Gå til innhold

EA og innsoping av penger


Anbefalte innlegg

Ja, fordi det appellerer til små barn. Sims appellerer ikke til en seksåring, uansett hvor mye du velger å tro dette.

 

Noe jeg selvsagt ikke tror, vet ikke hvor du har det fra. Men det kan jo være det samme.

 

Bevis:

 

Alt-Ctrl: Nå er det jo veldig mange barn som kjøper disse Sims tillegspakkene, og de har som regel ikke kritisk sans.

Cetram: For det første, hva mener du egentlig med "barn"? 0-10? 10-15? 15-18?

Alt-Ctrl: Barneskole alder.

 

Barneskolealder = 5-12 år.

 

Mine påstander er basert på fire år med å skrive reportasjer fra paneldebatter, foredrag og analyser presentert på E3, intervjuer med utviklere i EA og folk som har jobbet med The Sims, samt offisielle salgstall og analyser av disse. I tillegg jobbet jeg i butikk selv da Sims ble lansert, og har solgt en god del Sims og tilleggspakker, og kjenner derfor godt til kundegruppen.

5861249[/snapback]

 

Det er jo vel og bra. Men er mine erfaringer da noe mindre verdt enn dine?

 

Tja. Er ikke erfaringene til en som har bodd i Midt-Østen og levd i konflikten mellom Palestinere og Israelere mye mer verdifull enn erfaringene til en fyr som har hørt om konflikten via VG? Du gir jo heller ikke noe grunnlag eller referanse for din bastante påstand om at Sims selger bra fordi det primært er barn i barneskolealder som kjøper spillet. Mine erfaringer baserer seg på konkrete salgstall, informasjon fra EA om spillerne til Sims-serien, og egne erfaringer ved salg av spillet over disk i butikk. Hva består disse erfaringene dine av egentlig?

 

Om jeg mener EA driver bevisst å melker produktene sine med "dårlige" tillegspakker så kan jeg vel det uten at du skal si det er feil?

 

Det kan du si, men dette er ikke noe jeg har kommentert med deg i det hele tatt. Min diskusjon med deg har utelukkende handlet om din feilaktige påstand om at Sims og tilleggspakkene primært selger bra fordi de appellerer til ukritiske barn i barneskolealder.

Endret av Pastor Lorentzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel ingen som påstår at noens meninger er mer eller mindre verdt enn andres. Alle er berettiget til en mening, og i alle fall i min verden er alles meninger like verdt.

 

Men det er ikke det samme som at en mening nødvendigvis er korrekt, eller at jeg trenger feste litt til det innholdet som formidles. Det er utrolig mange grunnløse og feilaktige påstander som presenteres som sannheter her, noe som gjør det desto enda bedre når folk uttaler seg om ting de faktisk har god kjennskap til og kan bidra med.

 

I dette konkrete tilfellet har jeg faktisk betydelig med tiltro til den gode Pastoren, som tross alt både er innenfor bransjen og tidligere har vist at han faktisk vet hva han snakker om, en til et tilfeldig forummedlem. Noen folk har faktisk mer tyngde enn andre innenfor områder de har god kjennskap til, eller er 'eksperter' om du vil.

Lenke til kommentar
Barneskolealder = 5-12 år.

 

 

Det er sant, men jeg har ikke sagt noen steder at jeg mener at Sims appelerer til seksåringer, jeg har kun sagt at min definisjon (hvis du kan kalle det det) på et barn er en person som går på barneskolen. Har ikke sagt noensteder at det appelerer spesielt til seksåringer. Det var det jeg reagerte på.

 

Til mitt forsvar startet jeg ikke med å si at The Sims ble mest kjøpt av barn, bare at det var veldig mange barn som kjøpte dem (eller fikk dem/ønsket seg dem) :p

 

Men jeg ser når jeg er slått, rundspilt og til tider latterligjort. :blush: Har lest gjennom postene mine og ser at jeg ikke skulle kommet med de "påstandene". :hmm:

Lenke til kommentar
Mine påstander er basert på fire år med å skrive reportasjer fra paneldebatter, foredrag og analyser presentert på E3, intervjuer med utviklere i EA og folk som har jobbet med The Sims, samt offisielle salgstall og analyser av disse. I tillegg jobbet jeg i butikk selv da Sims ble lansert, og har solgt en god del Sims og tilleggspakker, og kjenner derfor godt til kundegruppen.

 

Uansett hvordan du sier det, dine "analyser" og reportasjer blir fremdeles din mening og kan ikke sammenlignes med det du sammenligner med. Du har skrevet artikler, analysert tall etc, men i bunn og grunn koker alt sammen ned til 1 ting, og det er dine egene meninger. Du fremstiller nå også dine meninger som mere verd enn andres på det grunnlaget, så du sier og da med andre ord at du vet best bare fordi du har skrevet dine meninger og tolket tall, som igjen er dine meninger. Hva er det da som gjør at dine meninger er så mye mer verd enn andres på dette forumet? De er fremdeles dine meninger og de er like mye verd som alle andres.

 

Du kan nå tro du kjenner kundegruppen, men som en analytiker burde du og vite at avik kan forekomme. Du har jobbet på 1 butikk som selger "The sims". Kanskje den kundegruppen du solgte spill til der var et avik som ikke viste den totale kundegruppen for spillet, totalt sett. Avik kan forekomme, og selv om du har jobbet på 1 butikk og solgt "The sims" pakker, så vet du ikke hvilken kundegruppe spillet appelerer mest til kun på det grunnlaget.

 

Du fremlegger dine meninger som gull og forkaster andres som søppel. Dette er et forum, hvor andre meninger er fullstendig lov å ha. Jeg må få lov å ha mitt syn på EA på grunnlag av de tallene jeg har sett og tolket, på lik linje som du har tolket dine tall og gjort dine beslutninger. Du har foretatt deg din anaylse, jeg har foretatt meg min analyse. Hva er det som gjør at din analyse er så mye bedre enn min? Hva gjør dine meninger så mye mer reelle enn mine meninger?

Lenke til kommentar
Du har foretatt deg din anaylse, jeg har foretatt meg min analyse. Hva er det som gjør at din analyse er så mye bedre enn min? Hva gjør dine meninger så mye mer reelle enn mine meninger?

5865914[/snapback]

 

Dere har vel like "reelle" meninger, men Pastor L ser ut til å ha bedre datagrunnlag og bransje-kunnskap, derfor virker han mest troverdig. Synes nå jeg da. :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Uansett hvordan de vries og vendes på det, er fremdeles hannes meninger. Blir jo det samme som at Carl I Hagen sier at Jens Stoltenberg ikke kan mer politikk en hann siden han har vært i politikken lengere og har dermed lengere "bransje erfaring". Blir fremdeles snakk om meninger, noe alle har lov å ha, uansett grunnlag. Og uansett hvor mange år du har i bransjen, så er ikke dine meninger mere verd enn andres meninger av den grunnen. Meninger er meninger og teller like mye om du har 3 år i bransjen eller ei.

Lenke til kommentar

Leser dere i det hele tatt innleggene i tråden? Naturligvis er alle meninger like mye verdt. Men meninger og oppfatninger fra folk som *vet* hva de snakker om betyr faktisk mer for meg enn meninger fra folk som ikke har faglig tyngde eller bakgrunn.

 

Eksemplet ditt med Hagen og Stoltenberg er i beste fall ikke helt brukbart i denne sammenhengen. En mer korrekt sammenligning ville vel være uttalelser fra for eksempel Randy Smith vs Carl I. Hagen om hvilke egenskaper ved et brett som gjør det spesielt egnet til smug-baserte oppdrag fremfor fysisk vold i et førstepersonsspill. Begge har fullstendig rett til å ha meninger, men jeg velger faktisk å høre på en person som vet hva han snakker om fremfor selvutnevnte synsere med sterke meninger.

 

For å trekke det inn igjen her, jeg ville antageligvis ikke festet mer lit til Pastorens meninger om barnearbeid i Asia enn jeg ville gjøre til dine, Bear. Men det er fordi ingen av dere har utmerket dere som eksperter eller spesielt kunnskapsrike på området.

Lenke til kommentar
Uansett hvordan de vries og vendes på det, er fremdeles hannes meninger. Blir jo det samme som at Carl I Hagen sier at Jens Stoltenberg ikke kan mer politikk en hann siden han har vært i politikken lengere og har dermed lengere "bransje erfaring". Blir fremdeles snakk om meninger, noe alle har lov å ha, uansett grunnlag. Og uansett hvor mange år du har i bransjen, så er ikke dine meninger mere verd enn andres meninger av den grunnen. Meninger er meninger og teller like mye om du har 3 år i bransjen eller ei.

5866096[/snapback]

 

Hvis det er totalt subjektive ting som diskuteres så kan jeg være enig i at "alle meninger teller like mye". Men hvis temaet som diskuteres faktisk har en objektiv rot i statistikk og bransjekunnskap så velger iallfall jeg å høre mest på den med tilsynelatende størst erfaring og kunnskap.

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...