GRendal Skrevet 29. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2006 En ting jeg lurer på, er hvordan loot er generated på en boss. Altså, idet en boss spawner, bestemmes det allerede da hva han kommer til å droppe når han dør, eller rulles loot-table idet bossen dør? dvs, hvis noen andre tar en utendørsboss, kan man med sikkerhet si " Damn der mista jeg [insert epic item here]", eller ville looten muligens vært annerledes dersom et annet raid med en annen raid leader tok han ned? Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 29. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2006 Vi tror at looten blir generert etter tidspunkt. Etter nesten et år i mc har vi merket at vi får mye av et class-set til den og den tiden. F.eks får vi mye warlock loot mellom 19:00 og 21:00, mens mye mage loot mellom 22:00 og 00:00 osv. Blizzard sier at det er 100% random. Lenke til kommentar
GRendal Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. januar 2006 vi har spekulert litt i om raid leaders har noe å si, vi skifta raid leder 3-4 raids, og da fikk vi RADIKALT endret loot....merkelig... Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 29. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2006 Det er kun snakk om (tilnærmet) tilfeldigheter. Sannsynligvis benytter Blizzard seg av en forhåndsbestemt tabell over hvilke gjenstander som skal droppe fra en viss mobb. Det genereres et tilfeldig tall et visst antall ganger (trolig mer på bosser enn vanlige mobber) og slår dette opp i tabellen. Gjenstander som har 100% sjanse for å droppe, velges nok bort dersom det allerede har blitt inkludert. Det er nok òg en sjanse for å ikke droppe noe som helst. Men såklart, tilfeldighetsalgoritmene som anvendes er neppe helt tilfeldige. De baserer seg på komplekse formler og lange rekker av tall, og er av den grunn et produkt av et logisk system og ikke tilfeldig. I mange algoritmer benyttes endog det nåværende tidspunktet som en (til en viss grad) paramenter i utregningen. Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 29. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2006 Jeg mener å ha hørt at når en mob spawner, har den en viss loot på seg. Dessuten kan feks en GM se om en mob vil drope et visst item før den dør. Når det er snakk om instancer er jeg litt usikker, men jeg tror at når du går inni en "fresh" instance spawner bosser og mobs, med en viss loot på. Lenke til kommentar
mobilfreek Skrevet 29. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2006 det er droprate % som er random.. som at du slår på en terning i gambling.. noen ganger droper might noen ganger droper felheart f.eks Lenke til kommentar
Reached Skrevet 29. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2006 så når den dør så er det likksom? /roll 1-1337 Lenke til kommentar
stoltz Skrevet 29. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2006 så når den dør så er det likksom?/roll 1-1337 5517821[/snapback] Akurat sånn, ja.. Lenke til kommentar
different Skrevet 29. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2006 så når den dør så er det likksom?/roll 1-1337 5517821[/snapback] Ikke helt rett. Det er slik: /random 1-3 der 1 = Hunter loot, 2 = Warlock loot, 3 = Druid loot. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 29. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2006 så når den dør så er det likksom?/roll 1-1337 5517821[/snapback] Ikke helt rett. Det er slik: /random 1-3 der 1 = Hunter loot, 2 = Warlock loot, 3 = Druid loot. 5518602[/snapback] ftw Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 29. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2006 så når den dør så er det likksom?/roll 1-1337 5517821[/snapback] Ikke helt rett. Det er slik: /random 1-3 der 1 = Hunter loot, 2 = Warlock loot, 3 = Druid loot. 5518602[/snapback] Du glemte 4=Warrior og rogue wepon som hunteren får Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 29. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2006 så når den dør så er det likksom?/roll 1-1337 5517821[/snapback] Ikke helt rett. Det er slik: /random 1-3 der 1 = Hunter loot, 2 = Warlock loot, 3 = Druid loot. 5518602[/snapback] Du glemte 4=Warrior og rogue wepon som hunteren får 5518747[/snapback] Går under hunter loot, det Lenke til kommentar
likferd Skrevet 29. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2006 Men alt er jo hunter loot Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 29. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2006 Ikke warlock og druid loot, kjære likferd. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 29. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2006 Ikke warlock og druid loot, kjære likferd. 5520179[/snapback] Jo du har vel kansje rett i det Lenke til kommentar
Islanbadsj Skrevet 29. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 29. januar 2006 Der er det jo både int å stam, og det er jo som kjent viktig for en dreven hunter. Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 30. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2006 Loottable: Felheart, Cenarion, Felheart, Cenarion, Felheart, Might, Cenarion, Cenarion, PRoperchy, Felheart o.s.v. Lenke til kommentar
Plomma2 Skrevet 30. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2006 Loottable: Felheart, Cenarion, Felheart, Cenarion, Felheart, Might, Cenarion, Cenarion, PRoperchy, Felheart o.s.v. 5520399[/snapback] Har alle på burning blade det sånn? Virker sånn. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 30. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2006 Loottable: Felheart, Cenarion, Felheart, Cenarion, Felheart, Might, Cenarion, Cenarion, PRoperchy, Felheart o.s.v. 5520399[/snapback] Hvem var det du sa droppet slik? Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 30. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 30. januar 2006 Merkelig at det skulle poppe opp en post om akkurat dette den dagen jeg fikk greie på at det faktisk kanskje hadde innvirkninger. Det de folka jeg har snakka med idag sier er at hovedtendensen er at det følger raidleaderen. Helt 101% hypotetisk, selvfølgelig, men det kan også se ut som om det holder vann. Jeg har kjørt omtrent alle raidene våre til nå (tre uker), og majoriteten av looten har definitivt vært Felheart (helt vanlig vil noen si). I tillegg har det vært en brorpart Might og Giantstalker, mens sett som Lawbringer, Nightslayer og Arcanist knapt har vist seg i det hele tatt. De to siste raidene har vi prøvd å bytte til priest, og nå får vi mye mer Lawbringer, Prophecy og Nightslayer. Nærmest ikke noe Giantstalker eller Felheart. Vi kommer til å eksperimentere litt til med dette, for å se om det holder vann. Greia er i tilfelle at det bare har moderat påvirkning på drops, og at selv om det SJELDEN dropper, er det ikke dermed sagt at det ALDRI dropper. Blir vel som å si at droprates blir endra fra det man i utgangspunktet skulle tro var (12,5+12,5+12,5+12,5+12,5+12,5+12,5+12,5)% til noe mer liknende (20+18+15+13+10+10+7+7)% - selvfølgelig veldig eksempelvis. Det er jo en kjensgjerning at noen klasser har rollen som raidets leader (altså den personen som kan flytte rundt på de 39 andre) mer enn andre klasser. Som sagt, det blir spennende å se om dette holder vann, men sånn det ser ut i øyeblikket så kan det faktisk gi inntrykk av det. *** Disclaimer: alt som står ovenfor er egne inntrykk og ikke bevist på noen som helst annen måte enn personlige erfaringer. Guilden min (og jeg) har som sagt ikke raida MC så veldig lenge, og det kan godt hende ting balanserer seg selv etter hvert - og det kan hende ikke. *** Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå