Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er lite med maskiner her jeg bor, SKI. :thumbdown:

7757375[/snapback]

Bodde ved Ski før, og eneste jeg fant var en maskin med 500MHz Celeron bak/ved siden av Shell. Prøvd å få titta i kurven som står i parkeringshuset ved Expert?

 

Her i Vestfold, spes. i og rundt Tønsberg har jeg derimot funnet lit mer.. :D

Blitt for sjelden jeg har lett i det siste, men skal begynne å sjekke mer regelmessig ;)

Lenke til kommentar
Er lite med maskiner her jeg bor, SKI. :thumbdown:

7757375[/snapback]

Bodde ved Ski før, og eneste jeg fant var en maskin med 500MHz Celeron bak/ved siden av Shell. Prøvd å få titta i kurven som står i parkeringshuset ved Expert?

 

Her i Vestfold, spes. i og rundt Tønsberg har jeg derimot funnet lit mer.. :D

Blitt for sjelden jeg har lett i det siste, men skal begynne å sjekke mer regelmessig ;)

7760348[/snapback]

gjorde du? Du som gikk mekken ifjor ved ås?

 

Kurven som står ved lageret til Expert?

Mulig det er noe der da :dribble:

 

euronics har jeg ikke sett noe, heller ikke elkjøp på vinterbro.

Lenke til kommentar

Fant en laptop i dag med 3200+ amd socket 939 :D

 

3500+ i går, 3200+ i dag.

 

Noen som har standard kjølinga til socket 939 som de ikke trenger?

 

 

Fant noen andre laptoper som jeg ikke vet status på:

Armada M700 - Ribbet for det meste

En eller annen P2 laptop - bare ram og cdrw igjen

Compaq evo n610n - knekt skjermfeste

 

Hvis noen trenger delemaskin, send PM.

Har ikke mulighet for å teste maskinene pga det mangler flere deler som jeg ikke har og pga jeg ikke har lader.

 

Edit: Gjerne en socket 939 kjøler i bytte ;)

Endret av Makky
Lenke til kommentar

Dagens funn:

1x trådløs optisk mus og sender, microsoft wireless optical mouse 2.0 (testet ok)

1x HP trådløst internet tastatur, med sender (ikke testet)

1x pci modem (ikke testet)

1x usb ISDN modem, Diva ISDN usb (ikke testet)

1x USB kabel (ikke testet)

1x firewire kabel (ikke testet)

Lenke til kommentar
noen som har litt sdram pc2100 liggende? fikk en gammel P4 478 soket. kobla den opp på plasman. funker fint som surfe pc, men skulle hatt litt mere minne

7765615[/snapback]

 

det er ddr pc2100

7767465[/snapback]

Double Data Rate Synchronous Dynamic Random Access Memory, DDR SDRAM.

Han har ikke feil, kanskje du burde sjekke litt rundt før du kommer og leker bedreviter?

 

Leifeinar: Du kan bruke all DDR SDRAM, den skal automatisk klokke seg ned på samme frekvens som laveste brikke/som hk støtter.

Jeg har ingenting til overs, desverre.

Lenke til kommentar
noen som har litt sdram pc2100 liggende? fikk en gammel P4 478 soket. kobla den opp på plasman. funker fint som surfe pc, men skulle hatt litt mere minne

7765615[/snapback]

 

det er ddr pc2100

7767465[/snapback]

Double Data Rate Synchronous Dynamic Random Access Memory, DDR SDRAM.

Han har ikke feil, kanskje du burde sjekke litt rundt før du kommer og leker bedreviter?

 

Leifeinar: Du kan bruke all DDR SDRAM, den skal automatisk klokke seg ned på samme frekvens som laveste brikke/som hk støtter.

Jeg har ingenting til overs, desverre.

7769793[/snapback]

 

OT:

Beklager hvis jeg på noen måte gjorde deg så opprørt at du måtte poste det her, da til og med personen selv fant ut at det ikke var "vanlig" SDRAM

PC2100 var den første brikka i DDR.

Lenke til kommentar

Jeg er selv på jakt, men kan gjerne også spørre om hjelp av dere: Dersom noen av dere på nattlige tokt kommer over et kabinett med COA-klistremerke eller annen dokumentasjon på primært en Windows 2000 eller XP-lisens, sekundært 98SE eller ME, ville jeg blitt svært takknemlig om dere tok dere bryet med å pirke det av for meg. Jeg holder på klargjøre en eldre Pentium III-maskin til enkel kontorbruk for mine foreldre, og selv om det rent teknisk ikke er noe problem å kjøre piratkopiert Windows ville jeg allikevel sovet litt bedre om nettene dersom dette kunne vært unngått. Linux er dessverre ikke et alternativ, i alle fall ikke riktig ennå.

 

Maskinen hadde heller ikke tatt skade av bittelitt mer SD-RAM, dersom noen skulle ha en PC100-brikke eller to til overs. Bor i Trondheim, men dekker selvfølgelig porto/emballasje og gjerne et par hundrelapper ekstra hvis 2000- eller XP-lisens. :)

 

Min far innehar forresten vesentlig mer språkkunnskap enn datakyndighet, så en engelsk- eller tyskspråklig (!) versjon er like ønskelig som en norsk. Mangel på installasjonsmedium er ikke nødvendigvis en hindring da jeg trolig kan skaffe dette til veie via kontakter.

Lenke til kommentar
Men er ikke disse klistremerkene som oftest OEM-lisenser som kun kan brukes og aktiveres sammen med hovedkortet som sitter i maskina?

7773293[/snapback]

Stemmer det, hvis ikke alltid. Det har imidlertid gått bra på en annen PC jeg har pusset opp, da med telefonaktivering og de taktisk riktige svarene på spørsmålene. Satser på at det samme går bra igjen, og da jeg har lovlige, egenkjøpte lisenser på mine to egne maskiner føler jeg faktisk ingen dårlig samvittighet om jeg skulle få denne opp og kjøre, om enn via en bakvei. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...