bort fra at jeg hadde kjøpt den bare for riffet. Men da kan det nok hende jeg hadde kjent igjen låta de har rappet det fra også. Takk for forslaget. :cool:

 

Robert Plant - 29 Palms.

Den er tilgjengelig på iTunes

Hvis ikke den faller i smak så kan jeg anbefale "Shine it all around" av samme person.

:thumbup:

8641201[/snapback]

Jeg tror jeg står over gode gamle Plant i denne omgang. Flott sang og pen musikk, men ikke noen musikalsk utfordring. Takk for forslaget. :cool:

 

Mika - Relax, Take It Easy

Hvis jeg er litt stressa av en eller annen grunn, så hører jeg på denne...

Digger låta, selv om det er mest hiphop/r&b det går i på min iPod..

8646468[/snapback]

Mika er blitt foreslått et par ganger nå. Fortsatt ikke sikker på om det er noe for meg. Men takk for forslaget. :cool:

 

Jeg synes du skal høre på det franske bandet "telepopmusik". Sykt chill elektronica med fin, skjør stemme som mykner sangene.

Særlig "Don't look back"    (veet man bare kan si en, men hvis du vil, sjekk "just breathe" også)

Kristin :)

8676810[/snapback]

Den kjøpte jeg! :thumbup:

 

Manic Street Preachers m/ Nina Persson - Your love alone is not enough

8679832[/snapback]

Den kjøpte jeg også! :thumbup:

 

Vill anbefal Crushing the Scepter fra Pentragram albumet av Gorgoroth.

Dette er Black Metal på sitt beste.

Anbefales på det sterkeste

8680990[/snapback]

"IFA. Foretrukket av sangere siden 1930"... :!:

 

Det ligger litt i kortene etterhvert at svaret blir "Takk, men nei takk" til slike forslag. Men takk i alle fall. :cool:

 

Sangen Starlight av Freedom Call er en..sang. Jeg får glad-følelse, grand prix-følelse og litt av hvert av å høre på den, og digger den noe helt sinnsykt. Jeg begynner å bli flink til å anbefale låter du ikke liker, da.  :cool: Vi får se med denne. Den ligger på iTunes, iallefall.  :)

8682303[/snapback]

Funket ikke denne gangen heller, desverre. Men takk for et entusiastisk forslag! :cool:

 

Miniomtaler av de jeg kjøpte kommer når jeg får tid til å høre gjennom dem. Nå må jeg løpe.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du allerede har Rush, men hvis ikke kan jeg anbefale sangen 2112 fra albumet 2112 (1976), en genial progressiv godbit på 20 minutter. Om den ikke faller i smak kan jeg anbefale Red Barchetta og The Camera Eye fra albumet Moving Pictures (1981).

 

EDIT: Ser at du allerede har kjøpt Rush nå :blush:

Endret av Jaffe
Lenke til kommentar

Boards of Canada - Roygbiv

 

Kanskje ikke i samme gate som mye av det som er postet her, men har blitt overrasket over at BoC apellerer til så mange av vennene mine som normalt hører på Jazz og Rock.

 

Forresten er hele Music Has the Right to Children platen deilig og avslappende, anbefales. :)

Endret av eMPea
Lenke til kommentar
Pumpkins har flere låter jeg setter pris på, dette er desverre ikke en av mine favoritter. Blir for likt mye annet i sjangeren. (Det kan jo selvsagt hende de var først ute med det.) Men takk for forslaget. :cool:

 

Wow. Isåfall må du anbefale meg et par band som er i den sjangeren. Smashing Pumpkins er ganske unikt i mine ører, så jeg tar imot forslag til andre band som ligner.

Lenke til kommentar

Bra at du vurderer innkjøp av den NMH-CDen, jeg tror ikke du vil angre. Pitchforkmedia.com ga den 10.0, og kåret den litt senere til nittitallets fjerde beste utgivelse (etter OK Computer, Loveless og The Soft Bulletin). Selv mener jeg den burde ha kjempet med OK Computer om førsteplassen.

 

Lista: http://www.pitchforkmedia.com/article/feat...he-1990s/page_1

 

Her er et fint intervju med Jeff Mangum, hjernen og hjertet bak NMH: http://www.pitchforkmedia.com/article/feat...tral-milk-hotel

 

Så får jeg vel slutte med promoteringen av NMH og heller anbefale noe musikkgreier. Hva med Massive Attack - Safe From Harm? En eviggrønn klassiker :)

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan det er med deg og filmmusikk, og det er forsåvidt ikke lett å anbefale bare et enkelt stykke fra en film.

 

Uansett. Anbefaler deg filmmusikken fra en av Pirates of the Carribean - filmene der musikken er komponert av Hans Zimmer.

Det er intet mindre enn nydelig musikk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...