Gå til innhold

53-knappers tastatur


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, hvis det er for at stolpene ikke skal sette seg fast i hverandre (hvilket de gjør uansett) tror jeg jaggu jeg saksøker skolen for falsk informasjon.  :!:

5323095[/snapback]

Ja, de kunne ikke fortalt deg sannheten, for da hadde du jo IKKE vært motivert for å lære det. ;)

 

Det optimale innenfor maskinskriving blir når vi får sånne fingre som noen av robotene i Ghost in the Shell har, hvis noen har sett den filmen  :p

5323093[/snapback]

Ja, de robotene er geniale. :yes:

5323117[/snapback]

Nå var de vel ikke roboter, snarere cyborgs. :yes:

Lenke til kommentar
Ok, hvis det er for at stolpene ikke skal sette seg fast i hverandre (hvilket de gjør uansett) tror jeg jaggu jeg saksøker skolen for falsk informasjon.  :!:

5323095[/snapback]

Ja, de kunne ikke fortalt deg sannheten, for da hadde du jo IKKE vært motivert for å lære det. ;)

5323219[/snapback]

Jo faktisk, tenk én logisk grunn til hvorfor ;)

 

Forøvrig gir dette tastaturet grunn til dyp bekymring på vegne av de 11 brukerne som har nick som begynner med qwerty. :hmm:

Lenke til kommentar
Nå var de vel ikke roboter, snarere cyborgs. :yes:

5323219[/snapback]

Og DPN (Dagens Pirkete Nerd)-prisen går til Tjohei! :fun:

Men rett skal jo være rett, stemmer det :p

5323357[/snapback]

:w00t: Takker takker! :fun:

 

Nok OT. Jeg vil også ha vanskelig for å gå fra qwerty nå som jeg er så kjent med det som jeg er. Men jeg har lyst til å prøve, men det blir ikke før jeg har kjøpt oled-tastatur, slik at det er lett å bytte fram og tilbake. Løper ikke akkurat og kjøper et dvorak tastatur sånn helt uten videre...

Lenke til kommentar

Lær dvorak, tastatur oppsettet skal ligge inne i windows automatisk og du kan bare bruke "on-screen-keyboard" greia for invalide til å bruke som kart for å sette opp tastaturet riktig.

 

Dvorak er ganske kult når man begynner å bli vant til det.. men et helvete i begynnelsen ettersom man føler seg 7 år gammel igjen og må titte på tastaturet HELE tiden(begynte tidlig jeg...=P)

Lenke til kommentar

Driver for norsk Dvorak må lastes ned, den som ligger i Windows har ikke æøå.

 

Dvorak føles mer ergonomisk enn Qwerty, men det hender det blir litt forvirring hvis man bruker begge oppsettene omhverandre. Som f.eks. hvis man bruker Dvorak på egen PC og samtidig har eksternt skrivebord til en annen PC med Qwerty kjørende i et vindu. ;)

Lenke til kommentar

Om dette tastaturoppsettet skal være ment som en seriøs utfordrer til QWERTY må skaperne være de dummeste jeg noensinne har vært borti (ikke når det gjelder idéen som grunnen til finansiell suksess, men når det gjelder hvor mye de har tenkt på eventuelle konsekvenser).

 

Det er for så vidt kun en ting som gjør det så fantastisk teit, og det er at de har basert seg på alfabetet. Det er jo fullstendig ulogisk. Hva i alle dager er vitsen med å basere et tastatur på alfabetet? Det gir jo absolutt ingen mening. Skal man først bytte vil man vel helst bytte til noe mer effektivt? Læretid er egentlig likegyldig (det er jo ingen som klager over QWERTY i mer enn de først 10 minuttene).

 

Makan.

 

Dette håper jeg virkelig blir en gigantisk flopp. Det er for øvrig ikke så overraskende at dette kom. Alt skal jo være så enkelt nå. Alt skal legges opp for de som ikke gidder å bruke mer enn 5 minutter for å sette seg inn i ting.

 

Skal det først skiftes fra QWERTY bør det i det minste skiftes til noe gjennomtenkt som f.eks. (allerede nevnt) Dvorak. At QWERTY dør er vel egentlig bare kjekt, men da bør man vel først finne en verdig arvtager...

Lenke til kommentar
Det finnes nok mange rare utforminger av tastatur..

Selv om jeg sverger til QWERTY så langt så må jeg innrømme at jeg ikke skulle ha sagt nei til et Maltron keyboard

5323736[/snapback]

 

Hah. Tastaturene så konge ut, men den prisen er jo bare latterlig. £300 for det billigste tastaturet (om man ser bort i fra de en-hånds greiene). Og £550 for det gjeveste tastaturet. Ikke nok med det, men de leier ut tastatur for £25 i uka :!:.

 

Spar meg...

Lenke til kommentar
Hehe.. kanskje mobiltelfontastaturert er det raskeste - der bruker de fleste tommelfingeren i en hel... fart.

5322990[/snapback]

 

Hverken T9 eller "vanlig" mobiltelefontastatur kan måle seg med morse :)

 

Så et opptak fra amerikansk TV en gang (Kan ha vært Jay Leno som var host, eller en annen som er kjent nok til at en vanlig nordmann som meg har hørt om han). Der lot de amerikansk (USA) mester i SMS prøve seg mot en som hadde jobbet som telegrafist i 30 år. Opplegget var enkelt, begge fikk samme beskjed og skulle sende den til en kamerat på andre siden av rommet. Telegrafisten vant.

 

De har bare *en* tast :tease:

 

 

On-topic:

Det jeg likte med dette tastaturet var antallet taster, hvis noen plasserer dette tastaturet på en laptop kan de gjøre maskinen så liten som en bok og fortsatt ha full størrelse på tastene. Men det hadde nok tatt tid å venne seg til det ja :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...