Gå til innhold

Marihuana, hasj, cannabis - farlig eller ikke?


Har du prøvd hasj?  

2 342 stemmer

  1. 1. Har du prøvd hasj?

    • - Ja.
      875
    • - Ja, men jeg kommer ikke til å gjøre det igjen.
      157
    • - Nei.
      890
    • - Nei, men jeg kunne tenke meg å prøve det.
      449


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Er det sant at hvis en er allergisk mot hasj, kan et trekk gjøre det sczicofren? (vet jeg skrev feil)

7389674[/snapback]

Nei. Aldri hørt om 'allergi mot hasj'. Dessuten har allergier å gjøre med kroppens immunforsvar, og ikke psyken. Det finnes indisier på at cannabis (hovedsakelig ved overdreven bruk) kan utløse latente sinnslidelser, men ingen har noensinne vært i nærheten av å bevise at cannabis kan gjøre en person schizofren.

Lenke til kommentar

Angående TV2-innslaget. Overlege Flemmin Bachs forskning avgrenser seg til forsøk med syntetisk THC tatt i pilleform, ikke marihuanarøyking. I innslaget virker det som om han har forsket på effekten av marihuanarøyking, det er ikke tilfelle.

 

MS-pasienter kan forsåvidt få tilgang til Marinol som inneholder syntetisk THC.

 

Jeg er skeptisk til å skrive ut cannabis på resept fordi planten inneholder flere hundre stoff som man i bare begrenset grad kjenner effekten av. Men jeg applauderer forskning på dette :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
"Pollen" har ingenting med pollen å gjøre, det er bare en hasjtype. Navnet kommer av utseendet tror jeg.

7393835[/snapback]

 

BTW: Når det nevnes pollen så leste jeg en reportasje for endel år siden og den gav meg noen fine mentale bilder: I den reportasjen skrev dem at i de sørlige statene i Sovjetunionen (noen som husker den? :D ) under blomstingen av hyggeplanten, så sprang nakne kvinner mellom rankene, og pollen samlet seg på disse svette, nakne kvinnekroppene...eee voff :) Etterpå skrapet de av seg namanamen, og formet den til baller. Om dette var/er sant må gudene vite..? Men man kan jo håpe :blush:

Lenke til kommentar
Angående TV2-innslaget. Overlege Flemmin Bachs forskning avgrenser seg til forsøk med syntetisk THC tatt i pilleform, ikke marihuanarøyking. I innslaget virker det som om han har forsket på effekten av marihuanarøyking, det er ikke tilfelle.

 

MS-pasienter kan forsåvidt få tilgang til Marinol som inneholder syntetisk THC.

 

Jeg er skeptisk til å skrive ut cannabis på resept fordi planten inneholder flere hundre stoff som man i bare begrenset grad kjenner effekten av. Men jeg applauderer forskning på dette :)

7394388[/snapback]

Så vidt jeg vet kan ikke noen i Norge motta noen som helst "Cannabis-medisin". Det er en skam at Norge holder tilbake forskningen på denne måten mot denne fantastiske planten.

 

Skjønte ikke helt det han sa om at Canada er det første landet som har legalisert medisinsk Marihuana. Så vidt jeg vet er det mange stater i USA, en god del land i Europa og sikkert noen i Afrika, Asia, Latin-Amerika som også tillater dette, eller?

 

Man kan jo på lovlig vis røyke Cannabis i Nederland siden 70-tallet, hvorfor nevnte han ikke dette? Eller det at man også kunne gjøre det samme i Norge før midten av 60-tallet? Jaja...Men flott var det at de tok det opp. Får håpe det snart kommer på Holmgang også :)

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar

pot er ren marihuana uten noe tilsatt, hasj er oljen som er tilsatt bindingsstoffer osv,...,men i hasj kan det være mye rart...det er det ikke i potten ( utenom ekstreme tilfeller)

Det er mer i det enn dette, men dette er grovt fortalt.

Sterkest er syntetisk hasj, men mellom de to har det alt med kvaliteten å si. Du får hasj m\ kameldrit som du ikke kjenner noe av og du kan få tak i typer som omtrent tar KO på deg.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Fra en som aldri har prøvd noen av de:

Hva er forskjellen på pot og hasj?

Virkning på kroppen?

Hva er "sterkest"?

 

Har ikke tenkt å prøve, klarer meg helt utmerket uten.

Er bare nysgjerrig.

:)

7395361[/snapback]

 

Fet avatar :)

 

Edit: Okay...smart eee where is my diper....!...?

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...