Gå til innhold

Diskett-erstatter fra Verbatim


Anbefalte innlegg

Synes ikke idéen er så dum jeg. Mange kontorbrukere har svært beskjedent behov for lagringsplass, og 16MB holder til mange word-dokumenter :D Prisen pr. MB er heller ikke den beste, men spesielt dyrt er det heller ikke.

 

Greit nok at kanskje ikke alle trenger så mye lagringsplass.

 

Men jeg kan ikke forstå at det finnes noen som er interisert i å betale mer, for å få mindre... Greit nok at noen kanskje ikke trenger de 100MB ekstra, men hva er poenget med å betale mer for å slippe dem a? De gjør jo ingen skade liksom... Spesielt idiotisk blir det jo når de også er store og klompete!

 

Nei, dette tror jeg er et av de mest idiotiske produktene jeg noengang har sett. :thumbdown:

 

EDIT: Nesten så man skulle tro at dette var et produkt verbatim jobbet med for 5 år siden, som gikk i glemmeboken, og som ved en feiltakelse ble lekket til media nå. At man rett og slett lekket informasjon om feil produkt :!:

 

EDIT2: Det er ikke jeg som har feil dato på klokka/ PCen vel? Det er ikke 1. april?

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde den kostet 10kr/stk. og ikke vært så grenseløst stygg, tror jeg denne kunne slått an. Spesielt i skoler, hvor en gjerne får utdelt en diskett til f.eks. å gjøre prosjektarbeid på. Slike disketter blir ødelagt fortere enn en kan si magnetisk døråpner. Til 10kr per stykk er den billig nok til at en lærer kan dele ut en stykk til hver gruppe. 16MB holder fint til et word-dokument eller fem. :)

Lenke til kommentar

Dette er jo ikke ment som et produkt som nerder som oss skal kjøpe for å kopiere mp3'er av hverandre. Det er ment som en erstatter for det disketter faktisk er idag (med unntak av windowsinstallering), nemlig en rimelig måte å gi noen andre personlig data, i tilfeller hvor det ikke er ønskelig eller mulig å bruke internett. Innlevering av oppgaver på skoler, utveksling av dokumenter på et kontor. Og grunnen til at den skal være billig, er at du ikke nødvendigvis forventer å få den tilbake. Akkurat som med disketter for en tid tilbake. Men også den gangen var det god folkeskikk å gi tilbake disketter du fikk med ting på, og det bør vel bli slik med denne også.

Lenke til kommentar
https://prisguiden.no/product.php?product_id=25373

Billigste lagervare, 128MB brikke som får plass i lomma til 116 kroner.

5762413[/snapback]

Jeg fikk en på 128 MiB minnepinne med når jeg nylig bestillte bladet Illustrert Vitenskap. Den hadde til og med mulighet for avspilling av mp3 og svært enkelt sett med ørepropper med. Jeg tror ikke det koster mange kronene å produsere noe slikt så jeg ser ikke helt poenget med å bare lage de på 16 MiB.

 

128 MiB flash koster fra ca 15 kroner i innkjøp for produsentene.

Lenke til kommentar
Synes ikke idéen er så dum jeg. Mange kontorbrukere har svært beskjedent behov for lagringsplass, og 16MB holder til mange word-dokumenter :D Prisen pr. MB er heller ikke den beste, men spesielt dyrt er det heller ikke.

5762567[/snapback]

 

Vi har jo vanlige minnepinner, i alle størrelser og fasonger, og vi har hatt det lenge. Hvorfor erstatte disse med en smalere standard?

Lenke til kommentar

Det er over ett år siden jeg kjøpte en 64MB minnepinne til under 100kr på Binders, lurer på om det var 89.90.. Klarer heller ikke helt å se for meg at dette produktet er særlig aktuelt. Minnepinnen min får jeg plass til i lommeboken, denne får du plass til i ryggsekken dersom du er heldig...

Lenke til kommentar

For en en fantastisk dårlig ide. Stor, minimalt med lagringsplass og alt for høy pris. Det er vel særdeles få som bruker disketter til annet enn S-ATA-drivere etc i dag, de bruksområdene det siktes inn på her har jo mail og CD-plater tatt over. Er dette en aprilspøk som slapp ut for tidlig?

Lenke til kommentar
Nå har vel de aller fleste funnet en erstatter for disketter for lenge siden, men jeg regner med at disse er myntet på lavkostland med lav IT-kompetanse. De passer fint med eldre PCer, og er den billigste lett flyttbare lagringen som finnes. (med unntak av disketter selvfølgelig, som er på vei ut i uland også)

 

5762330[/snapback]

 

 

Nå er vel ikke disketter akuratt billige lenger. Sist jeg kjøpte en pakke for mange år siden så var det 99,- for en 10-pakk. De blir vel heller dyrere etter hvert.

 

Det blir vel ikke ordenlig diskett erstatter med USB minne pinner. Det vi hadde trengt var en type som kunne fått betegnelsen A: i maskinen. Har ikke funnet noen måte å tildele A eller B enda.

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Det blir vel ikke ordenlig diskett erstatter med USB minne pinner. Det vi hadde trengt var en type som kunne fått betegnelsen A: i maskinen. Har ikke funnet noen måte å tildele A eller B enda.

5763909[/snapback]

 

Har set usb pener som kan emulerer en disketstasjon

Lenke til kommentar
Har set usb pener som kan emulerer en disketstasjon

5763953[/snapback]

 

ifra bios? isåfall vil jeg ha en slik. genialt til sata drivere, boot discer osv

5763977[/snapback]

 

Man kan vel egentlig velge emulering av forskjellige enheter i BIOS på de fleste nye hovedkort. Man kan emulere en minnepinne både som harddisk og diskett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...