Gå til innhold

Imation Disc Stakka


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi burde kanskje sende en mail til Imation å få dem til å lage en slik diskstakka med dvd-rom.

Hvis mange nok gjør det så kanskje de får ræva i gir, men det kan jo hende de allerede er i gang med det for alt jeg veit... ;)

5581031[/snapback]

Hva med å plassere en slot-in foran maskinen? Bare å velge cd og så spretter den inn i cd/dvdrommen... og på eject fra dvd-rommen så går den inn i stackeren igjen :)

Lenke til kommentar
Vi burde kanskje sende en mail til Imation å få dem til å lage en slik diskstakka med dvd-rom.

Hvis mange nok gjør det så kanskje de får ræva i gir, men det kan jo hende de allerede er i gang med det for alt jeg veit... ;)

5581031[/snapback]

Hva med å plassere en slot-in foran maskinen? Bare å velge cd og så spretter den inn i cd/dvdrommen... og på eject fra dvd-rommen så går den inn i stackeren igjen :)

5581106[/snapback]

 

 

He he he, hørtes ikke så dumt ut det :D

Spørsmålet er jo om det fungerer i praksis....

Noen som gidder å kjøpe Diskstakka og prøve? :p

Lenke til kommentar

Har hatt denne enheten (2stk) i snart ett år nå. Ganske enkelt et meget godt kjøp. Når det gjelder plassering av systemplater i enheten, så sier det seg selv at det ikke er klokt. Egentlig tåpelig å kommentere av testpersonellet. Forøvrig er det ikke mange systemplater man trenger å holde unna enheten heller, windowsinstallasjonen og driverne til enheten holder lenge. Det er heller ikke noe problem å skrue opp enheten med to skruer, garanti eller ikke. Dette med Net 1.1 problematikken fra testpersonellet virker litt søkt, da dette er en vanlig installasjon for de fleste og ikke et svært problem som beskrevet. Net 1.1 er påkrevet installert hvis man skal bruke nye drivere fra ATI, og hos endel antispyprogramvare. Ikke noe nytt med andre ord. Har med denne enheten aldri hatt så god kontroll på mp3/ogg, musikk, film, spill, data, backup og installasjon/driverplater som nå. Hvis man indekserer hver plate så har man et komplett bibliotek å søke i også, uvurderlig. Absolutt verdt hver krone. :)

Endret av Andel
Lenke til kommentar

Har brukt et program som heter WhereIsIt som fungere på samme måte. Helt gratis og eneste forskjell er at man ikke trenger en mindre pen boks stående.

 

WhereIsIt fungerer ved at man leser av filstrukturen på alt fra HD,cd,dvd,ipod, kamera o.l og kan da søke etter det man vil i hele samlinga man har "scanna inn".

 

Litt som å kunne søke like fort som på google på alle medier man har!

 

Andre nyttige funksjoner finnes oxo...

Lenke til kommentar

Sånn som boksen er utformet idag uten drev er det ikke mye annet enn DVD samlinga mi som jeg ser noe praktisk nytte av å ha i en slik løsning. På den annen side kan jeg godt bruke 30sekunder på å finne filme i hylla, fremfor å logge på pc'n, starte programmet, få ut disken (og ikke glem all jobben når alle filemene skal katalogiseres).

Morsom sak, fikk lyst på den med det samme. Gleden forsvant da den ikke hadde drev og jeg fikk tenkt meg litt om. En gadget for teknofreaks ;) (sånn sett burde jeg hatt en)

Lenke til kommentar
Halve gleden med DVDer og Cder er å ha coveret i hylla (etter min mening)

5583594[/snapback]

Du kan jo fortsatt ha coveret i hylla hvis du bruker stakka eller har ISO'ene på en harddisk.

 

Personlig synes jeg ikke det er noe stas å ha en haug med covre i hylla. Jeg skjuler heller covrene ved å ha de i en eske i boden. Da slipper jeg det fargesprakende plast og papirberget i stua. Det hører med til historien at jeg liker å ha det litt minimalistisk og ryddig.

Lenke til kommentar
Halve gleden med DVDer og Cder er å ha coveret i hylla (etter min mening)

5583594[/snapback]

Personlig synes jeg ikke det er noe stas å ha en haug med covre i hylla. Jeg skjuler heller covrene ved å ha de i en eske i boden. Da slipper jeg det fargesprakende plast og papirberget i stua.

5583656[/snapback]

Amen. Alle mineoriginalcd`er med cover ligger for tiden på mørkeloftet. All musikk spilles direkte fra hd. Samtlige barnefilmer er også anbragt der, og rippet til xvid slik at de kan spilles fra htpc`en på crt-tv. Filmer som skal vises med projektor lagres i en bod ute av syne og hentes kun inn i stua ved behov. CD og DVD-covere er schtøggt og egner seg ikke til pynt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...