Gå til innhold

EA og innsoping av penger


Anbefalte innlegg

Skal bare fremlegge noen tall, hvordan de blir tolket er opp til dere:

 

Siden EAs oppstart i 1983 har EA gitt ut totalt 729 spill. Utav dette har EA selv laget 140 av disse spillen.

 

The sims spillene er vel den serien av EA som har flest expansions, og dette innkluderer The sim 1 og 2. Totalt er det 26 The sims spill.

 

Gjennom de 23 årene av deres eksistense har de gitt ut i snitt 32 spill i året, det er ca 3 spill i året (rundt regnet).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vel bare LAN som ikke funker, følg den guiden her for internett: http://strike-team.net/nuke/html/modules.p...=article&sid=84 til og med sponsa av EA. Så de er ikke så fæle som folk vil ha det til..

5756510[/snapback]

Nå skal det nevnes at dette er noe som er fikset nå nettopp. Serverne har tidligere vært nede siden den dagen EA tok over Westwood.

 

Wow, det virket jo på lan. Jeg tar tilbake alt negativt jeg har tenkt om EA :)

5764748[/snapback]

Hæ? Snakker vi om C&C i XP Her?

 

Edit: Leste dette nå: http://strike-team.net/nuke/html/modules.p...=article&sid=82

 

Funker det virkelig? i XP? :ohmy:

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar
Det er vel bare LAN som ikke funker, følg den guiden her for internett: http://strike-team.net/nuke/html/modules.p...=article&sid=84 til og med sponsa av EA. Så de er ikke så fæle som folk vil ha det til..

5756510[/snapback]

Nå skal det nevnes at dette er noe som er fikset nå nettopp. Serverne har tidligere vært nede siden den dagen EA tok over Westwood.

 

Wow, det virket jo på lan. Jeg tar tilbake alt negativt jeg har tenkt om EA :)

5764748[/snapback]

Hæ? Snakker vi om C&C i XP Her?

 

Edit: Leste dette nå: http://strike-team.net/nuke/html/modules.p...=article&sid=82

 

Funker det virkelig? i XP? :ohmy:

5816085[/snapback]

 

C&C funker i LAN ja, da er bare RA1 som ikke fungerer. Håper det vil dukke opp en fiks etterhvert også til RA1.

 

http://strike-team.net/nuke/html/modules.p...=article&sid=82

Endret av FloppyDisk
Lenke til kommentar

EA er et firma som er flinke med markedsføring o.l. I tillegg retter de seg også helst mot det største markedet - "casual gamers". Dette gjør at mange gamere som er litt mer "hardcore" (uff tåpelige ord, I know) ser EA som et stort pengegrisk monster som er ute etter å ødelegge bransjen.

Det eneste de er skyldige i, er derimot å gjøre spill mer allmennt akseptert, for eksempel gjennom titler som selger som hakka møkk, for eksempel FIFA, Madden, NBA, NHL og Need for Speed.

 

Føler at alt EA hatet kan sammenlignes med at en fyr som har elsket Star Wars siden den aller første filmen vil føle seg overlegen en relativt ny Star Wars-fan..

Lenke til kommentar

Må bare komme med en liten ting her:

 

The sims kom i 2000. Vi er nå i 2006. I løpet av bare 6 år har EA prestert å gi ut 29 "The sims" spill til forskjellige platformer, og i form av expansion pakker. Dette blir totalt ca 5 "The sims" spill i året, som vær ligger på mellom 200 og 300 kroner.

 

Battlefield serien er på god vei i samme retning, hvor det nå har kommet ca 7-8 BF spill og det er flere under veis (med et så ultra lamed navn som 2142. Noen som lukter en 1942 ripoff her?)

 

EA tenker kvantitet fremfor kvalitet. De driter i om deres produkter ikke leverer det de skal, bare de selger. Jeg ser slik som "The sims" og "need for speed", bare gamle tinger med et par nye funksjoner. Er nesten ingen ting nytt, men likevell selger det som hakka møkk.

 

EA er ute etter 1 ting, penger, og mye av det. Mye vil ha mer og fanden vil ha fler heter et ordtak.

 

Jadajada, cmon, server det "selvfølgelig tenker EA penger, alle gjør det" for et er det eneste jeg hører fra dere EA huggers der ute, men jeg ser ingen beviser for at EA leverer kvalitets spill. De surfer på navnet sitt, thats it. Ser som f.eks Valve. Starta opp i 1998, har gitt ut noen få Half-Life spill. Nå kommer der noen episode spill, men tror ikke det blir å gå over styr der. De har gitt ut vel ca 10 Half-Life spill på forskjellige platformer i løpet av en periode på 8 år. Half-Life er et velkjent konsept som alle vil ha mer av, men Valve velger å levere kvalitet fremfor kvantitet, noe som det bærer respekt av.

 

Eller ta Remedy Entertainment. Hvem vil vel ikke ha mere Max Payne? Men de velger og å selge kvalitet fremfor kvantitet.

 

2 selskap som er ute etter hva alle selskap er ute etter, penger. Men de spyr ikke ut dårlig kopier og "expansions" til spillene sine i angro. Det er ingen selskap som er nær til 5 utgivelser til samme spill type i løpet av 1 år. Ingen. Bare EA.

 

Jeg har lagt frem mine beviser her og mine tall. Jeg er sikker på at en eller annen glupskolt kommer til å komme med enda et kjempesvar imot meg og avslutter med hvor dum eller teit jeg er og ikke skjønner hvordan spilleverden fungerer. Neida, jeg er så vant med det, men tenk nå før du skriver. Hvem forteller du mest om da, meg eller deg?

 

I rest my case.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Bare for å være litt glupskolt her - men hvilke beviser er det du egentlig har lagt frem her? Hva slags beviser er det, og hva forsøker du å bevise med dem? Det du presenterer er strengt tatt ikke noe mer enn noen enkle tall sammenstilt med dine (relativt) subjektive oppfatninger om kvalitet og kvantitet.

 

Det vil være en relativt smal sak å plukke fra "bevisene" dine i småbiter og vise at argumentasjonen din i beste fall er sviktende. Men jeg ser ikke helt poenget med det :)

Lenke til kommentar

Slik som jeg ser det, gir EA ut spill full av feil. Noe som for meg hvertfall er grovt da de går inn for å selge til flest mulig. Om da (overdrivelse?) 40% av alle som kjøper spillene ikke har internett eller gidder/vet hvordan å laste ned updates, blir jo dette faktisk et problem, da EA sender ut et tosifret antall "nye titler" i året.

Endret av daniel_984
Lenke til kommentar
Bare for å være litt glupskolt her - men hvilke beviser er det du egentlig har lagt frem her? Hva slags beviser er det, og hva forsøker du å bevise med dem? Det du presenterer er strengt tatt ikke noe mer enn noen enkle tall sammenstilt med dine (relativt) subjektive oppfatninger om kvalitet og kvantitet.

 

Det vil være en relativt smal sak å plukke fra "bevisene" dine i småbiter og vise at argumentasjonen din i beste fall er sviktende. Men jeg ser ikke helt poenget med det :)

5839301[/snapback]

 

Om ikke 29 "the sims" spill i løpet av 6 år er bevis nok for mine påstander så vet ikke jeg. For å oppsumere litt kort, EA melker alt sammen for alt av penger det klarer å melke for. Kvantitet fremfor kvalitet. Hva er vel kvalitet viktig for i deres øyner, bare å sope ut noen patcher som kan lastes ned. Det neste er vel at EA kommer til å kreve penger for å laste ned patchene og.

Lenke til kommentar
Om ikke 29 "the sims" spill i løpet av 6 år er bevis nok for mine påstander så vet ikke jeg. For å oppsumere litt kort, EA melker alt sammen for alt av penger det klarer å melke for. Kvantitet fremfor kvalitet. Hva er vel kvalitet viktig for i deres øyner, bare å sope ut noen patcher som kan lastes ned. Det neste er vel at EA kommer til å kreve penger for å laste ned patchene og.

5840036[/snapback]

 

Hvor får du tallet 29 fra? På wikipedia telte jeg 12.

 

Men uansett, hvem har rett til å definere hva et kvalitetsspill er? Bare fordi det blir solgt mange eksemplarer av et spill betyr ikke nødvendigvis at det er dårlig kvalitet på det.

 

The Sims har solgt 16+ millioner eksemplarer, det bestselgende PC-spillet noensinne så vidt jeg vet. Betyr ikke det at det er 11 millioner flere som synes det er bedre enn Warcraft 1, som solgte i 5+ millioner eksemplarer? (For å ta et spill fra Blizzard som jeg synes å huske at du har trekt fram før som et eksempel på et ikke-melkende selskap. :))

Lenke til kommentar
Kilden

 

Om du blar litt ned kan du telle opp en god del utgivelser av "The sims" på forskjellige platformer og i forskjellige pakker.

5842348[/snapback]

 

Så du teller Sims 2 på DVD og Sims 2 på CD-rom som to forskjellige spill? Mange av de utgivelsene på mobygames er i tillegg samlepakker med forskjellige tilleggssett, og ikke nye Sims-spill. Men det er vel kanskje galt av EA å relansere gamle tilleggssett til en billig penge og nå?

Lenke til kommentar
Kilden

 

Om du blar litt ned kan du telle opp en god del utgivelser av "The sims" på forskjellige platformer og i forskjellige pakker.

5842348[/snapback]

 

Som Lorentzen sa, det er inkludert forskjellige utgivelser av samme spill og samlepakker.

5844392[/snapback]

 

Jeg snakker jo for pokker om spill som EA HAR utgitt. Og tilsammens har det gitt ut 29 utgaver av "The sims" til forskjellige platformer. Er dere bare ute etter å motbevise meg eller har dere faktisk tatt dere tid til å lese hva jeg har skrevet? Får i alle fall ikke det inntrykket.

 

Tilsammens har EA gitt ut 29 forskjellige utgaver av "The sims" på en eller annen måte. Om det er samlepakke beviser jo bare igjen at EA gjør alt for å sanke sammen penger.

 

Men det kan jo gjøre hva pokker jeg sier, skriver eller gjør her når det kommer til EA, for uanfansett hva jeg skriver blir det vrengt og vridd på til det er snakk om svar på ting jeg ikke har utalt meg om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...