Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Inspirert av konserten på Norwegian Wood sjekket jeg ut Tori Amos, som for meg var totalt ukjent før torsdag. En pen dame (M-I-L-F, som hun jo synger) og dyktig pianist utstyrt med en imponerende stemme.

 

De to første sangene som spilles på websiden hennes hadde umiddelbar appell: #1 Big Wheel #2 Bouncing Off Clouds.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har fått sansen for en liten yndighet, av en annen yndighet. Låten er: Umbrella, av Rihanna. Vet ikke hvilket album den er hentet fra, men låten får det til å rykke i den trefoten jeg bruker til dansing.

Jaggu er sukkerungen til å spise opp ... ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg vil anbefale Apocalyptica - Nothing Else Matters. Nothing else matters er jo egentlig laget av metallica, men dette bandet her fremfører denne låta kun på chello. veldig godt gjennomført, må høres :)

 

denne låta er av de rolige fra Metallica ,siden jeg har fått inntrykk av at kjapp metal ikke er trådstarters mest foretrukne musikk.

 

(ps, originalen av Nothing else matters syns jeg stiller på lik linje med den fra apocalyptica, så burde hvertfall prøvehøre den også)

Endret av Stratosphere
Lenke til kommentar
Satt å hørte på en randomized spilleliste, så kommer Crash Test Dummies - Mmm Mmm Mmm Mmm. Den er jo en klassiker som alle må ha mener nå jeg.

8866891[/snapback]

8892686[/snapback]

Sent men godt: Kjøpte den jeg. :thumbup:

 

Inspirert av konserten på Norwegian Wood sjekket jeg ut Tori Amos, som for meg var totalt ukjent før torsdag. En pen dame (M-I-L-F, som hun jo synger) og dyktig pianist utstyrt med en imponerende stemme.

 

De to første sangene som spilles på websiden hennes hadde umiddelbar appell: #1 Big Wheel #2 Bouncing Off Clouds.

8892867[/snapback]

Tori Amos står på listen over folk jeg må se nærmere på. Skal ikke velge noen låt akkurat nå men heller gjøre litt grundigere undersøkelser.

 

Vet ikke om du er "in to" hair-rock, men.

 

Aerosmith - Dream On

 

Vet ikke om folk kjenner den bedre fra refrenget i Eminems "Sing for the Moment", men det er uansett en god låt som jeg vil anbefale.

8893131[/snapback]

Jeg kjenner den best fra Arnold-filmen: "Something is rotten in the state of Denmark, and Hamlet is taking out the trash." ;)

 

Når nok ikke helt opp nei. Takk for forslaget. :cool:

 

I serien "coverlåter jeg liker bedre enn orginalen": Youth Group - Forever Young :)

8893332[/snapback]

Det ble litt for søtt for meg. Kanskje fordi jeg er litt lei av originalen. Men takk for forslaget. :cool:

 

Min absoluttfavorittsang for tiden er:

The Coral - "Dreaming of you" og jeg vil derfor anbefale deg den. Den er å finne på iTunes.

8893543[/snapback]

Den kjøpte jeg! :thumbup:

 

Hva med The Walkabouts? En sang jeg har nynnet mye opp gjennom tidene er rocklåta Got No Chains, som du finner på samleren Sub Pop 200. Fin plate med mye tidlig Seattle-lyd.

8896252[/snapback]

Den fant jeg ikke på iTunes desverre.

 

Men.. -HVA??! Tråden er jo død! *bumpes*

Neida, den er ikke død, den er bare sommerstille. :cool:

 

Jeg har fått noe "ny" musikk i det siste, og la akkurat merke til at Kent har mye bra.

400 Slag er låta jeg vil anbefale i dag. Den er veldig fin.synes jeg, da.

8929836[/snapback]

Er den instrumental? Høres slik ut på klippet, men kanskje det bare er introen...?

 

Har fått sansen for en liten yndighet, av en annen yndighet. Låten er: Umbrella, av Rihanna. Vet ikke hvilket album den er hentet fra, men låten får det til å rykke i den trefoten jeg bruker til dansing.

Jaggu er sukkerungen til å spise opp ... ;)

8930815[/snapback]

Desverre, det blir lite dansing på denne karen. Og man kjøper ikke låter på iTunes for coverets skyld... ;)

 

jeg vil anbefale Apocalyptica - Nothing Else Matters. Nothing else matters er jo egentlig laget av metallica, men dette bandet her fremfører denne låta kun på chello. veldig godt gjennomført, må høres  :)

 

denne låta er av de rolige fra Metallica ,siden jeg har fått inntrykk av at kjapp metal ikke er trådstarters mest foretrukne musikk.

 

(ps, originalen av Nothing else matters syns jeg stiller på lik linje med den fra apocalyptica, så burde hvertfall prøvehøre den også)

8985793[/snapback]

Morsomt, men når ikke helt opp om vi ser bort fra novelty-faktoren. iTunes har ikke rettighetene til Metallica, ser det ut til, så originalen blir ikke aktuell heller. Men takk for forslaget. :cool:

 

Vassendgutane - Granada

 

:w00t:

8989277[/snapback]

Den hadde de heller ikke på iTunes. Takk for forslaget. :cool:

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Det er sommer og naturlig nok tid for sommerlåter.

V il anbefale Toto - Pamela.

8767822[/snapback]

Toto er bra saker. tror jeg skal sette dem på CD-listen. Takk for forslaget. :cool:

8891893[/snapback]

 

Vet ikke om du har kjøpt noe mer av Toto eller om du har kjøpt CD av dem, men jeg må i alle fall anbefale deg mer Toto:

 

Home of the Brave fra jubileumsalbumet deres 25th Anniversary: Live in Amsterdam

Sangen er etter min mening utrolig bra, med en utrolig funky gitar innimellom. Over 8 minutter nytelse, fra min side,

Om albumet skulle være interessant, inneholder det en del godbiter. Det er et bra album, og ikke minst et bra live-album.

Endret av Ladern
Lenke til kommentar

hehe, får prøve med en annen låt da ;)

 

vil anbefale å sjekke ut liquid tension experiment - biaxident. veldig original låt med clean og overdrive gitar og en god del piano, men det er ikke tunge power chords som er cluet her ;) alt i alt mixet til en meget god instrumental som varer i drøyt 7 og et halvt minutt.

 

hvis du noen gang har tenkt at musikken til dream theater ikke er så verst, men syns ikke vokalisten er noe tess, så vil jeg hvertfall anbefale denne låta (og bandet generelt). anbefaler låta uansett, for den er utrolig godt satt sammen. ikke så heavy som Dream Theater generelt sett heller.

Lenke til kommentar

Stonegard er bra ja, men nå skal jeg foreslå en skikkelig indie-perle!

 

Bell X1 - Eve, The Apple of My Eye. Den finnes i to versjoner, uten at jeg vet hvordan man kan skille dem fra hverandre via navnet. Den jeg snakker om har i hvertfall piano og et annet instrument jeg ikke helt klarer å finne ut hva er som dominerende instrumenter over gitar. Det er også xylofon med i denne versjonen, i motsetning til den andre.

Lenke til kommentar
Jeg har fått noe "ny" musikk i det siste, og la akkurat merke til at Kent har mye bra.

400 Slag er låta jeg vil anbefale i dag. Den er veldig fin.synes jeg, da.

Er den instrumental? Høres slik ut på klippet, men kanskje det bare er introen...?

Geir :)

8989840[/snapback]

Det er nok bare introen. :)

 

Hva har du av Supertramp? Jeg vil anbefale Breakfast in America (Take a Look at my Girlfriend). Den er sånn "passe" kjent :D , så du har nok sikkert hørt den før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...