Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva søker dere på videregående?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke bestemt meg enda. Det står mellom

 

1. Media

2. Studiespesialisering (da senere samfunn eller real. Mest sannsynlig den sistnevnte)

3. Musikk,Dans og Drama (musikk)

Med opptaksprøve på musikk. Regner de deg som god nok får man 20 ekstra poeng når man går ut :thumbup: . Det er digg det.

 

Men er veldig i tvil.

Fordi jeg ligger på 5-6 i Matte og Naturfag. Men det er ikke så veldig morsomt. Men tar man real kan man komme inn hvor man vil senere. Om man vil bli lege, eller studere noe innenfor ingeniør yrket, i tilleg til noen arkitekt linjer.

(det krever såklart de riktige karakterene)

 

Men det er mye morsommere å ta musikk. Fordi da kan jeg spille masse bass gitar :love:. Tror jeg ville passet bedre inn i en slik klasse også. Med litt mer kunstneriske folk. Og som har de samme interessene som meg (musikk,musikk,musikk, pluss endel andre ting. Det er mange fine damer på den skolen det er Musikk,dans og drama :p )

 

Når det gjelder Media er alt veldig kanskje. Det er yrkeslinje, noe som vil si at jeg ikke kan studere senere, om jeg ikke bruker det siste året til å ta opp fag. Eventuelt etter videregående.

Men jeg er veldig glad i bilder, film ect. Er drømmejobb det. Å være regiør (feil skrevet) Tror det ville blitt tre morsomme år.

En annen positiv ting er at jeg slipper et til språk. Men jeg tror man må det opp senere uansett :( .

Lenke til kommentar
Annerledes i hvilken forstand? Morsommere? Kjedeligere?

5515024[/snapback]

 

 

Egentlig begge deler. På ungdomsskolen har du stort sett et hovedklasserom der du er 75% av tiden. På allmenn har du et hovedklasserom, men i de fleste fag blir det brukt datarom, naturfagssaler, kjemisaler, bibliotek, auditorium osv. Når du skal gjøre oppgaver i matte f.eks, kan du sette deg i kantina med en cola og regne, mens på ungdomsskolen (i hvert fall der jeg gikk) sitter du kun i klasserommet. I de fleste fag kan du også ta turen hjem og jobbe. Klassene er heller ikke helt faste. Jeg går i spansk klasse med en gjeng, har norsk med en gjeng, matte med en osv. Selv om det er mye av de samme folka. Egentlig ganske bra fordi du blir kjent med mange flere.

Lenke til kommentar
NOen andre som skal søke på Greveskogen i Tønsberg eller?

5540181[/snapback]

 

Skal ikke søke, men går der ;) Kos skole å gå på, mye skækkere enn ungdomskolen, men du lærer dobbelt så mye. Og å slutte 11 mandager er jo alltid kos :thumbup:

5589769[/snapback]

 

Kult.. Flytter til Tønsberg neste år, blir nok å søke på Greveskogen ja..

Lenke til kommentar

VK1 Almenn fana gymnas :) vurderte å bytte til katten eller noe i den duren, men liker meg bedre og bedre på fana. Skal ta matte,fysikk og kjemi. Vurderer å ta biologi i VK1, men siden ca alle fråråder meg det så..neh.

 

Kjekt på allmenn. Gleder meg til å komme i gang med studieretningsfag. Endelig kommer jeg nærmere drømmejobben: lege :) allmenn er ikke så gale som folk skal ha det til faktisk..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...