Gå til innhold

Imation Disc Stakka


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Cd/dvd magasin med drev er jo mye mer aktuelt.

Gjerne enda større, 100 stk er ikek så mye, holder ikke til dvd samlingen min f.eks, og skal man ha inn div annet software cder i tillegg, blir det fort trangt.

 

Men tanken er jo god, jeg kunne tenkt meg et tower med plass til 250stk i, med dvddrev og tp kabel.

 

Beste hadde jo vært om du kunne koblet deg opp via tv'en, valgt film, og den hadde load'ed den selv. latskap lenge leve! :D

Lenke til kommentar
Cd/dvd magasin med drev er jo mye mer aktuelt.

Gjerne enda større, 100 stk er ikek så mye, holder ikke til dvd samlingen min f.eks, og skal man ha inn div annet software cder i tillegg, blir det fort trangt.

 

Men tanken er jo god, jeg kunne tenkt meg et tower med plass til 250stk i, med dvddrev og tp kabel.

 

Beste hadde jo vært om du kunne koblet deg opp via tv'en, valgt film, og den hadde load'ed den selv. latskap lenge leve! :D

5586176[/snapback]

 

Det er slikt man har harddisker til :)

 

AtW

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke om det er blitt sagt før, men til den prisen er det jo bedre å kjøpe en harddisk på 250gb, det tar mindre plass og man får nok lagret mer på det.

5591946[/snapback]

Tja, til mitt bruk kunne jeg tenkt meg enheten som en lagringsboks for dvd-filmer (og i fremtiden Blu-Ray filmer). Skal en dra over en dvd-fim på harddisken uten å komprimere filmen på nytt så må en vel regne med rundt 6 GB i gjennomsnitt. Framtidige Blu-Ray filmer tar mellom 25 og 50 GB avhengig antall lag som benyttes. Prismessig blir dermed en slik disk-stakka-dings langt rimeligere enn harddisker, men som sagt tidligere, uten mulighet til å koble til en optisk leser blir nytteverdien sterkt redusert.

Lenke til kommentar

Det fins en Sony dvdspiller rundt omkring, til ca. 300 dollar, som tar 400 dvd'er, er SACD kompatibel, kan oppskalere til 1080/720 og har hdmi utgang. :cool:

Finnes sikkert andre modeller/merker, Pioneer og Kenwood tror jeg.

Disse beistene er gått av moten i Europa, men i USA er markedet litt annerledes.

 

http://ign.pricegrabber.com/search_getprod...sterid=9723273/

 

http://www.amazon.com/gp/product/B000A3XRS...glance&n=172282

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg hadde den i en støvete skuff i underbevisstheten da jeg satt og grublet på om jeg skulle lage en dings som kunne holde styr på alle mine CD/DVD'er.

Tanken min var en slags hybrid av hva som har blitt foreslått og hva STakka'n faktisk kan gjøre.

 

I stede for karrusell, tenkte jeg mer i retningen av gammeldags tapestreamer-robot, hvor diskene ligger parallelt oppå hverandre, og blir plukka ut av en mekanisme.

Skissene mine har en noe modifisert DVD-ROM som leser serienummeret på platen når de blir dyttet inn, for rask og klønefri gjenkjenning, og et lite display og noen knapper, så den kan operere uavhengig av en datamaskin.

Ingen fancy tjo-og-hei programvare, men bare en enkel COM-port eller USB/COM adapter.

S koble DVD-leseren direkte til PC'n som en "removable device" hadde jeg ikke tenkt på selv, men det er jo en riktig god ide.

Når BluRay eller hva det heter blir hipt og kult, kan jeg jo bare bytte ut DVD leseren.

 

Stakka'n derimot er helt håpløs i sin nåværende form :)

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg hadde den i en støvete skuff i underbevisstheten da jeg satt og grublet på om jeg skulle lage en dings som kunne holde styr på alle mine CD/DVD'er.

Tanken min var en slags hybrid av hva som har blitt foreslått og hva STakka'n faktisk kan gjøre.

 

I stede for karrusell, tenkte jeg mer i retningen av gammeldags tapestreamer-robot, hvor diskene ligger parallelt oppå hverandre, og blir plukka ut av en mekanisme.

Skissene mine har en noe modifisert DVD-ROM som leser serienummeret på platen når de blir dyttet inn, for rask og klønefri gjenkjenning, og et lite display og noen knapper, så den kan operere uavhengig av en datamaskin.

Ingen fancy tjo-og-hei programvare, men bare en enkel COM-port eller USB/COM adapter.

S koble DVD-leseren direkte til PC'n som en "removable device" hadde jeg ikke tenkt på selv, men det er jo en riktig god ide.

Når BluRay eller hva det heter blir hipt og kult, kan jeg jo bare bytte ut DVD leseren.

 

Stakka'n derimot er helt håpløs i sin nåværende form :)

5601419[/snapback]

 

Ja, en robot til å mate plater hadde vært tingen, kunne jeg rippet CDer over remote desktop, istedet for å måtte være fysisk tilstede

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...