Gå til innhold

Nett tv med nrk1, nrk2 og tv3 gratis :D


VikinGz

Anbefalte innlegg

Jeg ble eitrandes forbanna av å prøve å laste ned forskjellige p2p-klienter...hvorfor i helvete er ALLE programmene på kinesiske eller koreanske websider som har 1.5kps hastighet?

Finnes det ikke ETT sånt tv-p2p program på engelsk engang?

Og når de endelig ble lastet ned hang de eller man skjønte ikke noe av konfigurasjonen. For noe tull.

5584957[/snapback]

Helt enig med deg Bitex :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er dette programmet lovlig?

5585047[/snapback]

 

heller tvilsomt, du streamer kanaler du egentlig skal betale for, jeg vil tro dette er ca like lovlig som å laste ned de nyeste lost episodene.

 

Men vet jo aldri, admins på forumet pleier jo å låse treads om sånt fort, og denne har jo strengt tatt levd ganske lenge.

Lenke til kommentar
Finnes det ikke ETT sånt tv-p2p program på engelsk engang?

5584957[/snapback]

 

PPlive er 'nå' på engelsk. Lastet den forrige og det var bare kinesisk her, men den siste versjonen er bra.

EDIT: Mulig det var en gammel versjon jeg fant første gang. Last den ned fra hjemmesiden deres.

Endret av la7dfa
Lenke til kommentar
Er dette programmet lovlig?

5585047[/snapback]

 

heller tvilsomt, du streamer kanaler du egentlig skal betale for, jeg vil tro dette er ca like lovlig som å laste ned de nyeste lost episodene.

 

Men vet jo aldri, admins på forumet pleier jo å låse treads om sånt fort, og denne har jo strengt tatt levd ganske lenge.

5585068[/snapback]

Jeg tillater meg å sitere Simen1

Eg tviler på dette er lovelig. NRK må man ha lisens på og tv2 er gratis.

5568478[/snapback]

Feil. Man trenger ikke å betale lisens for å se hverken TV2 eller NRK. Man betaler heller ikke noe til NRK. TV-lisensen er en statlig avgift for å ha en TV-tuner. Dersom man ikke har en slik tuner så er man heller ikke lisenspliktig. Selve avgiften har ikke noe direkte med NRK å gjøre selv om det er de staten velger å vidreføre pengene til NRK og bruker NRK-ansatte til å drive inn avgiften.

 

TV3 tjener penger på massiv reklame og ikke på betaling fra seerne.

5568558[/snapback]

Lenke til kommentar
Finnes det ikke ETT sånt tv-p2p program på engelsk engang?

5584957[/snapback]

 

PPlive er 'nå' på engelsk. Lastet den forrige og det var bare kinesisk her, men den siste versjonen er bra.

EDIT: Mulig det var en gammel versjon jeg fant første gang. Last den ned fra hjemmesiden deres.

5585073[/snapback]

 

 

Har også fått pplive til å funke greit her nå. Lasta ned feil første gang :roll: . Programmet er på engelsk (som nevnt tidligere), men viser stort sett bare kinesiske kanaler. National Geographic Channel ligger også der, men den funker ikke bra hos meg.

Lenke til kommentar

Måten det funker på er rett og slett vanlig P2P-streaming.

Det er brukere over hele verden (men mest Kina ser det ut soM) som laster opp en stream fra sin PC med TV-kort i. Det er disse streamene vi kan se på. Når du tar inn et program/kanal kobler du deg til masse brukere på en gang, akkurat som bit torrent. Det er ikke noen automagisk liveoverføring fra satelitter.

Derfor står det ofte at "live" fotballkamper er noen minutter forskjøvet i tid

Dette sto beskrevet i forumet til ei side med masse links til sports TV-kanaler som funker i forskjellige programmer som PPLive og TVAnts.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Hvorfor går det ene segmentet om Fear Factor om igjen og om igjen på TV3? Jeg kommer bare til 30 sekunder ut i tittinga før det stopper og den skal liksom bufre, men den gjør ikke det. Den stgår konstant på 82%, etterhvert står det bare bufring.

 

Se om dere får det samme...

Lenke til kommentar
Som sagt, tviler, selv om dette skjer over nettet, er det vel ca samme som om du betaler for parabol selv, også setter du opp antenne på taket og sender tv signalet til hele nabolaget.

 

Evt kan jeg være totalt på avveie ;)

5585087[/snapback]

Jeg undersøkte lovligheten tidligere i tråden. Du kan kikke noen sider tilbake for å få full oversikt og sitater fra flere lover og lisensavdelingen til NRK. Jeg kunne ikke finne noe lovstridig eller regelstridig hverken for de som bruker programmet eller de som har TV-tuneren og streamer sendingene.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...