Gå til innhold

Tastatur med lys i tastene.


Anbefalte innlegg

Nå er det folk på nettet som skriver at de opplever dette problemet på et par av de råeste gamer-keyboardene man får kjøpt per i dag til og med, nærmere bestemt Logitech G15 og Saitek Eclipse

 

Nåja, problemet forekommer hvis man bruker en billig måte å lage tastaturet på.

Enkelt forklart.

I bortimot 90% av FPS spill, så bruker spillerne en kombinasjon av wasd +evt de nærmeste sideknappene. Hvis en tastaturprodusent velger å IKKE dele inn den delen av tastaturet ekstra nøye. Så blir det meget fort krasj...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I bortimot 90% av FPS spill, så bruker spillerne en kombinasjon av wasd +evt de nærmeste sideknappene. Hvis en tastaturprodusent velger å IKKE dele inn den delen av tastaturet ekstra nøye.  Så blir det meget fort krasj...

5733182[/snapback]

Det er sant, men begrensningen i forbindelse med at kun et bestemt antall taster (typisk sett 3-5) kan trykkes ned samtidig gjelder fortsatt på en rekke tastaturer på markedet, også på dyre modeller som G15. Dermed kan man fortsatt oppleve problemet, men det er sant som du sier at dette ikke er noe man pleier å oppleve i så mange spill.

 

Det forrige spillet jeg hadde problemer med dette i var vel Rainbow Six: Ravenshield tror jeg, siden det fort blir en del taster man må trykke ned samtidig der (gå forover + lene seg til venstre + strafe til venstre + aktivere kikkertsikte f.eks).

 

Uansett - Razer Tarantula har løst dette problemet helt og holdent i følge informasjon jeg fant om det på et nettsted tidligere, der står det faktisk at man kan trykke ned ALLE tastene samtidig og få registrert tastetrykkene uten problemer. Da slipper man i såfall garantert unna dette problemet en gang for alle. :)

 

PS: Det kommer to utgaver av dette Razer-tastaturet, jeg er ikke 100% sikker på om denne funksjonaliteten vil være tilgjengelig i begge utgavene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...