Gå til innhold

Hva synes dere om GRAW?


Anbefalte innlegg

Selv om mitt intrykk av COD2 bare er basert på demoen, så syntes jeg definitivt at det var bedre, og enklere, kontroller på GRAW... Syntes måten de har valgt å legge opp kameraene opp på, altså 3.person med spilleren plassert mot høyre eller venstre, gjør det enklere å gjøre klokere taktiske valg, samt at det hele føles veldig oversiktlig.

Måten man ser "rundt" hjørnene på er også gjort på en veldig smekker måte, hvilket også gjelder hvordan man "peeker"/skyter over ting man har søkt skjul bak.

 

Spiller på Normal nå, og det er definitivt vanskelig selv på denne graden.

Årsaken til at jeg dør en del er nok at jeg er litt for glad i å hoppe "in the line of fire" selv, fremfor å sende gutta ut, men det er bare sånn jeg liker det.

 

 

For første gang på evigheter tror jeg faktisk jeg pent kan klare en helg uten å stikke på byen.

Her blir det GRAAAAAAW for alle penga! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmål til de som har GRAW Og har spilt Ghost Recon 1 (den orginalen i første person):

 

Er det en dumbed down version det her? Jeg mener, det første spillet var helt suverent når det gjelder taktikk, du kunne styre de to teams til in i de minste detaillene. Du kunne for eksempel utplasser tre stykker på den andre siden av et brett for så selv å gå en helt annen vei, til man hadde omringet fienden. Så la man seg til rette i buskasene, instruerte hvor soldatene skulle skyte og hva for slags angrep; suppress eller bestorme fienden osv, utplassere en sniper på en ås og så...1-2-3 GO! :dribble:

 

Og så var det bare å nyte hvordan fienden sprang for livet he he...

 

De to oppfølgerene som kom etter eneren blev veldig mye "dumbed down" så at soldatene dine løp etter deg med en gang de ikke kunne se deg lengre, gikk i veien når du skaut eller prøvde å fange fiendenes kulene med tennene...

 

Håper at AI er like proffessionelle som i eneren :thumbup:

 

Har forhåndsbestilt hos Gamezone, gleder meg til GRAW men har bokstavelig talt hendene fulle med FIght Night he he

Lenke til kommentar

Watchtower:

 

I GRAW fungerer det ikke på samme måten som Ghost Recon.

Mens man i originalen fikk en briefing med kart+objectives og muligheten til å velge Alpha,Bravo og Charlie teams, blir man brutalt satt rett ut i kampen i GRAW.

Det er faktisk oppdrag, eller del-oppdrag, hvor man opererer helt alene og muligens senere må finne et "rally-point" for å enten ende oppdraget eller hente team-mates.

Teamet ditt består av maks 3,tre, stykker i tillegg til deg selv, samt muligheten for support i form av Apache-helis, tanks og drones.

 

Det er ikke mulig å dele opp squaden din, så de tre opererer alltid sammen.

De adlyder som regel dine ordre om bevegelse eller hvorvidt de skal være i "recon-mode" eller "assault-mode", men visst de møter på hindre som snipers, maskingevær etc som de IKKE klarer å komme forbi, så sier de ifra.

Integreringen av den nye minimap'en gir deg også muligheten til å styre all form for support, hvor du vil, samt se fiender, rallypoints, friendlys etc.

Lenke til kommentar
Hvordan er bevegelsene? Er det fremdeles moonwalk og tildels hakkete? Når du går opp en trapp f.eks, går man da opp på trappetrinnene eller sklir man liksom....skjønner.....?...

5725459[/snapback]

 

Nå har jeg ikke spilt spillet, men ut fra det jeg har hørt er ikke sånne små feil med i spillet. animasjonene er visst veldig troverdige. Med dagens teknologi skal det mye til å ikke lage såpass enkle animasjoner.

Lenke til kommentar
Hvordan er bevegelsene? Er det fremdeles moonwalk og tildels hakkete? Når du går opp en trapp f.eks, går man da opp på trappetrinnene eller sklir man liksom....skjønner.....?...

5725459[/snapback]

 

Syntes bevegelsene er svært, svært bra! Eneste tendensene jeg ser til såkalt moonwalk er når man skal utføre handlinger som feks plassere C4 på gitte plasser eller åpne ammo supply-boxer. I de tilfellene kan moonwalk oppstå visst man bruker commando-knappen litt for langt unna målet.

Lenke til kommentar

Fikk det idag fra komplett. Spiller på en 32 " HDTV, gafikken er meget bra, også online.

 

Online delen virker veldig bra med mange spill muligheter. Foreløpig har jeg spilt mest mot amerikanske og engelske spillere. Ett lite irritasjons moment er at noen ser ut til å campe ved spawn pointene og det medfører at du blir drept umidelbart.

 

gamertag: superrune

Lenke til kommentar

fikk det i dag.. har spillt i 5 timer i strekk nå..

 

Mine meninger:

 

Positive meninger:

 

-Veldig bra grafikk.. FLOTTE lyseffekter (HDR osv) or detaljrike soldater

-Supert gameplay, dette er et spill jeg får lyst til og spille flere ganger enn kun 1

-Bra historie! gjennomtenkt

-Enkle styringer

-Realistisk i form av 1 skudd i hode = kill

 

Negative meninger:

 

-Litt dårlig kvalitet i refleksjoner i vinduer.. still deg foran et vindu og se.. ikke det beste, men greit nåkk

 

 

Total karakter av meg 9.7/10

 

 

Konklusjon:

 

MEGET bra spill som overasket meg positivt, til og med etter alt den har blitt hypet opp.. oppfylte kravene mine lett..

 

Anbefaler dette spillet til ALLE som liker taktiske skytespill /krigspill

 

 

 

(har ikke testet Online enda.. da jeg vil gjøre ferdig SP først.. så ingen kommentar der :) )

Lenke til kommentar

Spillet er meget bra. Det skjer noe uventet hele tiden som gjør at det er konstant spennende og nervepirrende å spille. Grafikken er den beste til nå på xbox 360, men jeg opplever en del fps drops under spilling. Spesielt under store eksplosjoner. Alt i alt er dette et spill som alle 360 eiere bør kjøpe. Ikke bare for grafikken sin del, men også for det fantastiske gameplayet...

Lenke til kommentar

Har spilt en del online nå torsdag kveld...

 

De av dere som spiller "death match" og klager på spawn killere/campere.... hva drivere dere med? :)

 

Det som er moro er coop campaign! Har spilt sammen med tre andre i kveld, Avanore, Strangbeer, og.. ai, husker ikke tag'n til siste. Alle var vi norske, og samarbeide da når man komuniserer via mic var veldig moro.

 

Spiller på en bra 40 tommers LCD HDTV, og grafikken er veldig veldig bra. Også online delen har bra grafikk, men ikke helt på høyde kanskje med singelplayer. Men.. veldig bra der også. Ingen lag å klage over ennå. Lett å sette opp custom matches og invitere andre inn, enten åpent rom eller lukket kun for de du vil invitere selv. Etter å ha hørt på nederlendere en store deler av kvelden gjorde jeg det siste, lagde en custom coop campaing og en privat lobby, og invitere de andre norske jeg fant online. Man kan også invitere de som ikke er inne på spillets live del også, bare få frem gametag bildet ditt med den grønne knappen din i senter av kontrolleren og invitere hvem du vil på friendslista. Og vips så dukker de opp i lobbyen kun for dere (hvis de takker ja til invite da..)Veldig elegant.

 

Har faktisk spilt det mere online enn singelplayer til nå... Moro. Artig når man er en gjeng som faktisk er interessert i å samarbeide og i hvert fall prøve å være litt taktiske.

 

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Har spilt en del online nå torsdag kveld...

 

De av dere som spiller "death match" og klager på spawn killere/campere....  hva drivere dere med?  :) 

 

Det som er moro er coop campaign! Har spilt sammen med tre andre i kveld, Avanore, Strangbeer, og.. ai, husker ikke tag'n til siste. Alle var vi norske, og samarbeide da når man komuniserer via mic var veldig moro.

 

Spiller på en bra 40 tommers LCD HDTV, og grafikken er veldig veldig bra. Også online delen har bra grafikk, men ikke helt på høyde kanskje med singelplayer. Men.. veldig bra der også. Ingen lag å klage over ennå. Lett å sette opp custom matches og invitere andre inn, enten åpent rom eller lukket kun for de du vil invitere selv. Etter å ha hørt på nederlendere en store deler av kvelden gjorde jeg det siste, lagde en custom coop campaing og en privat lobby,  og invitere de andre norske jeg fant online. Man kan også invitere de som ikke er inne på spillets live del også, bare få frem gametag bildet ditt med den grønne knappen din i senter av kontrolleren og invitere hvem du vil på friendslista.  Og vips så dukker de opp i lobbyen kun for dere (hvis de takker ja til invite da..)Veldig elegant.

 

Har faktisk spilt det mere online enn singelplayer til nå... Moro. Artig når man er en gjeng som faktisk er interessert i å samarbeide og i hvert fall prøve å være litt taktiske.

 

Dr Peedee

5729846[/snapback]

 

Ååå...dette vil jeg også være med på Dr Peedee =) Tror jeg skal sette på litt GRAW her nå snart :p Legg meg til så vi kan spille litt. Gamertag = Spillarkivet

 

Har vært litt oppslukt i FNR3 i kveld. Har nå tapt min første kamp etter 13 strake Knock Out-seire :D

Lenke til kommentar

Handlet på EBGames på Ski igår. Var ikke helt sikker på om jeg skulle handle dette siden Oblivion kommer snart og jeg har ikke runnet flere av spillene jeg har, men da jeg satte platen i boksen var saken grei. Steike for en grafikk. Endelig beveger mennesker seg som mennesker. Selv om jeg får det greit til er det endel kontrollting jeg pugger nå, men syntes jeg fikset det greit, hvertfall med tanke på at jeg aldri før har spilt et GR-spill før. Det faktum viser intuiteten i et kontrolloppset som tross alt er ganske omfattende.

Læringsdelen var egentlig helt grei og passe lang og overgangen fra den til virkelige oppdrag var sømløs. At byen er tom for sivile er litt rart og jeg tror folk i gatene som ble skremt og som ellers syslet med sitt kunne gjort opplevelsen enda bedre, men det er ikke noe jeg tenker på, så det er helt greit.

Stemningen i spillet er veldig bra og "musikken" er slik den skal være. Nå har ikke jeg surround enda, men regner med at opplevelen stiger noen hakk da, men likevel er det nesten som om jeg kjenner lukten av Mexico, ditto med varmen.

Våpenutvalget er perfekt etter min mening. Jeg hadde fryktet et utvalg som kun entusiaster kunne taklet, men det var akkurat passe antall. Beskrivelsene av våpnene er også forståelige, men avogtil måtte jeg slå opp et og annet militært fremmedord. Militær terminologi er ikke min sterke side, men man har jo plukket opp litt fra filmer da......

 

Håper jeg klarer å holde interessen oppe, for dette var veldig interessant. Det føltes så......ekte på en måte, og jeg følte meg som en elitesoldat ikke minst :)

Lenke til kommentar
--- At byen er tom for sivile er litt rart og jeg tror folk i gatene som ble skremt og som ellers syslet med sitt kunne gjort opplevelsen enda bedre, men det er ikke noe jeg tenker på, så det er helt greit.

Stemningen i spillet er veldig bra og "musikken" er slik den skal være. Nå har ikke jeg surround enda, men regner med at opplevelen stiger noen hakk da, men likevel er det nesten som om jeg kjenner lukten av Mexico, ditto med varmen.

Våpenutvalget er perfekt etter min mening. Jeg hadde fryktet et utvalg som kun entusiaster kunne taklet, men det var akkurat passe antall. Beskrivelsene av våpnene er også forståelige, men avogtil måtte jeg slå opp et og annet militært fremmedord. Militær terminologi er ikke min sterke side, men man har jo plukket opp litt fra filmer da......

 

Håper jeg klarer å holde interessen oppe, for dette var veldig interessant. Det føltes så......ekte på en måte, og jeg følte meg som en elitesoldat ikke minst :)

5730229[/snapback]

 

Det med at byen er tom er jeg enig i at virker litt kunstig.. men det er helt klart for å holde rimelige frame rates. Det har sikkert begrenset seg etterhvert, og i hvert fall når resten av grafikken er så bra. Men som sagt.. noen sivile her og der, en og annen bil som rygger som f.. når han kommer inn området med militære osv.. ville jo gitt det hele enda mere realistisk preg når man måtte ungått sivilie osv.. Men.. et sted går vel grensa for spillmotoren. Man får bare tenke seg at det er portforbud og at ALLE overholder det.. :)

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Hehe! Biler som rygger ja... Hvem tror du hadde tømt et magasin eller to i de bilene? Jupp, du tenkte rett: Meg! Frynsete nerver og GRAW er ikke noen god kombinasjon :cool:

 

Men, som Dr. Peedee nevner litt tidligere så hadde vi en liten MP-session sent i går kveld, og det var definitivt en opplevelse som gav mersmak!

Veldig behagelig å spille online med siviliserte mennesker, og utrolig morro å se hvor bra MP-delen har blitt.

Selv om det visuelle er anderledes enn i SP så syntes jeg det ser veldig bra ut. Vanskelig å beskrive det, men den røffere grafikken passer godt inn i MP-mode..

 

Hadde vært morro om det ble litt regelmessig spilling på oss Gamer-gutta fremover!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...