Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Digger dette opplegget, og tror jeg skal begynne som fulltids "Elretur resirkulerer". Ble kjent med en fyr nå for noen måneder siden som har drevet med dette lenge, og det er helt utrolig hva han har klart å oppdrive av godsaker. Han har igrunn ikke noe peiling på data i det hele tatt, men jeg har jo fortalt han hva slags godbiter han egentlig sitter på. socket-775 hovedkort, Sata harddisker på 160GB, noen "utdaterte" hk av socket A typen som jeg fremdeles bruker daglig, og skjermkort jeg syntes liknet på noe ala Geforce 6xxx et eller annet osv osv...

 

Jeg spurte han om han kunne skaffe meg et kabinett siden jeg hadde noen deler liggende jeg ville bygge noe ut av, da fikk jeg dagen etter et helt brukbart kabinett som det til og med satt et velfungerende hovedkort i... tilfeldighetene ville da også ha det til at jeg da satt med en pentium 2 700mhz cpu som passa rett inn + 2 sdrambrikker på tilsammen 512mb + den 256mb`n som satt i fra før, et SB Audigy 2 lydkort jeg hadde til overs og et skjermkort fra de dager da ordet "3d-aksellerator" fremdeles var i bruk og AGP nettopp hadde sett dagens lys (ATI 3DRagePro m/8 mb "VRAM" :love: ) Så satt jeg i en 20 GB disk jeg hadde liggende + et klenodium av en 8GB "Bigfoot" (5,25"). Voila så hadde jeg data som stedattra mi trengte for å ha noe å skrive på nettby med og lagre bildene og musikken sin på :w00t:

 

Mulig man kan si motivene mine var egoistiske da jeg bygde den, jeg elsker og sitte å mekke på gamle dataer og få de til å fungere, og det sies jo at motivet ved å gjøre andre en tjeneste og gjøre de glade egentlig er egoistisk motivert, siden det gir deg selv en følelse av glede. Og det faktum at jeg betrakter gjenbruk som en av de mest nyttige former for miljøvern (noe jeg faktisk er svært opptatt av) gjør at jeg (egoistisk som jeg er) føler at jeg gjør en slags nytte ved det jeg gjør. (i tillegg til at jeg gir de som egentlig ikke har råd til det en muligheten til å ha en data å ordne med... hvis man til og med på verdensbasis betrakter pc til uland som en viktig prioritet til å hjelpe de til utvikling, så hvorfor skulle ikke sosialklienter ha samme mulighet?)

Lenke til kommentar

Fy f... etter hva jeg leser her så syntes jeg det er rart ikke polakkene har bygd blokk-komplekser rundt elkjøps konteinere :dontgetit: Hadde jeg vært polakk og datanerd (kun polakk som mangler her :innocent: ) så hadde jeg byggd et underjordisk laboratorium under elkjøpkonteinerne hvor all "søppel" hadde sklidd rett ned til demontering, undersøking og testing av deler og så til sammenskruing av potensielle rikmannsmaskiner i polen :green: (ja har lest litt for mange B-gjengen historier oppigjennom :roll: )

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Fy f... etter hva jeg leser her så syntes jeg det er rart ikke polakkene har bygd blokk-komplekser rundt elkjøps konteinere  :dontgetit:  Hadde jeg vært polakk og datanerd (kun polakk som mangler her  :innocent: ) så hadde jeg byggd et underjordisk laboratorium under elkjøpkonteinerne hvor all "søppel" hadde sklidd rett ned til demontering, undersøking og testing av deler og så til sammenskruing av potensielle rikmannsmaskiner i polen  :green: (ja har lest litt for mange B-gjengen historier oppigjennom  :roll: )

9326880[/snapback]

 

Er det ikke det de gjør? Virker som om plassene er raidet av polakker når jeg er innom...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

joa men så er det dette med å skaffe plass til alt dette. bilen min er ganske full etter bare 2 dager. audigy-kortet har jeg tatt i bruk i min egen pc. resten ligger i bilen. hovedkortet tror jeg er kaputt for pcn booter ikke.

 

jeg tar bare vare på disker jeg får w2k/xp inn på.

 

og folk er ikke riktig noen steder :p noe vi vinner på

Lenke til kommentar

Skulle innom i dag for å sjekke om jeg fant en CRT-TV. Fant da en fin-fin 32 tommers, litt uklart bilde til sidene, men funker ellers gull! Men ikke nok med det, like ved lå det en halvåpen pc, med ikke mindre en disse spessa:

- Amd athlon 2800+

- Ett eller annet nforce 2 hovedkort (m/s-ata, agp, DDR pc 3200, 400mhz buss)

- 1 gb twinmos DDR3200 minne (2*512mb)

- ATI 9700 pro 128mb

- 360W psu + kabinett/dvd-rom/floppy

 

Funker å komme inn i BIOS, men har ikke harddisk til den så vet ikke om alt funker når det kommer til spilling ect.

 

Med andre ord, godt fornøyd med dagens fangst:)

Lenke til kommentar

Hei!

Fikk ikke noe særlig respons på mitt forrige innlegg så jeg prøver igjen.

Har noen ting som jeg skal kvitte meg med - dersom ingen er interesserte, havner tingene på el-retur i løpet av uka.

Greiene må hentes (jeg bor i Oslo), PM meg og indikerer din interesse ved å qoute tingene fra lista som er interessant for deg.

 

Tingene (alt skal være i fungerende stand):

1 stk 17" Eizo F520 CRT-skjerm

1 stk Pentium III pc uten CD-rom og strømforsyning

1 stk Etherlink XL PCI kort

 

bilder av hardware sendes på forespørsel.

 

Posten er redigert med gjenværende ting (22.08.2007) - Mandag 27. går tingene til el-retur..

Endret av ztorkthrower
Lenke til kommentar

Haha.. Ser for meg du går rett frå intervjuet og bort til el-returkassa. Imens står folka som skal evaluere deg og snakker om du bør få jobben eller ikkje inne på eit kontor. Plutseleg ser han eine ut vindauget og ser du snik rundt kassen der som ein eller annan uteliggjar. Bra inntrykk ;)

Lenke til kommentar

Hei folkens. Svar til ullteppe (sprsml 19/8). Syncmaster´en er fra (hold deg fast) "March 2005" :!:

Når det gjelder Nokia-skjermen er den etter hva jeg kan se minst like bra som Samsung´en. Begge har BNC og D-SUB, Nokia´n har en egen knapp (lik power-knappen) for valg av BNC eller D-SUB, mens Samsung´en har en Highlite-knapp som øker lysstyrken på skjermen drastisk.

Nå skal det sies at disse ikke kommer fra "dynga", men fra en el-retur container, en lukket (og låst med hengelås) container.

Var forresten innom i går og plukket med meg en gammel bærbar for moro skyld. En Compaq Armada 1500C. Helt i topp stand, dårlige specs (32MB RAM og en 4,2GB HD), men det kan nok oppgraderes etter hvert. Win 98 og fullt funksjonell. Minstemann skal få den som tilleggspc så kan han ligge i senga om kveldene og surfe. Den har CD-ROM (Som jeg skal prøve å bytte med et DVD-drev) samt diskettstasjon og faktisk også en USB-utgang. Den kan jeg bruke til WLAN. Satt også et 10MB 3Com PC card i den. :)

I dag tror jeg jeg skal innom og plukke med meg en 3-4 Evercom og Cinet pc´er som stod der (masse deler) samt noen 17" skjermer. Skal også se på et komponent-stereoanlegg (Sanyo) som var igjensatt.

Lenke til kommentar
Hei! jeg er veldig interessert i den originale viften til Core 2 Duo

9332329[/snapback]

Det er original core 2 duo vifte med heatsink.

Jeg sender ikke, som beskrvet må den hentes i Oslo.

Ok? :)

9332393[/snapback]

Kunne det være det jeg bor bare to kommuner unna(Hole) og at jeg desverre ikke har muligheten til å stikke til Oslo på en stund? Kan du revurdere?

 

Annet tastatur :blush:

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...