Gå til innhold

Nett tv med nrk1, nrk2 og tv3 gratis :D


VikinGz

Anbefalte innlegg

Det jeg syns er artig med dette er at dette bare er starten på noe nytt.. jeg er overbevist om vi snart får se både europeiske og amerikanske løsninger som vil fungere bedre for oss.

Da vil vi nok se samtlige kanaler fra Canal Digital og Viasat blandt annet. Dette er selvfølgelig i stor trussel for disse selskapene og de kommer til å gjøre alt i sin makt for å stoppe det. Om ingen finner noen lover som strider i mot dette i dag så vil de helt sikkert komme fort. Om de klarer å stoppe det gjenstår å se da...

Dette blir spennende:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg syns er artig med dette er at dette bare er starten på noe nytt.. jeg er overbevist om vi snart får se både europeiske og amerikanske løsninger som vil fungere bedre for oss.

Da vil vi nok se samtlige kanaler fra Canal Digital og Viasat blandt annet. Dette er selvfølgelig i stor trussel for disse selskapene og de kommer til å gjøre alt i sin makt for å stoppe det. Om ingen finner noen lover som strider i mot dette i dag så vil de helt sikkert komme fort. Om de klarer å stoppe det gjenstår å se da...

Dette blir spennende:)

5586468[/snapback]

 

yes, men de som har fulgt med litt, har fått med seg at abc osv har sett på muligheten til å levere en pay per view løsning direkte til seerne. Så vi kan kutte ut mellomleddet, som kabelselskapet er, fult ut. Men dette ville bety døden for endel tv kanaler også over tid. Tenk om alle kunen bare streame lost på direkten fra usa for 5kroner når de følte for å se en episode, eller betale et lost abonemang på 250 kroner for å se hele sesongen, når de ville, evt at de legger inn reklame i starten og slutten og i midten, og du kan streame gratis direkte fra abc.

 

Så ja folkens, så lenge båndbredden til hver husstand går opp, vil løsninger som gir oss flere frie alternativ til å se hva vi vil, når vi vil, komme. Tenk så kjekt det er å legge opp vårt eget sendeskjema om vi vil slappe av foran tven en kveld. Og hvem bryr seg om at man gikk glipp av direktesendte lost, om du kan streame det når det passer deg dagen etter.

 

Men on topic, jeg lurer på hvor mange det evt krever til å få dette til å fungere bra i europa, om jeg streamer ut en av mine kanaler, hvor mye av min linje er da brukt, og kan jeg se på hvilken annen kanal jeg vil via stream fra noen andre likt da? osv osv.

Lenke til kommentar

Hør nå etter. Du streamer ikke programmer direkte fra noen satelitt som viser kanalene. Det er brukere med TV-kort som laster opp sin feed, akkurat som Bit Torrent-brukere laster opp filer så lenge programmet er aktivt.

Grunnen til at Fear Factor-programmet ditt er avbrutt etter 30 sek er at ingen andre laster det opp, og han som gjorde det sikkert har disconnectet. Samme skjer med bit torrent, du kommer aldri lengre enn 70% på ei fil hvis alle som lasta den opp har sluttet.

 

Du tror vel ikke det er en magisk backdoor inn til TV3's lokaler, der noen har slengt opp en hackerhub man bare ser på film?

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Det jeg syns er artig med dette er at dette bare er starten på noe nytt.. jeg er overbevist om vi snart får se både europeiske og amerikanske løsninger som vil fungere bedre for oss.

Da vil vi nok se samtlige kanaler fra Canal Digital og Viasat blandt annet. Dette er selvfølgelig i stor trussel for disse selskapene og de kommer til å gjøre alt i sin makt for å stoppe det. Om ingen finner noen lover som strider i mot dette i dag så vil de helt sikkert komme fort. Om de klarer å stoppe det gjenstår å se da...

Dette blir spennende:)

5586468[/snapback]

yes, men de som har fulgt med litt, har fått med seg at abc osv har sett på muligheten til å levere en pay per view løsning direkte til seerne. Så vi kan kutte ut mellomleddet, som kabelselskapet er, fult ut. Men dette ville bety døden for endel tv kanaler også over tid. Tenk om alle kunen bare streame lost på direkten fra usa for 5kroner når de følte for å se en episode, eller betale et lost abonemang på 250 kroner for å se hele sesongen, når de ville, evt at de legger inn reklame i starten og slutten og i midten, og du kan streame gratis direkte fra abc.

 

Så ja folkens, så lenge båndbredden til hver husstand går opp, vil løsninger som gir oss flere frie alternativ til å se hva vi vil, når vi vil, komme. Tenk så kjekt det er å legge opp vårt eget sendeskjema om vi vil slappe av foran tven en kveld. Og hvem bryr seg om at man gikk glipp av direktesendte lost, om du kan streame det når det passer deg dagen etter.

5586479[/snapback]

Beginning of a new era

 

Hvis dette kommer en gang i fremtiden til å koste så betaler jeg mer enn gjerne så lenge jeg får god kvalitet og gode kanaler ;)

5586502[/snapback]

Helt enig! Dette konseptet er nytt (i hvertfall det jeg vet) og gir et spark til internett-TV. Dette kommer nok også på sikt til å bli døden for reklamepauser. Hvis TV-selskapene sender serier og programmer MED reklame FOR PENGER så kommer nok priatene og lager GRATIS-alternativer UTEN reklame. Dette kommer igjen til å presse frem mer reklame i programmene i stedet for mellom programmer. Siden dette sikkert vil bety strammere tider for TV-selskaper så tror jeg de kommer til å kjempe mot den nye måten å se TV med nebb og klør. (Se for dere DRM-løsninger i HW i TV-apparatene, krypterte sendinger, PPW osv.) Denne taktikken vil selvfølgelig feile akkurat som i musikk og film-bransjen og ramme vanlige folk og ikke ramme de som virkelig er pirater.

 

Skralere tider for TV-produsentene vil nok samtidig åpne for billigere program-konsepter der kanaler i større grad sender programmer som privatpersoner og små firmaer og redaksjoner lager. Se for dere flere forelesninger på TV, student-rapportasjer, live fra stortinget, Svisj-søppel-TV med chat, musikk og skravling, flere private feriefilmer (f.eks seilturer verden rundt) som blir redgert til programmer, flere programmer med dyre SMS-avstemninger osv.

Lenke til kommentar
Som sagt, tviler, selv om dette skjer over nettet, er det vel ca samme som om du betaler for parabol selv, også setter du opp antenne på taket og sender tv signalet til hele nabolaget.

 

Evt kan jeg være totalt på avveie ;)

5585087[/snapback]

Jeg undersøkte lovligheten tidligere i tråden. Du kan kikke noen sider tilbake for å få full oversikt og sitater fra flere lover og lisensavdelingen til NRK. Jeg kunne ikke finne noe lovstridig eller regelstridig hverken for de som bruker programmet eller de som har TV-tuneren og streamer sendingene.

5585973[/snapback]

Tviler sterkt på at dette her er lovlig. Det er en grunn til at NRK bare streamer sine egenproduserte programmer på nettet. De får rett og slett ikke lov til å sende andre programmer på grunn av copyright reglene til produsentene fra for eksempel utlandet. Og jeg er ganske sikker på at dette gjelder TV2 og da de tar betalt for denne tjenesten. Nå er jeg ikke helt sikker på hva slags programmer TV2 sender på nett for uten nyheter.

 

Ta f. eks Den tredje vakten som går på NRK. Den sendes bare på TV på grunn av at NRK ikke har tillatelse fra produsenten til å legge den ut på nett.

 

Og da kan jeg aldri tro at dette her som denne tråden omhandler er lovlig.

Lenke til kommentar

Du må gjerne tipse meg om du finner noe i lovverket som tilsier at dette er ulovlig. Da blir selvfølgelig tråden stengt. Som sagt så har jeg feilet å finne noe lovbrudd tidligere så den får stå åpen nå.

 

PS. Du må slille mellom lovlighet i rettslig forstand og "lovlighet" som i tillatelse fra ikke-lovgivende instanser.

Lenke til kommentar

Ikke for å skremme noen, men for første gang på lenge så fikk jeg problemer med en trojan eller et eller annet malware.. Det var rett etter installering av disse 2 programmene, tvkoo og pplive.. Dette kan være tilfeldig..

Fikk ikke med meg navnet på greia, så fikk ikke sjekket den opp, ønsket det bar vekk fra puteren..

Problemet som oppstod, eller som gjorde at jeg reagerte var at musa frøys i intervaller, dette kan og være tilfeldig, men det er borte nå..

 

************

 

Så skulle ønske at noen gikk programmene litt nærmere i sømmene og sjekket dem litt bedre.. Samme med den updaten du gjør i TVkoo.. Jeg kan ikke slikt, så jeg er egentlig ganske grønn..

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar
må eg instalere den språkpakken for at det skal fungere, og hvior finner dere alle dei kanalene dere snakker om i listen? finner kun chineese tegn.

5587881[/snapback]

 

viss du innstalerer den språk pakka får du de kinesiske tegnene.

Det du har nå er vanlig tegn som den bruker istede

norske kanaler:

 

TV-M: Tv 1 = NRK1

TV-M: Tv 2 = TV2

TV-M: Tv 3 = TV3

 

Edit:

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
må eg instalere den språkpakken for at det skal fungere, og hvior finner dere alle dei kanalene dere snakker om i listen? finner kun chineese tegn.

5587881[/snapback]

 

viss du innstalerer den språk pakka får du de kinesiske tegnene.

Det du har nå er vanlig tegn som den bruker istede

norske kanaler:

 

TV-M: Tv 1 = NRK1

TV-M: Tv 2 = TV2

TV-M: Tv 3 = TV3

5587907[/snapback]

Det har blitt gjort om på.

TV-M: Tv 2 er nå NRK2. Antar den personen som legger ut dette liker OL.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...