Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod


Anbefalte innlegg

Har fulgt med på tråden siden fødselen, og bidratt smått med låtforslag og må bare si at dette er favorittråden min på forumet. Holder med deg i mye av musikkvalgene dine, og liker veldig smaken du har på musikk. :)

 

Nå vil jeg anbefale The Album Leaf med den utrolig nydlige sangen Twenty Two Fourteen.

 

Leaf spiller ambient musikk med liten vokal (ingen vokal i denne sangen), og passer utmerket til fest, hverdag eller som en tørsteslukker. Sangen er brygget på, for meg, ukjente instrumenter, men tilfaller seg som en av mine absolutt favoritter.

 

En utrolig stemningsfull låt som gir hjertevarme og drysser Ole Lukkøye-pulver i øynene, på selv en lys våken stakkar.

 

Itunes-link vet jeg ikke hvor jeg finner (sidene deres er verre enn Sinsenkrysset), men en

kan du få.

 

Kos deg. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg slenger meg på med en anbefaling til, siden det er så lenge siden OP har oppdatert :)

 

En av platene som virkelig prega min ungdomstid, eller tidlig voksentid, er Suede - Dog Man Star. Bandets kreative høydepunkt, etter at de forsåvidt gikk knallhardt ut med den navnløse debutplata. DMS er stappa full av mørke, tåketunge, narkobefengte sanger, mange av dem veldig vakre. Plata ble spilt inn i en tung periode for bandet, der gitaristen slutta og alt var generelt bare lidelse og uggenhet. Dette hører man i musikken.

 

En av de fineste sangene på plata er en melankolsk liten vise som heter The 2 Of Us, og handler om Brett Anderson som ligger og smågråter over litt kjærlighet og sånt. Pompøst, men ikke klissete. Fin musikk å være i dårlig humør til.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale et par sanger som ikke har kommet ut i studioversjon enda:

 

Radiohead - Last Flowers Till the Hospital:

 

- Vakker, akustisk sang, der Thom Yorke viser hva stemmen hans er god for.

 

Radiohead - 4 Minute Warning:

 

- En sang bygget på en pianomelodi som ved første øyeblikk kan minne om en julesang.

 

Om du liker dem skal jeg prøve å finne noen mp3-versjoner du kan laste ned. :)

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar

Takk for alle forslagene. beklager at det har tatt litt tid denne gangen, men jeg er litt opptatt for tiden. Og ikke har jeg fått kommentert forrige innkjøpene slik jeg lovet. :blush:

 

Men her er i hvertfall denne runden:

 

Jeg vet ikke om du allerede har Rush, men hvis ikke kan jeg anbefale sangen 2112 fra albumet 2112 (1976), en genial progressiv godbit på 20 minutter. Om den ikke faller i smak kan jeg anbefale Red Barchetta og The Camera Eye fra albumet Moving Pictures (1981).

EDIT: Ser at du allerede har kjøpt Rush nå  :blush:

8683955[/snapback]

Tror jeg skal klare meg med den ene ja. Bra nusikk, men ikke noen utfordring musikalsk. Takk for forslaget. :cool:

 

Faith No More - Epic

Strålende sang som var med på VH1's liste over 40 beste metal sanger :)

8683981[/snapback]

Falt ikke helt for den desverre. Takk for forslaget. :cool:

 

Boards of Canada - Roygbiv

Kanskje ikke i samme gate som mye av det som er postet her, men har blitt overrasket over at BoC apellerer til så mange av vennene mine som normalt hører på Jazz og Rock.

Forresten er hele Music Has the Right to Children platen deilig og avslappende, anbefales. :)

8686372[/snapback]

Tøff synt, men nådde ikke helt opp. Takk for forslaget. :cool:

 

Wow. Isåfall må du anbefale meg et par band som er i den sjangeren. Smashing Pumpkins er ganske unikt i mine ører, så jeg tar imot forslag til andre band som ligner.

8698086[/snapback]

Det var en personlig observasjon om akkurat den låta. Jeg skal overlate til folk som kjenner sjangeren å komme med forslag.

 

Så får jeg vel slutte med promoteringen av NMH og heller anbefale noe musikkgreier. Hva med Massive Attack - Safe From Harm? En eviggrønn klassiker :)

8699077[/snapback]

Den kjøpte jeg. :thumbup:

 

Litt for mekanisk kanskje. Når man har en så sjelfull vokalist er det synd å ikke bruke henne mer.

 

Vet ikke hvordan det er med deg og filmmusikk, og det er forsåvidt ikke lett å anbefale bare et enkelt stykke fra en film.

Uansett. Anbefaler deg filmmusikken fra en av Pirates of the Carribean - filmene der musikken er komponert av Hans Zimmer.

Det er intet mindre enn nydelig musikk!

8706568[/snapback]

Det finnes mye bra filmusikk. Men det blir litt utenfor emnet for denne tråden, siden jeg er ute etter enkeltlåter.

 

Har fulgt med på tråden siden fødselen, og bidratt smått med låtforslag og må bare si at dette er favorittråden min på forumet. Holder med deg i mye av musikkvalgene dine, og liker veldig smaken du har på musikk. :)

Nå vil jeg anbefale The Album Leaf med den utrolig nydlige sangen Twenty Two Fourteen.

8736815[/snapback]

Den kjøpte jeg. :thumbup:

 

Blir nok ikke den meste spilte på playlisten, men temaet var inspirerende for gammel låtsmed.

 

Dave Matthews Band - Crush

Dave er helt genial. Han lager forferdelig avslappende musikk, og stemmen hans er så utrolig behagelig. Vanskelig for meg å velge ut kun én sang fra DMB, men hvis du liker denne før du vurdere å kjøpe et par album.

8740484[/snapback]

Har kjøpt to DMB-låter alt, så det får rekke som appetittvekker for det bandet. :cool:

 

3 Doors Down - When I'm Gone

Heeerlig låt, behagelig og passe rocka.

8740846[/snapback]

Kjøpte den. "Here without you" også når jeg først var igang. :thumbup:

 

Vil virkelig anbefale post-rock-perlen "Catastrophe and the Cure" av Explosions in the Sky fra albumet "All of a Sudden I Miss Everyone".

8741914[/snapback]

Spennende, men litt for masete for meg. Takk for forslaget. :cool:

 

En av platene som virkelig prega min ungdomstid, eller tidlig voksentid, er Suede - Dog Man Star. Snip...

 

En av de fineste sangene på plata er en melankolsk liten vise som heter The 2 Of Us, og handler om Brett Anderson som ligger og smågråter over litt kjærlighet og sånt. Pompøst, men ikke klissete. Fin musikk å være i dårlig humør til.

8748038[/snapback]

Den kjøpte jeg! :thumbup:

 

Vil bare kjapt anbefale en sang som jeg synes er så knakende flott,

Iggy Pop med Tonight. :)

8751349[/snapback]

Lust for life hadde jeg på LP dengang da. Takk for påminnelsen. :cool:

 

Aerosmith - Jaded

Herlig sang dette også, kommer ikke på noen annen måte å forklare det på, alt er bare så bra ved den. :D

8762406[/snapback]

Den hadde de visst ikke på iTunes.

 

Kan absolutt anbefale Dream Theater - Another Day. Denne låta er ganske rolig, og utrolig fin, med både rolig gitarsolo og saxofonsolo. Den beste rolige låta til DT spør du meg. burde sjekkes ut.  :thumbup:

(den beste versionen er den fra albumet Images and Words)

8763613[/snapback]

Den hadde de visst heller ikke på iTunes.

 

Edit: Der kom det et forslag til mens jeg drev på:

 

Jeg vil anbefale et par sanger som ikke har kommet ut i studioversjon enda:

Radiohead - Last Flowers Till the Hospital:

Radiohead - 4 Minute Warning:

Om du liker dem skal jeg prøve å finne noen mp3-versjoner du kan laste ned. :)

8767399[/snapback]

Takk. Men jeg laster ikke ned, med mindre det er fra en side som bandet har godkjent da. :cool:

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Takk. Men jeg laster ikke ned, med mindre det er fra en side som bandet har godkjent da. :cool:

 

Geir :)

8767604[/snapback]

Forsåvidt greit nok det; men for øyeblikket er det bare live-versjoner som er tilgjengelig, da deres nyeste album ikke er ute enda. Det er i tillegg veldig kjente Radiohead-fansider som har live-opptak til nedlastning, som Radioheads pengefolk ikke har stengt, selv om de gjennom en enkel e-post nok kan gjøre dette, om de ønsket det.

 

Videre har ikke Radiohead noen platekontrakt for deres nyeste album enda, slik at rettigheten til deres nye sanger bare tilhører bandet; og dette sier vel mye om hva de synes om at folk laster ned live-opptak (dette handler riktignok om et studioalbum, men de har nok et enda mildere ståsted på live-opptak): "Their forthcoming album Hail To The Thief was leaked to the Internet three weekends ago---two months early---and the response of the influential band could only be termed polite bemusement."

 

Men om du fortsatt ikke ønsker å høre på sangene, respekterer jeg selvsagt det. :)

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar

Det er sommer og naturlig nok tid for sommerlåter.

V il anbefale Toto - Pamela.

Det er en skikkelig godlåt som i hvertfall får meg litt i stemning. Hvorvidt teksten tilsvarer om jeg skal gjøre det er vel så som så, men tonene er i hvertfall utsøkt.

 

Husker ikke om jeg har anbefalt deg noen låter av Toto før, og hvordan du svarte på det, men men...

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har vært inne om her og anbefalt noe.

 

Denne gangen har jeg lyst til å bevege meg enda litt lengre ut enn jeg kanskje har gjort tideligere. Agalloch er et Atmospheric Folk/Dark Metal band fra USA. Ikke la deg skremme av "Dark Metal", dog. Dette er så stemningsfult og vakkert som noe annet. Musikken har en utrolig god atmosfære, synd at bandet er så godt gjemt for allmennheten.

 

De har et par album + låter på Itunes. Er veldig i tvil om hvilken låt jeg vil anbefale først for alle er ekstremt gode. Men vi prøver oss med ...And The Great Cold Death Of The Earth. Not unlike the waves er også en knallgod en, om du ikke syns den første var noe. (Vet hva reglene sier, kun en låt men jeg kunne ikke dy meg.)

 

Hope this tickles your fancy :]

Lenke til kommentar

Hva? Hadde de ikke Aerosmith der? Makan til tull. :D For prøve en annen da, gammel klassiker, knallgod låt dette også: Creedence Clearwater Revival - Bad Moon Rising

Og siden du likte 3 Doors Down sangene, så kan jo evt Away From The Sun også være aktuell da denne er omtrent samme greia. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...