Gå til innhold

Utfordring: Dine favoritter på min iPod


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Jeff Lynne: Every little thing, fra platen "Armchair Theatre".

Pop med fete blåsere, og Beatlesk koring, samt Lynne's knallvokal.

Sommerlåt for alle panteflaskene. :cool:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har sett at Audioslave har vært nevnt i tråden, og forbauses av at ingen av knallåtene fra førstealbumet blir nevnt. "Light my way", fra første og det "eneste" albumet blir derfor min anbefaling.

 

Her møtes villskapen i RATM med musikaliteten til salige Led Zeppelin på fortreffelig måte.

Lenke til kommentar
Eagles of Death Metal - Kiss The Devil fra Peace Love Death Metal.

En ganske skranglete sak!  :)

8532667[/snapback]

Den nådde ikke helt opp. takk for forslaget.

 

Jeff Lynne: Every little thing, fra platen "Armchair Theatre".

Pop med fete blåsere, og Beatlesk koring, samt Lynne's knallvokal.

Sommerlåt for alle panteflaskene. :cool:

8535488[/snapback]

De har visst ikke noe Jeff Lynne på iTunes. Men de har en masse gammel ELO, så kanskje han byttet selskap? Husker låta, absolutt en godlåt. Ligger en litt scrabby utgave på YouTube.

 

Pink Floyd - Mother

8535719[/snapback]

Den har jeg. :cool:

 

Du har sagt at du liker Jackson Browne, så dette er kanskje unødvendig...men siden dette er en aldeles nydelig låt og en all-time-favourite fra plata Looking East får du tipset allikevel:

Jackson Browne - Barricades of Heaven

8542926[/snapback]

Det er aldri unødvendig å minne meg på hvor godt jeg liker jackson Browne. Takk skal du ha! :cool:

 

Scorpions - Wind of Change

8543373[/snapback]

Vakker, men har liksom hørt den nok i årenes løp til at jeg ikke trenger å kjøpe den. Takk for forslaget. :cool:

 

Har sett at Audioslave har vært nevnt i tråden, og forbauses av at ingen av knallåtene fra førstealbumet blir nevnt. "Light my way", fra første og det "eneste" albumet blir derfor min anbefaling.

8543430[/snapback]

Nådde ikke helt opp, desverre. Takk for forslaget. :cool:

 

60?

Jupp. Han er 58. Så han har ennå et stykke igjen til han er 80.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Antony & The Johnsons - I Fell In Love With A Dead Boy

 

Synes det er vanskelig å velge en låt av og til av en artist, hvis man henger på flere, her er mitt forslag av denne artisten, men vil anbefale deg å lytte på litt flere låter. Artisten ble forresten oppdaget av Lou Reed:)

Endret av aaglysta
Lenke til kommentar

The Good, The Bad And The Queen

 

Dette er navnet på både platen og låten fra Damon Albarn's siste prosjekt. Minner om Gorillaz bare uten rappingen og lignende Blur,bare med en ekstra dimensjon.

 

Personlig liker jeg noen andre låter fra albumet bedre,men det var kun denne som lå på iTunes.

 

Link her.

Endret av DanielL
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Har tidligere anbefalt en låt fra Mobilize av Grant Lee Phillips som falt i smak. Nå har jeg en til fra samme albumet: "Spring Released". Denne guttten har en stemme som man kunne myrde for. Denne låten har innovativ koring/voklabruk som utgjør mere enn femti prosent av lydbildet, men samtidig er det plass for utsøkt instrumentering. I stedet for å handle enkeltlåter fra albumet, vil jeg anbefale å kjøpe albumet, fordi her er det ikke en eneste svakhet.

:)

Lenke til kommentar

Vil anbefale Travis - Eyes Wide Open

Er fra den nye skiva hans the boy with no name(utrolig bra album btw)

Elsker beat'en i denne sangen, absolutt verdt en titt.

--

Hvis du liker elektronica, vil jeg anbefale Daft Punk med Robot Rock fra albumet Human after all. Vansklig å si hvorfor jeg liker denne låta, den er rett og slett bra. Har desverre ingen annen måte å formulere det på.

Daft Punk med Human after all sang nummer 1 på albumet Human after all er også verdt en titt, ekstrem god låt.

--

Gym Class Heroes med Cupid's Chokehold, digger melodien, mener den er fra en sang langt tilbake i gamle dager, gjort om å putta på annen tekst, veldig fengende, syns nå vertfall jeg.

--

Minor Majority med Supergirl, sikkelig kose låt, rolig og sakte med en kul melodi, en sang jeg greier å drømme meg bort i.

--

Ok Go med Here It Goes Again, tror jeg hørte låta på youtube første gang, og etter det ble jeg betatt, skikkelig god låt btw du burde se videoen også, artig.

--

 

 

Dette var noen par som forhåpentligvis ikke har blitt nevnt før, anbefaler deg å ta en titt på alle sammen.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar
Deep Purple - Bad Attitude. Den vet jeg er tilgjengelig på iTunes som en enkeltlåt

Og sangen Mitzi Dupree av det samme bandet anbefaler jeg på det høyeste, veldig jazza! Også tilgjengelig på iTunes så vidt jeg vet.

8544395[/snapback]

Jeg hadde i sin tid alle skivene til Deep Purple. Opp til og med Stormbringer om jeg ikke husker feil. Hører fortsatt på klassikerne med gjenkjennelsens glede, men det nye stoffet nyer ikke godt av det og når derfor ikke helt opp. Men takk for forslaget. :cool:

 

Går ut ifra at du har hørt I'd Rather Dance With You  av Kings Of Convenience .. Den er en sikker vinner hos meg iallefall. Jeg synger med hver gang! :whistle:

8544471[/snapback]

Jupp, men jeg hadde den ikke. Burde egentlig hatt en CD med KoC. Men kjøpte i alle fall denne som smakebit. :thumbup:

 

Eva Cassidy - Songbird

Nydelig stemme :love:

8545209[/snapback]

Eva Cassidy har laget noe av det vakreste som noen sinne er laget av musikk, og ihvertfall i særklasse det vakreste som finnes av coverversjoner. Denne har jeg alt!

 

Originalen er ganske vakker den også.

 

Antony & The Johnsons - I Fell In Love With A Dead Boy

8545746[/snapback]

Den hadde de ikke på iTunes. Men de hadde flere andre album med gruppa. Skal høre litt mer på dem.

 

[Da får jeg nesten anbefale Sing Me Spanish Techno fra TC da. :)

8571219[/snapback]

Det får du gjerne. Lurer på om jeg ikke skal sette dem på CD-lista. Kjøpte i hvert fall den låta. :thumbup:

 

The Libertines - Time For Heroes

8572389[/snapback]

Den kjøpte jeg. :thumbup:

 

Igjen er jeg litt ti tvil om hva som er opplagte klassikere, men jeg drister meg til å  anbefale:

Eagles - The Last Resort

Nydelig sang!

8573593[/snapback]

Den har jeg. :cool:

 

The Good, The Bad And The Queen

Link her.

8573672[/snapback]

Fant hele plata på iTunes nå, om du vil foreslå en annen låt. Men jeg kjøpte tittellåata i alle fall. :thumbup:

 

Har tidligere anbefalt en låt fra Mobilize av Grant Lee Phillips som falt i smak. Nå har jeg en til fra samme albumet: "Spring Released".

I stedet for å handle enkeltlåter fra albumet, vil jeg anbefale å kjøpe albumet, fordi her er det ikke en eneste svakhet.

:)

8575128[/snapback]

Yes, det tror jeg nesten jeg skal gjøre. Men kjøpte låta i alle fall jeg, den var for catchy til at jeg klarte å holde fingeren vekk fra museknappen.

 

Må få anbefale en låt til. En skikkelig norsk godlåt, fra et av Norges beste band.

 

Hellbillies - Spel, Johnny Spel

8575360[/snapback]

Den nådde ikke helt opp. Helbillies er et tøft band men har en tendens til å bli litt for glatt på plate. Savner litt fandeivoldskhet.

 

Vil anbefale Travis - Eyes Wide Open

Er fra den nye skiva hans the boy with no name(utrolig bra album btw)

Elsker beat'en i denne sangen, absolutt verdt en titt.

8575626[/snapback]

Den kjøpte jeg. :thumbup:

 

De andre forslagene dine er sikkert bra, men de falt for regelen om at jeg bare vil ha ett forslag i hver post.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...