Gå til innhold

Hvordan bestemmes egentlig loot på bosser?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har kjørt omtrent alle raidene våre til nå (tre uker), og majoriteten av looten har definitivt vært Felheart (helt vanlig vil noen si). I tillegg har det vært en brorpart Might og Giantstalker, mens sett som Lawbringer, Nightslayer og Arcanist knapt har vist seg i det hele tatt.

5520552[/snapback]

 

Vi har nesten alltid rogue som raidleader (vi har tre stk, to rogues og en warlock som bytter litt seg i mellom) og vi får syykt mye cenarion og nightslayer. sikkert 50% av classitems som har droppet er en av de to. Alle roguene har 2-3 nightslayer hver, og det på bare tre MC raids. Av de andre settene har vi bare fått 2 items av hver omtrent.

 

PS: Vi slo dere til Domo Denelin.. ( er i hordeguildet Vengeance på Kul Tiras..)

Lenke til kommentar
Loottable: Felheart, Cenarion, Felheart, Cenarion, Felheart, Might, Cenarion, Cenarion, PRoperchy, Felheart o.s.v.

5520399[/snapback]

Har alle på burning blade det sånn? Virker sånn.

5520409[/snapback]

Tror ikke du skal begynne å trekke inn serveren i bildet - tviler neppe på at det har noe å si ^_^

 

Droprates ser jeg på egentlig som noe ganske morsomt. Hører mange skrekkhistorier om at Arcanist dropper 1 gang i året, og guilder som går i mangfoldig måneder uten en eneste Windseeker-binding (og da clearer dem MC for hver uke). Min tidligere guild på BB fikk begge bindings + essence (100% drop thou) på litt over 1mnd. FE på BB fikk 2 bindings og 3 essence på 3 uker. Og min nåværende guild får bare Arcanist, Might og litt Nightslayer. Min forrige guild fikk kun leaf på domo (med unntak av 1 gang) i løpet av over 2mnd MC-raiding. Min nåværende guild har fått Eye hver gang ^_^

Lenke til kommentar
PS: Vi slo dere til Domo Denelin.. ( er i hordeguildet Vengeance på Kul Tiras..)

5520639[/snapback]

Grattis! :D Men det virka som om dere hadde litt mer rutine fra før av, da. Vi er omtrent bare ferskinger til 60. :)

 

FE på BB fikk 2 bindings og 3 essence på 3 uker.

5521056[/snapback]

Ouch! Gief? Pxl? :S

Lenke til kommentar
vi har spekulert litt i om raid leaders har noe å si, vi skifta raid leder 3-4 raids, og da fikk vi RADIKALT endret loot....merkelig...

5517676[/snapback]

Er du stokke dum eller skippa du bare mattetimene? Sansyneligheten for å få samme drops hele tiden er relativt lav, så at looten endret seg burde dere heller juble for enn å stusse sånn over. Ikke merkelig i det hele tatt.

 

Og hvorfor i alle dager skulle raidleader eller klokkeslett ha noe som helst å si? Like sjuke påstander som alt rundt religion.. Men men, noen er vel religiøse også.

 

Å regne ut noe som skal være tilfeldig er liksom.. Umulig. Eneste dere kan høre på er Blizzard selv, og de har vel allerede uttalt seg.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
Som sagt, hvem ellers skal man høre på? Hvorfor skulle de egentlig lyve i det hele tatt?

5521277[/snapback]

Vel, i mange tilfeller virker det som om non-Blizzard-folk vet mer om WoW enn dem selv. Men det er mulig jeg har en annen oppfatning enn deg på den saken ^_^

Poenget er at de er basert på samme grunnlag - Ingen ting!

 

Vel, baset på deres tanker om det, men ikke noe fast.

5521307[/snapback]

Vel, random droprates som Blizzard begrunner det med, bunner egentlig i ingenting imo. Om noen har majoritet av classitem1 og 2 i flere måneder, og plutselig blir majoriteten classitem3 og 4 når de bytter leder, vil jeg si at alt har mer eller mindre sammenheng. At folk da spekulerer i at leder har noe å si, vil jeg ikke si at det er bunnløse grunnlag.

Lenke til kommentar

Vi har tatt Onyxia nok ganger til at mature black dragon sinew burde ha droppet - statistisk sett - for lenge siden. Likevel dropper den aldri. Alle hunterne har hvert sitt ancient petrified leaf, og det hele begynner å bli ganske tragikomisk. Samme gjelder MC, synes drops der også følger et mønster som ikke er i tråd med det man får intrykk av fra databaser som thottbot.

 

Loot teori for viderekomne

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Tror ikke det er helt random, fordi guilden jeg er med i får ALLTID!! fellheart :S. Det har hendt flere ganger at fellheart har blitt disenchanted, fordi alle warlocks i raidet har den delen. Derimot Porphecy, som jeg farmer etter, dropper maksimalt 1-2 ganger per MC raid. Har hendt flere ganger at vi ikke har fått en eneste prophecy

Endret av Tubbytazz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...