Gå til innhold

Tastatur med lys i tastene.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter med et svart lite tasatur med lys på fanget akkurat nå. Husker ikke hva det het for øyeblikket, men tror det var keytronic. Bruker det på laptopen min for øyeblikket, liker egentlig ikke lys på tasaturet, men bruker det på laptopen nå pga at det er lite. Hvis man kan touch metoden og vet hvor tastene er, så trenger man ikke lys.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler Logitech G15 på det sterkeste!

 

Om du er en ekte gamer er dette et must! Men selvom du ikke er gamer er dette et utrolig bra tastatur! Ser at folk anbefaler Saitek Eclipse. Ja, jo det er helt ok det også, men G15 har utklasset Eclipse på det fleste tester, så jeg anbefaler heller G15!

Som sakt så har det ikke kommer med norsk layout (norsk tastesoppest), trolig vil det faktisk ikke komme i det heletatt.

 

Men alle som virkelig vet hva de driver med har jo alltid Engeslk/internasjonalt ikke norsk. Norsk utgave av XP er mye dårligere en den internasjonale (altså engelske), man for oppdateringer mye senere, det er flere BUG's, mange språkfeil, programmerer du så kan du rett og slett ikke bruke norsk og mer...

Det samme gjelder Office, og mye annet! Til og med tastatur! Mye bedre meg et internasjonal layout! Eks, hvis du leser i en eller annen guide, så står det kanskje at hvis du gjør det og det i Word så skjer det og det, og at når du klikker på ~ knappen så skal det skje, men hvis du trykker på ~ knappen på et norsk tastatur skjer det jo ikke!

Det er fordi at ~ knappen på internasjonal basis er | knappen på norske! (| = den til venstre for 1). Dette er feil som skjer ganske ofte, så jeg anbefaler et internasjonalt tastatur, og det er bare et par klikk i office, så virker Æ Ø Å selvom du har internasjonalt tastatur. Og hvis du faktisk har norsk XP + et internasjonalt tastatur så er Æ Ø Å akkurat der de ville ha vært hvis tastaturet ditt hadde vært norsk.

Så det er ikke så vanskelig som du tror! Og internasjonalt innen data er alltid best!

Men hvis du programmerer og har norsk XP og internasjonalt tastatur, da må du anskaffe internasjonal versjon av XP også! Ellers så virker ikke < knappen! Da må du gå mange bakveier for å få den, detter gjelder også alle andre windows versjoner en XP, er ikke helt sikker med Mac og Linux osv...

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Jeg anbefaler Logitech G15 på det sterkeste!

 

Om du er en ekte gamer er dette et must! Men selvom du ikke er gamer er dette et utrolig bra tastatur! Ser at folk anbefaler Saitek Eclipse. Ja, jo det er helt ok det også, men G15 har utklasset Eclipse på det fleste tester, så jeg anbefaler heller G15!

Som sakt så har det ikke kommer med norsk layout (norsk tastesoppest), trolig vil det faktisk ikke komme i det heletatt.

 

Men alle som virkelig vet hva de driver med har jo alltid Engeslk/internasjonalt ikke norsk. *snip*

5674941[/snapback]

Er VELDIG tungvint å bruke ett engelsk tastatur. (btw : går helt fint å kjøre engelsk winXP m. norsk tastaturoppsett)

 

Som jeg skrev over, dansk tastaturoppsett ligger VELDIG nært det norske og er ofte brukt når du ikke får ett tastatur på norsk. (jeg vil heller at ø og æ skal bytte plass, en å lære meg å skrive touch på nytt.)

 

Ser ikke helt vitsen i å drive å rote med 2 tastatur når du i praksis kan kjøpe ett og heller venne deg med å trykke "motsatt" på 2 knapper. Er i mine øyne mye enklere enn å lære seg å skrive på nytt. ;)

Lenke til kommentar

For de som måtte være interesserte: Razer kommer snart med et nytt, programmerbart tastatur, som også har lys i tastene. Det vil få navnet Razer Tarantula, og det inneholder en del interessante nyvinninger som f.eks. at man kan presse ned en haug med taster samtidig uten å slite med at enkelte av trykkene ikke blir registrert f.eks.

 

Vanlige tastaturet takler maks 3 taster samtidig eller noe i den duren, så dette kan jo ha noe for seg for enkelte spillere.

 

Mer info på http://blog.razerzone.com/ (innlegget fra 19. januar), de har blant annet en link til en videoreview.

Lenke til kommentar
For de som måtte være interesserte: Razer kommer snart med et nytt, programmerbart tastatur, som også har lys i tastene. Det vil få navnet Razer Tarantula, og det inneholder en del interessante nyvinninger som f.eks. at man kan presse ned en haug med taster samtidig uten å slite med at enkelte av trykkene ikke blir registrert f.eks.

 

Vanlige tastaturet takler maks 3 taster samtidig eller noe i den duren, så dette kan jo ha noe for seg for enkelte spillere.

 

Mer info på http://blog.razerzone.com/ (innlegget fra 19. januar), de har blant annet en link til en videoreview.

5687774[/snapback]

 

Uhm, det er de aller billigste tastaturene som til tider har problemer med 3 taster samtidig. F.eks mitt superbillige logitech tastatur taklet ikke dette, mens mitt MS Wired Keyboard (billigste modell på elkjøp 150.- ) takler dette helt fint. Altså er det ikke snakk om vanlige tastatur, men ett fåtall av de aller billigste tastaturene som ikke takler/registrer det når du trykker inn 3 knapper samtidig.

Lenke til kommentar

Nå er det folk på nettet som skriver at de opplever dette problemet på et par av de råeste gamer-keyboardene man får kjøpt per i dag til og med, nærmere bestemt Logitech G15 og Saitek Eclipse, noe denne forumtråden jeg fant på nettet er et godt eksempel på. Da tviler jeg på at problemet er så sjeldent som du gir inntrykk av, når selv dedikerte spilltastaturer har dette problemet, og G15 er jo ikke direkte billig.

 

En annen ting som tyder på at problemet er ganske vanlig, er at både Razer og Ideazon (produsenten av Zboard) påstår det samme. Se hva sistnevnte skriver som et av salgsargumentene for Zboard gaming keyboard eksempelvis:

 

Registers up to 7 simultaneous key-strokes, in comparison to 2-4 on most other keyboards! Jump, move forward, lean left, change weapons and shoot at the same time!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...