Gå til innhold

Nextgentel når nye høyder på kundeservice?


Anbefalte innlegg

NGT har i det siste gått ut og sagt de har skjerpet seg veldig når det gjelder kundeservice og ventetid der. På websidene deres står det nå følgende:

 

Gjennomsnittlig ventetid pr 01.03.2006 kl.15:45:

 

I dag: 7 minutter

Siste time: 3 minutter

 

(humor at kl. faktisk bare er 13.02 og at de tydeligvis spår i kortene hva ventetiden kommer til å være om et par timer)

 

Imidlertid får man en litt annen beskjed når man prøver å ringe dem. Etter å ha tastet igjennom endel valg får man rett og slett bare beskjeden om at det er for mange som venter og at din samtale ikke kan behandles, for så at den legger på...

 

Ny rekord?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heh, sendte inn en mail før desember angående feilfakturering, fikk først svar på den nå den 1.

 

Det er bare rot med dette selskapet, anbefaler enhver til å unngå det.

5683326[/snapback]

 

 

NGT tar virkelig av når det gjelder rot på faktura. Vet ikke hvor mange ganger de har feilfakturert meg. Nesten hver måned at de glemmer å ta med studentrabatten min...

Lenke til kommentar

For det meste har jeg gode erfaringer med NGT når det gjelder kundeservice, men nå skal ikke min erfaring regnes med siden jeg kjenner en som jobber på NGT kundeservice som jeg bare sender en melding så ringer han meg i løpet av ca. 5 minutter :D

 

Men det som derimot irriterer meg litt er at jeg oppgraderte linjen min til ADSL 2+ linja dems, for to uker siden og sammtidig oppgradering av routeren (fra en b til g trådløs router), men hverken router eller linje er enda levert, hvor lang tid skal egentlig slikt ta?

 

De pratet at de måtte fikse noe i sentralen sin, men det tar da ikke to uker?

Lenke til kommentar
Men det som derimot irriterer meg litt er at jeg oppgraderte linjen min til ADSL 2+ linja dems, for to uker siden og sammtidig oppgradering av routeren (fra en b til g trådløs router), men hverken router eller linje er enda levert, hvor lang tid skal egentlig slikt ta?

 

De pratet at de måtte fikse noe i sentralen sin, men det tar da ikke to uker?

5686595[/snapback]

 

Leveringstid i følge kundeservice er 6-8 uker. I følge NGT web 3-6 uker. Ruter sendes normalt sett ikke ut før leveringsdato (installatør må bestilles og du må fysisk kobles om i sentral) er klar. Akkurat nå da de er inne i kampanje tid vil jeg anta at det er litt lengre ventetid en vanlig med mindre du er heldig nok til å være på en sentral hvor flere oppgraderer samtidig.

 

Når det gjelder kundeservice så har NGT blitt merkbart bedre, men dette varierer etter tid på døgnet og den faktiske avdelingen du skal snakke med. Nextphone, faktura og salg er rimelig kjappe etter min erfaring. Teknisk support er ikke fullt så kjappe, og skal du snakke med leverangse avdelingen bør du smøre deg med tolmodighet (45 minutter sist jeg skulle ha tak i leveranse avd)

 

Bruker skjeldent email support, men de gangene jeg har brukt det har jeg fått svar innen 2 arbeidsdager.

Lenke til kommentar
hvorfor vil mer enn fem minutter være optimalt?

5683287[/snapback]

 

>5minutter betyr mindre enn 5minutter.

5< betyr mer enn 5minutter.

5686845[/snapback]

 

Beklager off topic:

>5minutter betyr mer enn 5minutter.

5< betyr også mer enn 5minutter.

 

Om "krododille" tegnet står på høyre eller venstre side av tallet har ingen betydning, det er hvilken vei tegnet viser i forhold til tallet som avgjør om det er mer eller mindre.

 

5> og <5 betyr mindre enn 5 minutter

5< og >5 betyr mer enn 5 minuttter

 

Men tilbake til NGT diskusjonen.

 

NGT sin kundeservice rundt juletider var en total katastrofe fra mitt syn... De sier at dem har skjerpet seg, og sjefen for kundeservicen gikk fra sin possisjon, etter hva jeg har hørt. Likevel fikk jeg regning på 10.000,- kr for en ukes tid siden med purringer, feil abonnements type, og fakturering for bomturer som var NGT sin feil... På toppen av det hele ble linja mi sperret. En kjapp telefon til NGT kundeservice, som utrolig nok svarte etter 1 minutt ca, så ble linja mi åpnet etter 5 - 10 minutter, og kundebehandleren tok en personlig gjennomgang av alle fakturaene. 30 minutt senere ringer han tilbake og opplyser om at dem har kreditert fakturaer for 7000,- kr, og den korrekte summen endte opp på ussle 3000,- kr etter at alt var ryddet opp.

 

Det er en forbedring, men kanskje ikke helt optimalt. =)

Lenke til kommentar
hvorfor vil mer enn fem minutter være optimalt?

5683287[/snapback]

 

>5minutter betyr mindre enn 5minutter.

5< betyr mer enn 5minutter.

5686845[/snapback]

 

 

Trodde det var sånn at krokodillen var grådig og alltid ville spise det største tallet. Var iallefall det jeg lærte på barneskolen.

>5 er vel egentlig det samme som 5<.

<5 betyr mindre enn 5 minutter og >5 betyr mer enn 5 minutter.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jihad... denne kundeservicen er pokker ikke noe bedre enn før, altså - selve servicen er vel grei, bare det at man aldri kommer fram. Det her er langt ifra bra nok. Noen som kan anbefale en bredbåndsleverandør som faktisk har kundeservice?

 

Nå har de nettopp slettet e-posten min, etter flere uker med masing om at de ikke må gjøre det, og etter en time på telefon, legger noen på røret istedetfor å ta telefonen.

Lenke til kommentar
Heh, sendte inn en mail før desember angående feilfakturering, fikk først svar på den nå den 1.

 

Det er bare rot med dette selskapet, anbefaler enhver til å unngå det.

5683326[/snapback]

 

De er utrolig trege når det gjelder mail, for i motsetning til når fol ringer å betaler i dyre dommer pr minutt tjener de ingenting på å svare på mail.

 

Orket ikke mer av NGT når de presterte å påstå at vi hadde avbestilt linja vår, det vi egentlig hadde gjort var å flytte linja over på et annet navn, men pga surr i systemet deres fikk telenor beskjed om å koble ned linja vår.

Beskjeden vi fikk når vi ringte kundeservice var at det kom til å ta 6 uker før linja kom opp igjen, det er uakseptabelt når feilen er på deres side.

 

UPC klarte derimot å levere oss ny linje på bare 2 dager, det er service!

Lenke til kommentar

En ting er det at det tar uendelig lang tid før du får svar, en annen ting er jo at Nextgentel sier en ting men gjør en HELT annen ting.

Snodig nok men jeg og min mor sitter på hver av våre linjer og har til sammen 5 stk routere som vi har fått tilsendt fra Nextgentel, og INGEN av dem er den routeren som vi har blitt lovet på telefonen.

 

Når jeg på min linje har fått 3 ganger beskjed fra Nextgentel at de skal sende meg en Netopia router så skjønner jeg pokker ikke hvorfor jeg har fått 2 stk Thompson routere og 1 stk Cisco.

Problemet mitt er jo det at nå har jeg fått alt for mange routere til at jeg kan få tilsendt flere........

Nextgentel og intern kommunikasjon må jo være tragisk dårlig.

 

-z00l-

Lenke til kommentar

kundeservicen har blitt utrolig mye bedre i det siste. men, det er veldig avhengig av når du ringer, ringer du før fire er det mest folk der og du kan komme igjennom på teknisk i løpet av syv minutter. rett til kundeservice er som regel 1 til 2 min venting. på kveldstid kan det drøye seg gaaanske så lenge spesielt på teknisk, her burde det vært flere folk jobb. mail svares som regel på i løpet av samme dag eller dagen etterpå med mindre du stiller 10 spørsmål om 10 forskjellige ting i samme mailen, sånne mail har en tendens til å drukne i systemet. ting skjer iallefall :) godt å se. de tar problemene seriøst.

Lenke til kommentar

Jeg har også noen erfaringer med Nextgentel og deres kundeservice jeg gjerne vil dele.

 

I sommer gikk linja plutselig ned hjemme hos mor og far en dag. Jeg venter en dag og så ringer jeg kundeservice dagen etter. Jeg får snakke med en dame som ikke virker til å ha den største forståelsen(Jeg er ingen mester selv) og får råd om å skru av og på modemet. Dette hadde jeg allerede gjort og fikk fint lite mer hjelp bortsett fra at hun kunne bekrefte at linja var nede.

Ringer så dagen etterpå, får omtrent samme greia fra en annen kar. Han tilbyr å sende et nytt modem, som jeg takker nei til siden modemet allerede var temmelig nytt og det så ikke ut som det var noe problem der.

 

Jeg ringer opp et par ganger over de neste dagene og fint lite blir løst.

 

Etter en uke ringer jeg nok en gang, får endelig snakke med en kar som har peiling som forteller meg at det har blitt gjort noen forandringer/oppgraderinger på sentralen jeg er koblet til og trenger et nytt modem.

 

Jeg venter enda noen dager på modemet og alt fungerer igjen. Jeg vet ikke hvor ofte forandringer blir gjort på sentralene og om det ville være mulig å sende modemer ut før eller rett etter noe blir gjort som krever at man må skifte modem, men jeg forventer ihverfall at de skal ha en såpass kommunikasjon internt at kundeservicen vet om det og kan ordne opp i det når man faktisk ringer.

 

Det skal sies at ventetiden når jeg ringte var vanligvis nærmere en time. Samme forbanna drittsangen hver gang.

 

 

Nå har jeg flyttet og det var nextgentel allerede i leiligheten. Ting har fungert fint, men i går gikk nettet ned. Jeg var tank i et DM tribute run(WoW) da nettet gikk ned, så jeg logget på et usikret trådløst nettverk og fullførte det.

 

Noen timer senere ringer jeg kundeservice da nettet ikke var tilbake. Jeg får høre den samme forbanna sangen fra i sommer som jeg ble tvunget til å høre på i timesvis. Jeg venter, velger alternativer, er #32 i køen. Jeg tar på handsfree og gjør enda et Tribute run mens jeg venter. Heldigvis ble den forferdelige ventesangen byttet ut med noe annet tull etterhvert. Jeg satt vel i kø for i hverfall 40 minutter om ikke mer. Da jeg endelig kom igjennom fikk jeg snakke med en person som kunne bekrefte at linja så ut til å være nede og tilbød seg å sende et nytt modem. Denne gangen takket jeg ja til nytt modem med en gang.

 

Så, kort sagt, kundeservicen er fortsatt dårlig ved at det tar alt for lang tid å komme igjennom og jeg sitter her uten internett og venter på et nytt modem igjen og håper på at det skal ordne det. Veldig fornøyd med pris og ytelse, men når noe går galt er de ikke særlig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...