Gå til innhold

Klart for fireveis SLI


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

30" på skrivepulten? huff, jeg synes 24" WS er mer enn stort nok. Da må man i det minste kjøpe en pult som er 120cm dyp og ha enorm bakgrunnsbelysning.

 

Tror mange glemmer at størrelse setter en del andre krav for ergonomi og brukervennlighet. Man sitter tross alt ikke 3-5 meter unna skjermen i en sofa eller stressless og bare titter, slik man gjør i stua.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ett 7800GTX 512MB er mitt valg :). Lurte på X1900, men muligheten for ekstern SF var en turnoff.

 

g:

Høh? Løsningen her er en 4 kjerne. Dvs. 2 kort med dualgpu. 4 kjerner på et kort spørs om vil gi noe særlig nytt med den merkelige måten de benytter dette på i dag.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er det bare meg eller ser dette bildet manipulert ut? Det er jo kun 2 endeslotter og kjølerne går nesten over i grafikken på neste kort.

 

EDIT:

Neida, det er nok ekte.. ser 2 og 2 kort er bundlet sammen. Men herregud for en håpløs rotete ordning.

 

Det hadde vært bedre om de hadde klarte å bygge 2 kort på 1 PCB med hvr sin kjerne og minne på hver sin side av kortet hvor det da var kjøler på hver side av kortet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Finnes det enda ingen benchmarks av 4xGTX oppsett? Har ingen nyhetssider fått lekt seg med dette enda? =)

 

For min del så blir nok 4xSLI litt vel overkill, men jeg håper inderlig av dual-core kort skal bli mer vanlig. For det første så blir det enda mer uaktuellt å kjøre 4xSLI dersom du faktisk må ha 4 fysiske kort i maskinen, men viktigere så gir det en mye mer elegant løsning for oss som kunne tenke oss å gå for en 2xSLI på neste maskin, i ett enkelt kort.

 

2xSLI føler jeg ofte kunne være kjekt å ha, siden jeg kjører 1920x1200 på min 24" LCD. I sånne oppløsninger så begynner jeg å merke at GTX'en min begynner å bli begrensende faktor når man legger til litt AA&AF. Men 4xSLI ? ... Jeg tror ærlig talt den ekstra ytelsen fra de to siste kortene vil være marginal i faktisk bruk så lenge CPU'er fortsetter å utvikle seg så "tregt" som de har i det siste.

 

Spesielt med tanke på at vi i det neste halvåret får flere modeller som sansynligvis vil kunne gi nær 200% av en GTX's ytelse, og èn GTX holder tritt med CPU i de fleste normale sammenhenger, så ser jeg ikke hvordan i alle dager du skal klare å få brukt maskinkraften i 8 GTX'er verdt med GPUkraft.

 

Men jau... fint å ha muligheten hehe. Kanskje om jeg vinner i lotto en dag ^_^

 

-Stigma

 

EDIT: Theo, jeg er ikke enig. Jeg tror nok det bildet er photoshoppet. Både kanten nederst på det kortet som er ytterst, og den "umulige" geometrien peker mot at bildet ikke er ekte.

 

Teknologien eksisterer sikkert, men bildet er nok bare for demonstrasjon.

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Spesielt skyggen som kortet kaster ned på hovedkortet ser litt photoshoppet ut.

 

Men hvor mye minne blir det på kortene tilsammen?

4x512MB? Virker latterlig å ha så mye, men...

5393605[/snapback]

 

 

Tror faktisk det bildet er photoshoppet, for det blir to grafikkprosessorer på hvert kort, ikke 4 kort ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...