Gå til innhold

Hvordan "slette" krysset

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel du må skru av WS_SYSMENU.. litt usikker på hvordan du gjør dette etter du har laget vinduet, og jeg fant ikke noe i farta, men det burde peke deg i riktig retning. Når du finner det ut hadde det vært fint vise hvordan du fikk det til.

• 2 uker senere...
Skrevet
hvis du mener det krysset som er oppe i høgre hjørnet, hvorfor skal du slå av det egentlig?

5701413[/snapback]

Slik at man ikke kan gå ut av ruta :devil:

Skrevet
vel du må skru av WS_SYSMENU.. litt usikker på hvordan du gjør dette etter du har laget vinduet, og jeg fant ikke noe i farta, men det burde peke deg i riktig retning. Når du finner det ut hadde det vært fint vise hvordan du fikk det til.

5650433[/snapback]

De aktuelle API-kallene heter GetWindowLong, SetWindowLong, GetWindowLongPtr og SetWindowLongPtr. Men jeg tror desverre ikke det vil hjelpe haakie så mye...

Skrevet (endret)

vel når jeg spør om hvilke språk du bruker så tenker jeg på programmerings språk. :cool:

Har du programmert noe særlig i windows før?

Endret av Giddion
Skrevet
vel når jeg spør om hvilke språk du bruker så tenker jeg på programmerings språk. :cool:

Har du programmert noe særlig i windows før?

5730204[/snapback]

Kan ikke så mye men kan litt.

Skrevet

vel skal jeg være helt ærlig så ligger dette et stykke over Kan-ikke-så-mye-men-kan-litt, men bruker du en eller anne form for GUI designer så er det sikker mulig og fikse litt der

hvilke språk kan du litt om?

• 3 måneder senere...
Skrevet

SetWindowLongPtr([hWnd], GWL_STYLE, GetWindowLongPtr([hWnd], GWL_STYLE) & !WS_SYSMENU)

Hos meg finner den ikke funksjonen SetWindowLongPtr i User32.dll, bare SetWindowLong, og den skal egentlig ikke brukes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...