Jonas Skrevet 31. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Jada, trekke konklusjon utifra 35 items. :!: Har ikke gjort MC med raidet lenge, men her ser dere looten. Ikke noe vi har fått spesielt mye av. Edit: Altså, "tilfeldig" betyr ikke at alle set-delene dropper jevnt og like mange ganger. Bare at sansyneligheten er lik. Endret 31. januar 2006 av Jonas Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 31. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2006 Jada, trekke konklusjon utifra 35 items. :!: Har ikke gjort MC med raidet lenge, men her ser dere looten. Ikke noe vi har fått spesielt mye av. 5526175[/snapback] Nei, 42 items er heller ikke så mye å trekke konklusjoner av det heller Jonas... Så la være. Du burde finne ut om du har noe å fare med selv før du begynner å avfeie alle andre. Til nå har det ikke vært spesielt mye. Edit: Altså, "tilfeldig" betyr ikke at alle set-delene dropper jevnt og like mange ganger. Bare at sansyneligheten er lik. 5526175[/snapback] Dooooh, rly?!?! Poenget her er at tilfeldigheter aldri kan bli 100% tilfeldig på en datamaskin. Spørsmålet er hvor store avikene er og hva som påvirker dem. Hvis du klarer å lage en tilfeldighetsgenerator som er helt tilfeldig, så ligger du bra an til nobelprisen i matematikk. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 31. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2006 I BWL har vi fått tilsammen 32 Bloodfang og 3 nemesis. 100% random? neppe.. 5522728[/snapback] Kan jeg joine ditt guild? Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 31. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2006 Jada, trekke konklusjon utifra 35 items. :!: Har ikke gjort MC med raidet lenge, men her ser dere looten. Ikke noe vi har fått spesielt mye av. 5526175[/snapback] Nei, 42 items er heller ikke så mye å trekke konklusjoner av det heller Jonas... Så la være. Du burde finne ut om du har noe å fare med selv før du begynner å avfeie alle andre. Til nå har det ikke vært spesielt mye. Edit: Altså, "tilfeldig" betyr ikke at alle set-delene dropper jevnt og like mange ganger. Bare at sansyneligheten er lik. 5526175[/snapback] Dooooh, rly?!?! Poenget her er at tilfeldigheter aldri kan bli 100% tilfeldig på en datamaskin. Spørsmålet er hvor store avikene er og hva som påvirker dem. Hvis du klarer å lage en tilfeldighetsgenerator som er helt tilfeldig, så ligger du bra an til nobelprisen i matematikk. 5526838[/snapback] Jeg trekker ikke konklusjoner, klager kun på at dere gjør det. Og at det ikke finnes noe som heter "tilfeldig" på at datamaskin er jo ingen nyhet, poenget her er om Blizzard har laget funksjoner for at en type loot skal droppe oftere enn andre. Lenke til kommentar
gamer73 Skrevet 31. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2006 Og at det ikke finnes noe som heter "tilfeldig" på at datamaskin er jo ingen nyhet, poenget her er om Blizzard har laget funksjoner for at en type loot skal droppe oftere enn andre. Blizzard har nok ikke laget slike funksjoner nei! Dem prøver nok så godt dem kan å få dropsa til å være random. Lenke til kommentar
RogerWilco Skrevet 31. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2006 Det er ihvertfall et slags system på loot utenfor bossene. Bare et lite eksempel, når jeg spilte Paladin, droppet det ofte defias mask fra mobsene (defias såklart). Nå som jeg er Rogue og har lyst på en slik defias mask, så dropper den ikke. Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 31. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2006 Det er utrolig mange som ikke forstår sannsynlighetsregning! "Nå har jeg drept en mob 90 ganger, og item xx har 1% drop sjanse, da er jeg garantert å få den snart!". DENNE TYPEN SANNSYNLIGHET HAR IKKE HUKOMMELSE! Det er alltid morsomt med folk som ser "systemer" i tilfeldig sannsynlighet... vær glad at det ikke er pengespill dere holder på med sier jeg bare. Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 31. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Det er utrolig mange som ikke forstår sannsynlighetsregning! "Nå har jeg drept en mob 90 ganger, og item xx har 1% drop sjanse, da er jeg garantert å få den snart!". DENNE TYPEN SANNSYNLIGHET HAR IKKE HUKOMMELSE! Det er alltid morsomt med folk som ser "systemer" i tilfeldig sannsynlighet... vær glad at det ikke er pengespill dere holder på med sier jeg bare. 5528615[/snapback] Dette sier jeg til meg selv hver gang bloodfang dropper i BWL også, eller når vi har fått 6 perditions blade, 8 dragonstalker bukser og 5 crown of destruction på 6 ragnaros kills. Jeg er ikke helt overbevist lenger, guilden vår føler et eller annet har hengt seg opp, at blizzard har koda et eller annet feil.. La meg tilføye at jeg har tro på tilfeldige systemer som jeg vet er tilfeldige (har statistikk på universitetet dette semesteret). Men jeg vet jo ikke hvordan Blizzard har kodet tilfeldigheten i dette spillet. Endret 31. januar 2006 av Pinglebolle Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 31. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2006 Hos oss er det typ, felheart, lawbringer og cenarion.. HELE tiden. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 31. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2006 Hos oss er det typ, felheart, lawbringer og cenarion.. HELE tiden. 5530345[/snapback] Har dere samme raidleader hver gang? Samme looter? Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 31. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2006 Personlig skulle jeg ønske at ting som alle har frafør ikke droppet. F.eks hvis alle Warlockene i raidet hadde felheart robe hadde den, ville den ikke droppet fra golemag. Er ganske kjedelig å få felheartrobe eller cenarion uke etter uke når man har priester og warriors som trenger chesten sin. Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 31. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2006 Personlig skulle jeg ønske at ting som alle har frafør ikke droppet. F.eks hvis alle Warlockene i raidet hadde felheart robe hadde den, ville den ikke droppet fra golemag. Er ganske kjedelig å få felheartrobe eller cenarion uke etter uke når man har priester og warriors som trenger chesten sin. 5530863[/snapback] Ingen Nexus Crystals på deg nei.. Lenke til kommentar
PSV Skrevet 31. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) Merkelig dette med loot... Vi i MC (ca.50 ragnaros kills) = over 20 Nemesis 2 Netherwind Ellers har vi ikke sett noe til Earthfury (ligger vel kanskje 1 guildbanken) eller Ten Storms... Aldri fått sett til Bindingsen, men jaggu hadde ikke guildet som knapt har startet i BWL fått 2 (TO) forbanna bindings på samme runnet... edit: Horde seff.. Endret 31. januar 2006 av Per-Stian Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 1. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Slik jeg forstår det så bestemmes "seedet" (altså faktoren som brukes i random number generatoren) fra hvem som er raidleader. Hver character har et fast seed som bestemmes når characteren blir generert. En random number generator vil gi samme "tilfeldige" tallrekke hver gang så lenge den bruker samme seed. Derfor kan muligens samme tall polles oftere når man bruker samme raidleder enn hvis man bytter. Helt hypotetisk seff, det kan være mange andre grunner også. Uansett er det tull å avfeie muligheten for at raidleader påvirker lootresultatet. Hadde Blizzard vært perfekte så hadde WoW vært et bugfritt spill. Endret 1. februar 2006 av Rata101 Lenke til kommentar
jocke Skrevet 1. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2006 Hadde Blizzard vært perfekte så hadde WoW vært et bugfritt spill. 5531964[/snapback] Det er jo perfekt! /cheer Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 1. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2006 En ting jeg lurer på, er hvordan loot er generated på en boss. Altså, idet en boss spawner, bestemmes det allerede da hva han kommer til å droppe når han dør, eller rulles loot-table idet bossen dør? dvs, hvis noen andre tar en utendørsboss, kan man med sikkerhet si " Damn der mista jeg [insert epic item here]", eller ville looten muligens vært annerledes dersom et annet raid med en annen raid leader tok han ned? 5517599[/snapback] Hadde di gjort det smart så hadde di gått ut ifra antallet på di forskjellige klassene på den serveren. er det overflood av roguer feks kunne di lagt in at di setta droppet bittelitt mer en andre. Vet ikke men ellers vil jeg tro det er ganske random hele systemet. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 1. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2006 Hadde di gjort det smart så hadde di gått ut ifra antallet på di forskjellige klassene på den serveren. er det overflood av roguer feks kunne di lagt in at di setta droppet bittelitt mer en andre. Vet ikke men ellers vil jeg tro det er ganske random hele systemet. 5532212[/snapback] Jeg har vel litt inntrykk av at det er av denne grunnen det "blir" så mye Felheart og Cenarion, for når vi bytter kanskje to-tre hunters og mages hvert raid, så har vi alltid samme warlocks og druids. Men joda, droprates er jo fortsatt like skewed, så jeg blir ikke klok på dette med det helt første. Var en tur og tok trashmobs igår (warrior leader), og da ble det Cenarion igjen. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 1. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2006 Får komme med mine inntrykk da... guilden som jeg var i (ble oppløst *snufs*) har farmet MC i et halvt år eller noe nå. Vi har hatt samme raidleaderen _hver eneste gang_ og det har droppet omtrent like mye av alt. Det er random og man kan innbille seg selv så mye man vil at det er en stor konspirasjonsteori og at blizzard prøver å lure alle og at det ikke er random, men det er bare latterlig. Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 1. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2006 Får komme med mine inntrykk da... guilden som jeg var i (ble oppløst *snufs*) har farmet MC i et halvt år eller noe nå. Vi har hatt samme raidleaderen _hver eneste gang_ og det har droppet omtrent like mye av alt. Det er random og man kan innbille seg selv så mye man vil at det er en stor konspirasjonsteori og at blizzard prøver å lure alle og at det ikke er random, men det er bare latterlig. 5532424[/snapback] Ingen har sagt at blizzard prøver å lure noen. Hvorfor skulle de ha interesse av det? Vi bare sier at å tro at det ikke kan gå krøll i randomiseringen på grunn av dårlig koding er litt naivt. Dersom du ser eksempler som er vist her er det vanskelig å tro annet. Ettersom det er flere rogues enn warlocks i et MC-raid (som regel) så vil de fleste ha inntrykk av at det dropper mer felheart, ettersom behovet for det er minst. Men når en får den samme looten hver uke, de samme bloodfang-delene, og ingen nemesis, i 2 måneder begynner man å lure. Lenke til kommentar
Rata101 Skrevet 1. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 1. februar 2006 (endret) Får komme med mine inntrykk da... guilden som jeg var i (ble oppløst *snufs*) har farmet MC i et halvt år eller noe nå. Vi har hatt samme raidleaderen _hver eneste gang_ og det har droppet omtrent like mye av alt.5532424[/snapback] Bra for dere. At det dropper like mye av alt mener jeg Det er random og man kan innbille seg selv så mye man vil at det er en stor konspirasjonsteori og at blizzard prøver å lure alle og at det ikke er random, men det er bare latterlig. 5532424[/snapback] Morsomt. De som argumenterer mot at loot distribusjon i WoW, muligens kan være skjevt fordelt sier bare "det er random", "det er tilfeldig" - PUNKTUM. Hvis dere tror at det er umulig at loot kan være noe annet enn fullstendig tilfeldig fordelt, så kom i det minste med en begrunnelse. "Blizzard har programmert det sånn, derfor kan det ikke være feil" - er ikke en begrunnelse. Det må da være lov å spekulere i hvordan spillmekanikken i WoW funker uten å bli avfeid av meningsløs, ubegrunnet protestering i annenhver post? "Konspirasjonsteori"? "Blizzard prøver å lure alle"? wtf? Endret 1. februar 2006 av Rata101 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå