Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

dere kan sitte og diskutere såmye dere vil, men innerst inne så vet alle at alle disse stoffene er farlig.

 

grunnen til at alkohol er lovlig, er at det kom mens vi ikke visste hvor skaldelig det faktisk er.

 

alkoholen har jo "bestandig" vært her.

 

det har jo narkotiske stoffer også, men de fleste ble kjent etter at man visste skadeomfanget og bivirkningene av stoffene.

5421490[/snapback]

 

Helt enig, hadde det komt på markedet i dag så hadde det blitt ulovlig, og til deg som mener det ikke er tilfeldig hva erfaringer har du på det området.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm. Hvorfor gir leger marihuana til pasienter hvis det er så fryktelig farlig?

 

Currently, 7 people still receive medical marijuana shipments from the US Federal Government [...]. The marijuana is grown on a farm at the University of Mississippi in Oxford and each person receives 300 joints a month.

5421430[/snapback]

Godt poeng, det har aldri vært dokumentert at leger har brukt tvilsomme medisiner.

320px-Cocaine_tooth_drops.jpg

Lenke til kommentar
Til alle som mener at alkohol er verre enn canabis: Hva er det som gjør alkohol så mye verre?

5421532[/snapback]

 

Okey, Alkohol skader fysisk(for det meste) og Hasj(psykisk for det meste)

det er ene tingen, så kan jeg alltids komme med en klassisk en.Gå inn på en fest der 20stk. bare drikker alkohol og etterpå gå på en fest med 20stk. som bare røyker hasj. Hvor tror du det er mest vold. Faktumet er at alkohol skaper mest vold..det er en liten ting av mange.

Lenke til kommentar
Tror det bildet der er heller falskt.. Hvis ikke, vis meg kilde(dying to know).

5421563[/snapback]

Cocaine.org

Sigmund Freud, an early enthusiast, described cocaine as a magical drug
Cocaine was soon sold over-the-counter. Until 1916, one could buy it at Harrods: a kit labelled "A Welcome Present for Friends at the Front" contained cocaine, morphine, syringes and spare needles. Cocainewas widely used in tonics, toothache cures and patent medicines; in coca cigarettes "guaranteed to lift depression"; and in chocolate cocaine tablets.

Bildet fant jeg her.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Til alle som mener at alkohol er verre enn canabis: Hva er det som gjør alkohol så mye verre?

5421532[/snapback]

Jeg har ikke all the facts, men jeg vet at alkohol føkker leveren og dreper hjernecellene.

5421561[/snapback]

 

Det er bevist at små doser alkohol ikke skader hjernecellene. Hasj påvirker (i veldig små doser) hjernen fra første joint (mange bekker små gjør en stor å...).

 

Alkohol er også mer sosialt, det er mange hyggelige personer som drikker alkohol, de fleste jeg kommer på (IKKE alle, selvfølgelig) som røyker hasj (her snakker jeg ikke om en joint i måneden) er idioter uten noen annen framtid enn avrusningsklinikken.

Lenke til kommentar

Røyka omtrent ukentlig først i et år, så nesten daglig i overkant av et halvår. Bestemte meg en dag for å slutte etter at det ikke ga meg noe lenger. Nå studerer jeg på NTNU, spiser sunt og trener ukentlig. Å slutte var ikke særskilt vanskelig, sluttet med sigaretter omtrent samtidig og kuttet snusforbruket med 50%. Å slutte med disse (u)vanene er 100% mentalt. En av tantene mine lider dessuten av MS og får thc (eller syntetisk thc) som medisin, hun røyker den ikke, men får det i fast form. Hun har blitt et nytt menneske! Jeg prøver ikke å si at pot/hasj er en bra ting, og anbefaler absolutt ingen og starte.

Lenke til kommentar
Tror det bildet der er heller falskt.. Hvis ikke, vis meg kilde(dying to know).

5421563[/snapback]

Cocaine.org

Sigmund Freud, an early enthusiast, described cocaine as a magical drug
Cocaine was soon sold over-the-counter. Until 1916, one could buy it at Harrods: a kit labelled "A Welcome Present for Friends at the Front" contained cocaine, morphine, syringes and spare needles. Cocainewas widely used in tonics, toothache cures and patent medicines; in coca cigarettes "guaranteed to lift depression"; and in chocolate cocaine tablets.

Bildet fant jeg her.

5421589[/snapback]

Nå, hvorfor kan ikke vi ha sånt på skolen :p

Dæven, dette visste jeg ikke. Tror jeg må lese mer rundt på internettet :hmm:

Lenke til kommentar
Alkohol er også mer sosialt, det er mange hyggelige personer som drikker alkohol, de fleste jeg kommer på (IKKE alle, selvfølgelig) som røyker hasj (her snakker jeg ikke om en joint i måneden) er idioter uten noen annen framtid enn avrusningsklinikken.

5421595[/snapback]

Så, de som røyker hasj kan ikke gjøre dette sammen, men må sitte alene å gjøre det altså? Ingen som gjør dette i felleskap? Nei den der må du dra lengere på landet med.

Lenke til kommentar
Røyka omtrent ukentlig først i et år, så nesten daglig i overkant av et halvår. Bestemte meg en dag for å slutte etter at det ikke ga meg noe lenger. Nå studerer jeg på NTNU, spiser sunt og trener ukentlig. Å slutte var ikke særskilt vanskelig, sluttet med sigaretter omtrent samtidig og kuttet snusforbruket med 50%. Å slutte med disse (u)vanene er 100% mentalt. En av tantene mine lider dessuten av MS og får thc (eller syntetisk thc) som medisin, hun røyker den ikke, men får det i fast form. Hun har blitt et nytt menneske! Jeg prøver ikke å si at pot/hasj er en bra ting, og anbefaler absolutt ingen og starte.

5421610[/snapback]

Får de det i norge nå? Er det legalisert til medisinsk bruk?

Lenke til kommentar
Alkohol er også mer sosialt, det er mange hyggelige personer som drikker alkohol, de fleste jeg kommer på (IKKE alle, selvfølgelig) som røyker hasj (her snakker jeg ikke om en joint i måneden) er idioter uten noen annen framtid enn avrusningsklinikken.

5421595[/snapback]

Så, de som røyker hasj kan ikke gjøre dette sammen, men må sitte alene å gjøre det altså? Ingen som gjør dette i felleskap? Nei den der må du dra lengere på landet med.

5421622[/snapback]

 

Jeg nevnte ingenting om at hasj er a-sosialt, men at alkohol er mer sosialt.

 

Alle som sier at canabis har en helbredende virkning bør også vite at på britiske sykehus serveres øl som behandling mot visse sykdommer.

Lenke til kommentar
Til for eksempel bruk som hemmende middel mot MS. dvs at det gjør at prosessen går langsommere. (Correct me if I'm wrong)

 

Hvorfor tar masse folk skade av det hvis det ikke er farlig?

5421448[/snapback]

 

Litt mer fra Wikipedia:

 

 

Cannabis has been used for medicinal purposes for over 4,800 years. Surviving texts from China, Greece and Persia confirm that its psychoactive properties were recognized, and the ancient doctors used it for a variety of illnesses and ailments. These included a whole host of gastrointestinal disorders, insomnia, headaches and as a pain reliever, frequently used in childbirth. In India, cannabis can be definitely identified in such contexts only from about AD 1000.

 

Cannabis as a medicine was common throughout most of the world in the 1800s. It was used as the primary pain reliever until the invention of aspirin. Modern medical and scientific inquiry began with doctors like O'Shaughnessy and Moreau de Tours, who used it to treat melancholia, migraines, and as a sleeping aid, analgesic and anticonvulsant.

 

By the time the United States banned the plant (the third country to do so), it was no longer extremely popular. The only opponent to the bill, the 1937 Marijuana Tax Act, was the representative of the American Medical Association.

 

Later in the century, researchers investigating methods of detecting marijuana intoxication discovered that smoking the drug reduced intraocular pressure. High intraocular pressure causes blindness in glaucoma patients, so many believed that using the drug could prevent blindness in patients. Many Vietnam War veterans also believed that the drug prevented muscle spasms caused by battle-induced spinal injuries. Later medical use has focused primarily on its role in preventing the wasting syndromes and chronic loss of appetite associated with chemotherapy and AIDS, along with a variety of rare muscular and skeletal disorders. Less commonly, cannabis has been used in the treatment of alcoholism and addiction to other drugs such as heroin and the prevention of migraines.

 

In 1972 Tod H. Mikuriya, M.D. reignited the debate concerning marijuana as medicine when he published "Marijuana Medical Papers 1839-1972".

 

Later in the 1970s, a synthetic version of THC, the primary active ingredient in cannabis, was synthesized to make the drug Marinol. Users reported several problems with Marinol, however, that led many to abandon the pill and resume smoking the plant. Patients complained that the violent nausea associated with chemotherapy made swallowing pills difficult. Smoked marijuana takes effect almost immediately, and is therefore easily dosed; many patients only smoke enough to feel the medical effects -- many complained that Marinol was more potent than they needed, and that the mental effects made normal daily functioning impossible. In addition, Marinol was far more expensive, costing upwards of several thousand dollars a year for the same effect as smoking a plant easily grown throughout most of the world. Many users felt Marinol was less effective, and that the mental effects were far more disastrous; some studies have indicated that other chemicals in the plant may have a synergistic effect with THC.

 

In addition, during the 1970s and 1980s, six US states' health departments performed studies on the use of medical marijuana. These are widely considered some of the most useful and pioneering studies on the subject.

 

 

Folk som tar skade av hasj/cannabis/marihuana er folk som lar det ta over livet sitt. Jeg kjenner folk som ikke har gjort annet enn å gå på sossen, kjøpe hasj i kilosklumper og røyke dagen lang. Selvfølgelig tok disse skade av det. Alt er skadelig i store mengder.

 

Stikkordet er måtehold. Hvis en rus går fra å være noe uvanlig og spennende til noe du opplever konstant, så vil man ofte prøve noe annet. Elsker du sjokoladepudding, og spiser det til frokost, middag og kvelds, blir du mettet, og lei. Spiser du sjokoladepudding til dessert en gang i uken, blir det fremdeles noe spennende å se frem til. De fleste som er noenlunde oppegående, vet at sjokoladepudding én gang i uken er fornuftig og greit, og holder seg til det. De som går helt agurk og stapper trynet med sjokoladepudding dagen lang, er også gjerne dem som må ha noe nytt og spennende, og går over til.. ostekake. Og disse ser vi gjerne igjen på Karl Johan, hvor de skal ha penger til kaffe.

 

På samme måte er ikke alkohol skadelig. Å ta seg en sixpack med kompiser en kveld eller to i måneden, det er helt greit og fornuftig forbruk. Å bruke hver eneste fredag og lørdag på å være drita, da mener jeg det går litt over styr.

Lenke til kommentar

Hørte et programm på radioen i dag om at rundt 20% av norges befolkning har prøvd hasj. Noe som ikke overrasker meg, men det beviser at man ikke automatisk havner på plata av en joint eller to.

Tror selvfølgelig at hasj kan skade i likhet med alkohol, men de færreste går det dårlig med, men ved å prøve tar man en risiko i likhet med alkohol. Og det skal ikke unnergraves at de som ofte driver med hasj jevnlig ofte er litt sløve. Men helgebruk av hasj tror jeg vil fungere greit for de fleste.

Uten at dette har noe med saken å gjøre så har faktisk mange av de jeg kjenner som bruker hasj bedre karakterer enn de som ikke gjør det. Så en joint i ny og ne ødelegger deg ikke SÅ mye.

Lenke til kommentar
Alkohol er også mer sosialt, det er mange hyggelige personer som drikker alkohol, de fleste jeg kommer på (IKKE alle, selvfølgelig) som røyker hasj (her snakker jeg ikke om en joint i måneden) er idioter uten noen annen framtid enn avrusningsklinikken.

5421595[/snapback]

Så, de som røyker hasj kan ikke gjøre dette sammen, men må sitte alene å gjøre det altså? Ingen som gjør dette i felleskap? Nei den der må du dra lengere på landet med.

5421622[/snapback]

Word!

Ser heller ikke på røyking som en usosial greie. Jeg har aldri røyka alene... Noen "typer" mennesker får ofte pratings og kan sitte å diskutere ting sammen i timesvis. Man kan høre på musikk, spille musikk sammen :love:, stikke på stranda og bade m.m. Noen får en helt usannsynlig musikalsk inspirasjon av stoffet, men dette er veldig sjeldent, og jeg ser ikke på det som en aktuell grunn for å prøve det. Igjen setter enkeltpersonenes innstilling grensene for hva som blir gjort. Kjenner en som alltid bare ble sittende å sløve, så det slår selvfølgelig begge veier.

Lenke til kommentar
Røyka omtrent ukentlig først i et år, så nesten daglig i overkant av et halvår. Bestemte meg en dag for å slutte etter at det ikke ga meg noe lenger. Nå studerer jeg på NTNU, spiser sunt og trener ukentlig. Å slutte var ikke særskilt vanskelig, sluttet med sigaretter omtrent samtidig og kuttet snusforbruket med 50%. Å slutte med disse (u)vanene er 100% mentalt. En av tantene mine lider dessuten av MS og får thc (eller syntetisk thc) som medisin, hun røyker den ikke, men får det i fast form. Hun har blitt et nytt menneske! Jeg prøver ikke å si at pot/hasj er en bra ting, og anbefaler absolutt ingen og starte.

5421610[/snapback]

Får de det i norge nå? Er det legalisert til medisinsk bruk?

5421635[/snapback]

 

Hun bor i skottland. aner ikke hvordan situasjonen er i Norge.

 

Superseven

Alle som sier at canabis har en helbredende virkning bør også vite at på britiske sykehus serveres øl som behandling mot visse sykdommer.

 

What illness would that be? Thirst?

Kan ikke si jeg har hørt noe om dette før...

Endret av MorbidHamster
Lenke til kommentar
Alkohol er også mer sosialt, det er mange hyggelige personer som drikker alkohol, de fleste jeg kommer på (IKKE alle, selvfølgelig) som røyker hasj (her snakker jeg ikke om en joint i måneden) er idioter uten noen annen framtid enn avrusningsklinikken.

5421595[/snapback]

 

Hasj er også mer sosialt, det er mange hyggelige personer som røyker hasj, de fleste jeg kommer på (IKKE alle, selvfølgelig) som drikker alkohol (her snakker jeg ikke om en sixpack i måneden) er idioter uten noen annen framtid enn avrusningsklinikken.

 

Hva er poenget ditt? At du kjenner hyggelige folk som drikker alkohol?

Lenke til kommentar
Hasj er også mer sosialt, det er mange hyggelige personer som røyker hasj, de fleste jeg kommer på (IKKE alle, selvfølgelig) som drikker alkohol (her snakker jeg ikke om en sixpack i måneden) er idioter uten noen annen framtid enn avrusningsklinikken.

 

Hva er poenget ditt? At du kjenner hyggelige folk som drikker alkohol?

5421687[/snapback]

Åh? Nå kjenner jeg ingen som røyker hasj (som jeg kjenner til ihvertfall), men akkurat denne var litt drøy?

Lenke til kommentar
Hasj er også mer sosialt, det er mange hyggelige personer som røyker hasj, de fleste jeg kommer på (IKKE alle, selvfølgelig) som drikker alkohol (her snakker jeg ikke om en sixpack i måneden) er idioter uten noen annen framtid enn avrusningsklinikken.

 

Hva er poenget ditt? At du kjenner hyggelige folk som drikker alkohol?

5421687[/snapback]

Åh? Nå kjenner jeg ingen som røyker hasj (som jeg kjenner til ihvertfall), men akkurat denne var litt drøy?

5421698[/snapback]

Jeg vil ikke si at den var noe spessielt drøy egentlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...