Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hasj er også mer sosialt, det er mange hyggelige personer som røyker hasj, de fleste jeg kommer på (IKKE alle, selvfølgelig) som drikker alkohol (her snakker jeg ikke om en sixpack i måneden) er idioter uten noen annen framtid enn avrusningsklinikken.

 

Hva er poenget ditt? At du kjenner hyggelige folk som drikker alkohol?

5421687[/snapback]

Åh? Nå kjenner jeg ingen som røyker hasj (som jeg kjenner til ihvertfall), men akkurat denne var litt drøy?

5421698[/snapback]

Tja, jeg kjenner mange idioter som drikker. Er bare å spasere gjennom hovedgaten her i byen en fredags/lørdags kveld så vil du se mange slosskamper i nettopp hasj-rus. Er jo et kjent slagord som går slik "Drekka og sloss"

Men igjen så vet at jeg det finnes mange tullinger som bruker hasj også..

Lenke til kommentar
Jeg mente bare at jeg kjenner svært mange som drikker mer enn 6 øl i måneden som ikke er i nærheten av avrusningsklinikken.

5421742[/snapback]

Og jeg kjenner en del som røyker mere en 6joint i mnd..men de trenger ikke inleggelse...see the difference? De du kjenner trenger kanskje innleggelse, men det er ikke alle som gjør det...

Lenke til kommentar
Er bare å spasere gjennom hovedgaten her i byen en fredags/lørdags kveld så vil du se mange slosskamper i nettopp hasj-rus.

5421746[/snapback]

 

irony? hvis noen sloss i hasjrus, noe jeg selv aldri har hverken opplevd eller hørt om, skal de være bra aggressive og ute etter og sloss fra før! Kan ikke gi hasjen skylden for det.

 

edit: ok psilo. håper du har rett

Endret av MorbidHamster
Lenke til kommentar
Tja, jeg kjenner mange idioter som drikker. Er bare å spasere gjennom hovedgaten her i byen en fredags/lørdags kveld så vil du se mange slosskamper i nettopp hasj-rus. Er jo et kjent slagord som går slik "Drekka og sloss"

Men igjen så vet at jeg det finnes mange tullinger som bruker hasj også..

5421746[/snapback]

 

irony? hvis noen sloss i hasjrus, noe jeg selv aldri har hverken opplevd eller hørt om, skal de være bra aggressive og ute etter og sloss fra før! Kan ikke gi hasjen skylden for det.

5421771[/snapback]

Uff, hvordan går det ann å bli så sløv. Mente selvfølgelig alkoholrus. Herregud, må lære meg å taste riktig. Regner med at det gir litt mer sense nå.

Lenke til kommentar
Åh? Nå kjenner jeg ingen som røyker hasj (som jeg kjenner til ihvertfall), men akkurat denne var litt drøy?

5421698[/snapback]

 

Duh, jeg syns supersevens innlegg var litt i subjektiveste laget, og omskrev det for å gjøre et poeng ut av denne ekstreme subjektiviteten.

5421755[/snapback]

Hvis du kun gjorde det for å bevise et poeng er det én ting, men han mente det han skrev. Du mener kanskje det subjektivt, men det han skrev virker, for meg, mye nærmere sannheten enn det du skrev (satt på spissen eller ei).

Jeg mener han faktisk har et poeng.

Lenke til kommentar
irony? hvis noen sloss i hasjrus, noe jeg selv aldri har hverken opplevd eller hørt om, skal de være bra aggressive og ute etter og sloss fra før! Kan ikke gi hasjen skylden for det.

 

edit: ok psilo. håper du har rett

5421771[/snapback]

Vil heller bassere det på at de har den holdningen fra før at de har lyst til å sloss. Er en del som går ut og bevist søker trøbbel når de er ute på byen med alkohol innblandet.

Jeg har prøvd hasj selv og de virkningene var ikke noe som fikk meg til å gå berserk og gå ut å slå løs på alle jeg møtte.

Lenke til kommentar
Uff, hvordan går det ann å bli så sløv. Mente selvfølgelig alkoholrus. Herregud, må lære meg å taste riktig. Regner med at det gir litt mer sense nå.

5421789[/snapback]

 

got weed? du vet det fører til sløvhet og kortidshukommelse! :tease:

5421796[/snapback]

Nå har jeg faktisk aldri prøvd hasj eller marihuana. Klarer fint å være sløv av meg selv :!:

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
Hvis du kun gjorde det for å bevise et poeng er det én ting, men han mente det han skrev. Du mener kanskje det subjektivt, men det han skrev virker, for meg, mye nærmere sannheten enn det du skrev (satt på spissen eller ei).

Jeg mener han faktisk har et poeng.

5421795[/snapback]

 

Selvfølgelig er det satt på spissen. Det han skrev, er kanskje nærmere din og hans sannhet, men ikke nødvendigvis min. Hvis dere kjenner "hyggelige folk som drikker" og "hasjtryner som må tilbringe resten av livet på avrusning", så kjenner dere bare til såkalte "ytterpunkter", og det er ikke mye å basere uttaler på.

Lenke til kommentar
Hvis du kun gjorde det for å bevise et poeng er det én ting, men han mente det han skrev. Du mener kanskje det subjektivt, men det han skrev virker, for meg, mye nærmere sannheten enn det du skrev (satt på spissen eller ei).

Jeg mener han faktisk har et poeng.

5421795[/snapback]

 

Selvfølgelig er det satt på spissen. Det han skrev, er kanskje nærmere din og hans sannhet, men ikke nødvendigvis min. Hvis dere kjenner "hyggelige folk som drikker" og "hasjtryner som må tilbringe resten av livet på avrusning", så kjenner dere bare til såkalte "ytterpunkter", og det er ikke mye å basere uttaler på.

5421847[/snapback]

Jeg forteller bare utifra egne erfaringer, da det er det eneste noen kan si om ting som dette. Det virker dog logisk at hvis det er mange flere som kjenner hasjtryner og hyggelige folk som drikker, enn det er koselige hasjfolk og alkoholikere, så ligger det kanskje noe i det. Jeg mener ingenting bestemt; det virker bare feil å si at hvis man kun kjenner hasjtryner, så er ikke meningen verdt noe.

Lenke til kommentar
Jeg forteller bare utifra egne erfaringer, da det er det eneste noen kan si om ting som dette. Det virker dog logisk at hvis det er mange flere som kjenner hasjtryner og hyggelige folk som drikker, enn det er koselige hasjfolk og alkoholikere, så ligger det kanskje noe i det. Jeg mener ingenting bestemt; det virker bare feil å si at hvis man kun kjenner hasjtryner, så er ikke meningen verdt noe.

5421899[/snapback]

 

Hvis en av dine beste venner plutselig sa til deg at han hadde røyket hasj i flere år, ville han da vært et "hasj-tryne" (som du så pent kaller det) eller en koselig "hasj-person"? Vet ikke helt om jeg forsto innlegget ditt riktig... Bare et spørsmål, for å prøve å forstå hvordan folks tanker om dette er.

Lenke til kommentar
Hvorfor det? Jeg skal være helt ærlig så jeg ikke blir oppfatta som en dust som vil lage bråk i samtalen her. Jeg var på kjøret i flere år, etter mye hjelp og styr så har jeg vært nyktern i 3år. Og jeg vet ikke hvor smart det er å si det her, men nå gjorde jeg det ihvertfall.Så når jeg la inn det innlegget som du reagerte på, så var det sånn som jeg oppfatta det...jeg kjenner mange både av de som bruker ting og tang 1 gang i måneden eller aldri ja osv.

5421934[/snapback]

Sorry for det innlegget, det var litt dumt sagt. Uansett skjønner ditt forhold til narkotika etter å ha vært på kjøret.

Men om man angklager andre for å bare tro, så må man nesten komme med fakta selv. Tror det hadde hjulpet ganske bra i en tråd som dette som hovedsaklig bare er basert på ulike erfaringer...

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
men så kommer jo det faktum inn at hasj ofte er springbrettet til tyngre narkotiske stoffer.

5420836[/snapback]

Veldig viktig poeng der.

5420849[/snapback]

Det er ofte slik at hasj er springbrett til de narkotiske stoffene, det skal jeg være enig i. Men HVORFOR?

 

JO, etter min mening har hasj denne funksjonen nettopp fordi det er ulovlig. Siden hasj er ulovlig, må man søke kriminelle miljøer for å skaffe det. Dette senker listen for å oppsøke kriminelle miljøer igjen, og igjen senker det listen for å kjøpe andre russtoffer fra de kriminelle miljøene.

 

Hadde hasj vært lovlig og stuerent, hadde det ført til omtrent like mye narkotikarekruttering som vanlig tobakk, etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...