Gå til innhold

GeForce 7900-serien lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel egentlig mye som tyder på at X1900XTX kortene ikke er blitt noe særlig forringet i verdi som følge av denne nye lanseringen ..... men.. jeg får vel kjøpe et 7900 GTX, for å teste hva det er godt for.... så det er vel frem med tørris og nitro igjen.. tviler allikevel på at dette vil slå mitt 7800GTX kort med Dothan i 01... men det finner vi jo ut..

 

Skal bli gøy å bence litt igjen..

Endret av stoolman
Lenke til kommentar
Raptor,09/03-2006 : 19:12]11154.png

 

Vanskelig å finne... Det er få som tester BF2

 

bf2.gif

 

nVidia vinner når vi ser på SLI vs. CrossFire

5727963[/snapback]

 

hummm.....

 

for meg ser det da ut som ATI tar en knepen seier i 1600X1200, mens Nivida tar en knepen seier i 1920X1440..

 

mulig jeg missforsto ett eller annet, men jeg synes vel ikke SLI utmerket seg siom noen seierherre :hmm:

 

Ganske likt spør du meg... :dontgetit:

 

EDIT: en pressisering

Endret av HeAtHeN
Lenke til kommentar
X1900XTX har også bedre AF kvalitet og mulighet for FP16 HDR og AA samtidig.

5728398[/snapback]

Du mener vell IQ'en (image quality) er bedre. Da AF gjør at områder rundt deg blir skarpt igjen, slik at ikke txturene blir "sørpete".

Ja. X1k-serien gjør en bedre jobb med dette enn NVidias kort.

 

Og AA sammen med HDR er jo en flott egenskap. Men siden 7900GTX yter hakket bedre, så vet jeg ikke helt.

5728471[/snapback]

Jeg vet ikke jeg heller, men fikk inntrykk av at gjennomsnittlig er ytelsen omtrent så jevn som den kan bli.

 

De som er opptatt av absolutt beste bildekvalitet bør kjøpe ATI. Men personlig ville jeg nok kjøpt 7900 GT og satt på en stille kjøler.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
Kommer det et nytt chipset som støtter Quad SLI, blir det nForce, og bare til AM2? :hmm:

5728604[/snapback]

Nei, nForce4 x16 støtter Quad SLI

5728633[/snapback]

Men når kommer det HK med det, og hva vil de koste?

Blir vel ikke plass til noe særlig mer spor på kortet da :hmm:

Lenke til kommentar
Heh, prisen på databutikken.com har økt med 500,-...

 

Angra meg og bestillte et XFX extreme fra Komplett :)

5730170[/snapback]

 

 

Da er vi 2! Denne lanseringa til nvidia passet godt med mitt kjøp av pc. Etter å ha ventet i 4-5 år på ny pc så er det godt med et skjermkort som tygger AA og høye oppløsninger som Chuck Norris tygger bad-guys!

Endret av aurstad
Lenke til kommentar
Raptor,09/03-2006 : 21:21]

Nei, nForce4 x16 støtter Quad SLI

Men når kommer det HK med det, og hva vil de koste?

Blir vel ikke plass til noe særlig mer spor på kortet da :hmm:

5728717[/snapback]

Du vil nok ikke se mange slike HK, Quad SLI er mest aktuelt med to dual-skjermkort.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
Leste på ITavisen at man med Quad-SLI ville få 1.1 milliarder transistorer og 2 GB minne. Men vil ikke Quad-SLI fungere som vanlig SLI på minne siden, at den kun vil bruke minne til det ene kortet. Mitt SLI oppsett bruker kun 256 MB minne, men jeg har 2 stk kort med 256 minne.

5730403[/snapback]

Det stemmer nok bra. Det ville vært ekstremt ineffektivt om GPUene skulle dele alt minne mellom seg på en 2x 8GB/s buss i stedet for å kun bruke eget minne på over 50 GB/s.

 

PS. Angående antall transistorer så utgjør 2GB minne alene godt over 2 milliarder transistorer. Så totalen vil i så fall bryte 3 milliarder-grensen til grafikk alene. (CPU, ram, brikkesett osv kommer i tillegg)

Lenke til kommentar

Kjøpte evga 7900gt co versjonen for ca 2800 kr inkludert frakt og oppkrav. Idag koster kortet nesten 3200 uten frakt og oppkrav. Hadde jeg visst det hadde jeg kjøpt mange sånne kort. Angrer så jævelig på at jeg kun kjøpte et. Evga co versjonen kjører på 500/1500, skal bli spennende å se hvordan kortet er til klokking.

Lenke til kommentar

Nei, men man kan prøve uansett om ikke sant :D Jeg venter heller på en bekreftelse at de faktisk sender kortene til 2800 kr. Allerede fått ordrebekreftelse, så der kan de nok ikke sno seg unna. Siden prisforskjellen ikke er så altfor stor.

 

Edit: Bestilte du xfx xxx editon av 7900gt kortet? For 3dbjørn har testet kortet, og den slo faktisk 7800gtx 512 i de fleste tilfellene. Ikke så rart, kortet er blodklokka av fabrikant, hehe. 650/1600 hvis jeg ikke husker feil.

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...