Gå til innhold

Vi som digger å gå på "Elektroslang"


"Elektroslang" Miljøvern eller tyveri?  

694 stemmer

  1. 1. Når du tar med deg noe fra en eL:RETUR stasjon, er det:



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var en tur nedom den lokale stasjonen i dag, og det eneste datarelaterte som stod der var et tømt kabinett. Litt kjipt, men nå har jeg etterhvert fått noen lunde rede på når det tømmes, hvor de forskjellige tingene står osv. så det er nok ikke lenge før jeg gjør noen funn :)

Lenke til kommentar
Er ikke 1600x1200 greit nok? :dontgetit:

Eller skulle du ønske du hadde flere hz på den oppløsningen?

9357174[/snapback]

75Hz er for lite for meg. Jeg bør helt opp på 100Hz for å føle den komfortabel nok. Dvs. Jeg kunne nok klart meg med 85Hz om jeg hadde den som hovedskjerm. Sidesynet er litt mer følsomt for flimring.

Lenke til kommentar

Litt treg av meg, mye som foregår i helgene.... :)

Men et svar til "aspic" ang. Highlite funksjonen på Samsung SyncMaster.

"HighlightZone II™‚ automatically detects and

brightens movie files.

Also, the HighlightZone II™‚ allow users to

maximize the total entertainment experience

by brightening selected frames and

designated areas."

Lenke til kommentar
"HighlightZone II™‚ automatically detects and

brightens movie files.

Also, the HighlightZone II™‚ allow users to

maximize the total entertainment experience

by brightening selected frames and

designated areas."

9360548[/snapback]

Så det er når eg ser film/o.l. eg virkeleg drar nytte av funksjonen? Takk for informasjon, dette skal prøves ;)

 

Sry for at eg drog tråden litt O.T.

Lenke til kommentar

I går fant jeg en Dell Dimension XPS 800R, i tillegg til et par deler jeg rippa ut fra en annen PC der.

 

Specs:

 

Prosessor:

Pentium III 800MHz - Slot 1

Minne:

384MB RD-RAM (1x 128MB PC700 - 1x 256MB PC800)

Skjermkort:

ASUS V7100 Combo Deluxe - GeForce 2 MX400, 32MB. Med innebygd TV-tuner

Lydkort:

Creative SoundBlaster 128 PCI

Nettverk:

3Com Etherlink 10/100MBit

Harddisk:

Samsung SpinPoint 40GB

USB:

2 intergrert, inkl et PCI kort med 4 porter ekstra.

Annet:

Standard CD-Rom/Floppy

 

Lydkortet som satt i var et Turtle Beach, aldri hørt om, så jeg satt i et Creative SoundBlaster jeg fant i en annen maskin istedet. I tillegg bytta jeg ut skjermkortet med et annet et, det som satt i hadde samme GF2 chipen, men hadde innebygd tv tuner pluss litt ekstra innganger :cool:

 

Maskinen er helt strøken og virker supert. Rart å tenke på at denne maskinen i tidlig i 2000 var det villeste du kunne få tak i, og kosta godt over 25.000kr

Endret av skyhawk
Lenke til kommentar

Kunne GJERNE tenkt meg en god 21" CRT. Den 19" jeg har nå suger balle.

 

Vet at det sannsynligvis er nevnt tidligere i tråden, men vet noen om noe bra el-retur i Trondheim? Bor btw rett ved siden av en Elkjøp, den ved siden av KBS-kjøpesenter (for de av dere som vet hvor det er hen).

Endret av Big SturL
Lenke til kommentar

Var bak elkjøp en tur idag.. fant 2 skrivere..

Den ene er en HP LaserJet 2200D, denne ser ut til å funke.. men når jeg prøver å skrive ut begynner den å varme opp.. så kjenner jeg toner lukta, så begynner den å lyse rødt og stopper.

 

Noe forslag til hva det kan være? klarte dessverre ikke å finne noen manual til den på hp sine sider :( muligens bare jeg som leita for dårlig..

 

Og den andre var en lexmark farge skriver.. husker ikke modell nr i farta.. men skal hente den og prøve den nå.. så jeg kommer til å oppdatere denne posten når den er testa.

 

*update*

Det var visst ikke en lexmark.. det var en epson stylus color 670.

Og den var uten patroner.. men hadde et par liggende her som er nesten tomme.. disse passet nedi.. men trur ikke det er dem som hører til.

Den skrev ut, men det kom ikke mye på arket, bare litt av windows logoen i feil farge :p så denne hadde nok funka med nye patroner.

Men om det er verdt å kjøpe blekk til den er noe helt annet.

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar
Bor btw rett ved siden av en Elkjøp, den ved siden av KBS-kjøpesenter (for de av dere som vet hvor det er hen).

9364053[/snapback]

Bodde faktisk i den gul-hvite gården ved siden av Falkenborg for et par år siden. :cool:

 

Elkjøpen på Leangen er håpløs når det kommer til plukking utenom åpningstid da alt låses vekk innendørs.

Lenke til kommentar
Bor btw rett ved siden av en Elkjøp, den ved siden av KBS-kjøpesenter (for de av dere som vet hvor det er hen).

9364053[/snapback]

Bodde faktisk i den gul-hvite gården ved siden av Falkenborg for et par år siden. :cool:

 

Elkjøpen på Leangen er håpløs når det kommer til plukking utenom åpningstid da alt låses vekk innendørs.

9364174[/snapback]

Men i åpningstiden så er det håp?

Lenke til kommentar
Men i åpningstiden så er det håp?

9364277[/snapback]

Det kommer an på hvor frekk man er.

 

På venstre siden i gangen, rett ved siden av den betjente returluka, står det to små, grønne plastdunker hvor man kan dumpe småelektronikk. Større ting, som hele kabinetter og skjermer, må settes på gulvet. Ellers skader det jo ikke å spørre før man begynner å grave, ofte møter man større velvilje på den måten.

Lenke til kommentar
Men i åpningstiden så er det håp?

9364277[/snapback]

Det kommer an på hvor frekk man er.

 

På venstre siden i gangen, rett ved siden av den betjente returluka, står det to små, grønne plastdunker hvor man kan dumpe småelektronikk. Større ting, som hele kabinetter og skjermer, må settes på gulvet. Ellers skader det jo ikke å spørre før man begynner å grave, ofte møter man større velvilje på den måten.

9364359[/snapback]

Jepp, tenkte det. Sier jo bare at jeg er interessert i en 21" skjerm, og i stedet for at miljøet skal lide av denne blir kastet, så kan jeg ta den inn. Win/win for all.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...