Gå til innhold

Hva er det med spill priser i Norge?


Anbefalte innlegg

Jeg har ingen ide om piratkopiering fører til billigere spill eller ikke, men i mine øyne så har spill blitt billigere i de senere åra. Er ingen helgen jeg heller og før så lastet jeg ned alt jeg ville ha. Var ikke snakk om å legge ut 500-600 på et spill......var jo hele matbudsjettet mitt på en måned jo. Var det riktig? NEI, men jeg ville spille spillet og når det ligger rett foran meg og jeg kan ta det uten at eieren blir skadelidende så gjør jeg det. I dag så er det sjelden jeg laster ned spill. Dem har blitt billigere og jeg tjener mer. Jeg er fast kunde på www.play.com og www.cdon.no og foretrekker langt å kjøpe et spill enn å laste det ned. Herregud.....er så lei av å cracke et spill for så å finne ut at jeg trenger en oppdaternig for så å laste ned den og jakte på ny crack..... :wallbash:

 

Nei....da er det langt deiligere å sette inn orginalen og oppdatere og spille av hjertets lyst :green:

Og det kan jeg gjøre når spillene koster fra mellom 40 kroner og 400,- Nå får man riktignok ikke nyhetene for 40 kroner, men i det siste så har jeg kjøpt en god del av de spillene som jeg før hadde lastet ned, og hvis det kommer et nytt spill som jeg bare MÅ ha....vel....da er det å sjekke lommeboka. Jeg betaler gledelig 400 i dag for et skikkelig bra spill hvis jeg kan slippe å bruke mer tid på crack/patcher enn på å spille ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På Spaceworld koster Q4 549 kr. 360 versjonen av et spill har ofte bedre grafikk enn PC-versjonen også...

5761905[/snapback]

 

Du har misforstått, det er omvendt. Du får bedre grafikk på PC.

 

Herregud.....er så lei av å cracke et spill for så å finne ut at jeg trenger en oppdaternig for så å laste ned den og jakte på ny crack.....

 

Hørt om clones?

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Clones er ikke et program. Det han mente var at man kan clone CDer og DVDer for å unngå hele problemet med updates, cracks osv.

For å bruke disse clonene må man benytte andre programmer som kan lese det image man lager når man cloner noe.

 

Å clone noe er ikke bare bare, selv om det hele kan høres enkelt ut. Dersom man skal gjøre det skikkelig og unngå problemer med kopi beskyttelsen så må man faktisk kunne en god del om dette. Det finnes mange gode programmer man kan bruke, alt til sitt bruk, men når det er sagt så finnes det veldig mange eksempler på at å clone ikke er så enkelt som noen vil ha det til.

 

 

Vet ikke hvor mye jeg kan skrive her uten å bryte forum reglene, så jeg tror jeg stopper her.

Lenke til kommentar

Vel.....du trenger ikke å skrive så mye mere :)

 

Dersom noen mener at det bare er å lage en clone så helt i orden. Jeg er av samme mening som deg. Det er ikke bare bare. Har sittet mange timer noen ganger og for å være helt ærlig så foretrekker jeg orginale spill langt på vei. Også kjekt med en key ved online multiplayer :mrgreen:

Endret av MrVilla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...