Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Så en svensk dokumentar for noen år siden, tror den het "Pot Safari" eller noe sånn, de dro rundt i sør amerika og på Jamaica og fortalte om bruken og virkningene av hasj. Her la de også stor vekt på å fortelle om de psykiske lidelsene hasjmisbruk kunne føre til (og som det i mange tilfeller også gjorde). Så jeg mener at det er farlig, uansett om man "tar seg en tullerøyk i ny og ne", det skaper avhengighet enten du vil det eller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

psilo leder.

 

Det gjelder å styre seg, samme som med alkohol.

Å røyke seg stein kvar keld kontra å drikke seg dritings kvar kveld, kva trur du skader mest?

 

THC lammer hjerneceller midlertidlig, alkohol dreper.

 

Edit: Og nei, hasj er ikkje avhengighetsdannande i seg sjølv.

Det legger seg som ei vane på lik linje med å spise graut på lørdager.

Endret av Satrucci_
Lenke til kommentar
jeg sa at hasj er farlig uansett om du røyker det litt av og til.

Sei så at du tar deg ein joint ein gang i månaden.

Kva skader følger det med seg?

5421382[/snapback]

Du kan snuble i en ledning og dette ut vinduet :p

 

Tror de som havner på gata har nok ville prøvd andre ting enn hasj(oppleve en annen rus), folk som vil ha andre folk til og "være vakt, hvis det skjer noe" når noen skal prøve heroin(skal bare prøve en gang) feks, Så plutselig havner vedkommende på sånn anti-dopleir i sverige. Koz. Så hvis noe skal ha dere til og være vakt, hold dere for god, og snakk vedkommende ut av det.

EDIT: psilo, marihuana er jo fra en anne ndel av planten en hasj, marihuana er jo også mildere.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Kjenner til folk som får store problemer med psyken fra første røyk.

 

Hasj kan være med (også alkohol, men virker på en litt anne måtte da kroppen her setter begrensniger) på og trigge psykiske problemer for folk som har problermer fra før men ikke er bevist over de.

 

JObbet som utekontakt bedarbeider i 14 månder når jeg hadde siviltjeneste og det er rart hvor fort det går nedover med folk når de først har startet med det. Men så er det også de som kan røyke hver helg og klarer seg helt fint. Har litt med den enkeltes mentale helse etc.

 

Og diskusjonen er vel ikke en "duell" mellom alkohol og hasj??..

Lenke til kommentar
Hm. Hvorfor gir leger marihuana til pasienter hvis det er så fryktelig farlig?

 

Currently, 7 people still receive medical marijuana shipments from the US Federal Government [...]. The marijuana is grown on a farm at the University of Mississippi in Oxford and each person receives 300 joints a month.

5421430[/snapback]

 

Til for eksempel bruk som hemmende middel mot MS. dvs at det gjør at prosessen går langsommere. (Correct me if I'm wrong)

 

Hvorfor tar masse folk skade av det hvis det ikke er farlig?

Lenke til kommentar

Tror mange som får psykiske problemer av å røyke litt pot eller hasj en gang i blandt ofte har vært i grenseland fra før av. Har flere nære kamerater som røyker et par ganger daglig, de jobber, kommer ikke for sent til jobben, går på universitetet og står med glans i alle fag. I tillegg holder de seg i god fysisk form. Selvbeherskelse og det å være oppmerksom på sitt eget levesett er alfa og omega. Vet ikke helt om jeg støtter teorien om at det er et springbrett til tyngre stoffer. Iallefall ikke basert på egne erfaringer. Faren til en jeg kjenner har fått på ukentlig siden han var hippie back in the days, han er vice-president underwriter for et forsikringsselskap, to barn, kone, bikkje og stasjonsvogn. Jeg har alltid trodd at de som havner på kjøret har vært dømt til det helt fra de var barn og ikke en tilfeldighet som starter med at man fyrer litt chiba.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tror mange som får psykiske problemer av å røyke litt pot eller hasj en gang i blandt ofte har vært i grenseland fra før av. Har flere nære kamerater som røyker et par ganger daglig, de jobber, kommer ikke for sent til jobben, går på universitetet og står med glans i alle fag. I tillegg holder de seg i god fysisk form. Selvbeherskelse og det å være oppmerksom på sitt eget levesett er alfa og omega. Vet ikke helt om jeg støtter teorien om at det er et springbrett til tyngre stoffer. Iallefall ikke basert på egne erfaringer. Faren til en jeg kjenner har fått på ukentlig siden han var hippie back in the days, han er vice-president underwriter for et forsikringsselskap, to barn, kone, bikkje og stasjonsvogn. Jeg har alltid trodd at de som havner på kjøret har vært dømt til det helt fra de var barn og ikke en tilfeldighet som starter med at man fyrer litt chiba.

5421457[/snapback]

 

De siste setningen dine er det største pissprat jeg noen gang har hørt, ingen er dømt til det.

Hvem som helst kan havne på kjøret og det vet jeg jævlig godt.Ja det finns folk som klarer å ruse å ha et normalt liv. En bekjent av meg var heroinist mens han jobba på sykehus. Men tro meg det varer ikke evig.

Lenke til kommentar

dere kan sitte og diskutere såmye dere vil, men innerst inne så vet alle at alle disse stoffene er farlig.

 

grunnen til at alkohol er lovlig, er at det kom mens vi ikke visste hvor skaldelig det faktisk er.

 

alkoholen har jo "bestandig" vært her.

 

det har jo narkotiske stoffer også, men de fleste ble kjent etter at man visste skadeomfanget og bivirkningene av stoffene.

Lenke til kommentar
De siste setningen dine er det største pissprat jeg noen gang har hørt, ingen er dømt til det.

Hvem som helst kan havne på kjøret og det vet jeg jævlig godt.Ja det finns folk som klarer å ruse å ha et normalt liv. En bekjent av meg var heroinist mens han jobba på sykehus. Men tro meg det varer ikke evig.

5421482[/snapback]

 

Kall det hva du vil, det er min filosofi på akkurat dette emnet. Jeg personlig tror ikke det er tilfeldig hvem som ender opp på kjøret.

 

Bundy: Geografisk mener du? eller på planten? Hasj er "foredlet" pot. Oljen (thc), pollen osv fra budsene på hunnplanten blir extracted og gjort om til fast form. Det er som du sier ofte sterkere enn pot.

Endret av MorbidHamster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...