Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Nice Funn  :D

var det med minnebrikke osv ? ..

 

mvh

-Djgunnah

9258299[/snapback]

nope, minnebrikken var utrolig nok plukket ut, sikker bare for at ingen skulle se lumske private bilder, men hvis ikke hadde nok personen også kasta det :p

 

PS! Glemte også å nevne at jeg fikk meg ny DVD-avspiller, altså en sånn man bruker i stua, virka fint den og det var bra for jeg solgte akkurat min forrige.. elkjøp funn det også

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg tør nesten ikke tenke på alt det GLØR tar inn. IT-avdelinger har ikke tid til å fikse saker, og det er også billigere å kjøpe inn nytt enn å feilsøke.

 

Selv fant jeg et morsomt tastatur her om dagen. Et ergonisk et som er delt på midten. Wave Keyboard heter det, og den har faktisk en touchpad som i de fleste bærbare PC-er. Må bare vaskes. :)

Lenke til kommentar

Kan jo oppdatere litt ang den pc'n.. hovedkortet i den er defekt så vidt jeg har finni ut.. testa det diagnose kortet mitt i den :p og det endte opp på en feilkode om rammen.. men det hjalp ikke å bytte ram, og jeg fikk også samme melding om jeg tok ut brikka.

Men CPU, ram og skjermkortet så ut til å funke i en anna pc.

 

Og litt info om den skjermen idag.. det ser ut som om panelet mulignes er ødelagt.. er noe møkk eller riper som ikke går bort.. men inni så den hel ut.. men det trudde jeg om den jeg fikk tak i før det å.. men den smalt det jo i når jeg satte i strømmen :p

 

Også kan jeg jo nevne at det bare var en bagatell med den Compaq laptopen.. viste seg at kablen bak skjermpanelet hadde løsna.

men jeg skulle gjerne hatt tak i et cd/dvd-rom.. så om noen har et cd eller dvd rom til overs, som passer til compaq multibay så send meg en PM.. kan godt være defekt.. for jeg trenger kun festene og overgangen..

 

*edit*

Det var kun strømforsyninga på den eksterne disken som hadde ryki.. men jeg hadde et par adaptere liggende her som ga 5V(2amp) og 12V(1amp) som jeg klipte kablen på og skjøta den sammen med kablen til disken.. slo på bryter'n bak kabinettet og da ble det lys i ramma :) så tok jeg å satte inn en 80GB WD disk som lå å støva ned og kobla den til pc'n og det funka som det skulle.

Men vet ikke hvordan det vil funke over lengre tid.. da den orginla strøm forsyninga ga 5V(2amp) og 12V(2amp) så min gir jo 1 amp for lite på 12 volten.

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke til det kameraet men ut i fra spesifikasjoner og spesifikasjoner så ser det ut som det har ligget en prisklasse høyere enn det gamle HP 735 kameraet ditt. 4x Zoom er den største fordelen etter min mening. 3,98 megapixel passer jo også bedre til skjermoppløsninga di. Også regner jeg med batteriene varer lengre, kameraet er raskere i bruk, skjermen er litt større og klarere og at kameraet er litt mer kompakt en den gamle mursteinen. Redigert: Kodak-kameraet har også litt større sensor og gir dermed litt bedre bilder i mørke omgivelser. USB2.0 gir også raskere overføring av bildene.

 

Kjempefunn :thumbup:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Er det lovlig å loppe slike mottak, eller kan du ende opp med politiet på nakken?

9263472[/snapback]

Neida, hvis du er medlem og stiller til valg som meg i miljøpartiet de grønne (MDG) har du en særdeles sterk sak om noen skulle huke tak i deg og ringe politiet. Tro meg det hadde blitt dårlig PR når jeg forklarte "uskyldig og snill" som jeg er hvordan jeg gjør denne gode gjerningen for miljøet sin skyld i media!

Lenke til kommentar
Man ma jo begynne a skjonne at det er bedre at snille nerder\/ungdommer far gammel HW fra soppelhaugen, enn at de skal kaste det, og odelegge atmosfaeren med farlige gasser som oppstar nar man brenner kretskort.

9264965[/snapback]

Ingenting av avfallet som plukkes fra el-returen, går til forbrenning, alt gjenvinnes.

 

Men uansett, det er jo mye bedre at folk som oss, redder en del av tingene, som fortsatt er helt brukbare, og bruker de framfor og kjøpe nye ting.

 

Politiet kunne jo bare prøvd seg, så lenge man ikke roter og driver hærverk kan jeg aldri tro de hadde gitt deg bot eller noe.... tar man derimot mer verdifull søppel, som kobber (skrapprisen på metall, spesielt kobber er skyhøy) og sånne ting kunne du nok fått en bot........

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...