Gå til innhold

S-ata/S-ata II kabel.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er sikkert et meget dumme spørsmål...

Jeg har nettopp bestillt en S-ata II harddisk, og jeg glemte å bestille kabel. Tenker jeg stikker ned på biltema og kjøper en. S-ata og S-ata II bruker 100% identiske kabler, ikkesant?

Er det noe merkbar forskjell på en billig biltema s-ata kabel og en dyrere elkjøp kabel?

Takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ingen standard som heter S-ata2....

Har du bestilt disk med 300mb... elller 150mb? (overføringshastighet)

Edit: Før du kjøper noe som helst, se om det følger med kabel til hdden... så bare ha litt tålmodighet først.

Endret av Patrick.M
Skrevet

da trenger du en såaklt "sata2kabel" (mange bedrifter som bruker sata2 :S )

Så se etter det eller en kabel med 300mb.. sata

Jeg er ikke mye kjent med sata.. fordi jeg forsatt sitter på IDE(jeg er fattig :S)

Skrevet

Det følger ikke med kabel på HDD, de kommer kun i AS pose. Har aldri hørt at man må ha forskjellig s-ata kabel mellom s-ata og s-ata2. Systemet vil uansett ikke kunne utnytte full bredde uansett.

Skrevet

Jeg syns å huske at jeg har lest at det egentlig ikke er noen standard som heter Sata-II (?) Og at HD-ene med 300MB/s sata-overføring heter SATA-300 eller noe lignende.

Uansett: Kablene er like, men på noen eldre SATA-kontrollere må man flytte på en jumper på harddisken.

Skrevet
Jeg syns å huske at jeg har lest at det egentlig ikke er noen standard som heter Sata-II (?) Og at HD-ene med 300MB/s sata-overføring heter SATA-300 eller noe lignende.

5612694[/snapback]

Du har helt rett :)

Skrevet

5612694[/snapback]

Du har helt rett :)

5612973[/snapback]

Jupp, og her + her kan man lese mer om det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...