Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det skjønte jeg absolutt ingenting av.

Akkurat hva gjør man med GraphEdit?

Hvor er denne magiske XML-fila?

Redigere "graph"?

At det skal være så heidundrandes vanskelig å få sett litt TV da!

7921623[/snapback]

 

Det er ikke vanskelig, normalt sett. Du er bare uheldig med TV-kortet ditt.

 

Filen:

CaptureCardDefinitions.xml

Normal plasering:C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal

Lenke til kommentar

hei igjen :) Jeg har nå en perfect mediaportal installert her og da må man jo kunne begi seg ut på nye eventyr, så jeg prøvde å få inn tvserver slik at jeg kan ta opp på en kanal og se en annen ettersom det ble noe kluss med timeshift og en halv torpedo som ble tatt opp i dag og fruen ble irritert over ikke å få med seg slutten på åndenes makt, vel nok om det!

 

Alt ser ut som det har gått glirende. Har fått installert alt (tror jeg) Har scannet inn kanaler i tvserver opsett og gjort det som skal gjøres, men når jeg starter mediaportal og my tv for å skrive inn ip så får jeg bare opp at ingen tuner er installert. har prøvd å restarte tvservice uten heller. virker nesten som om mediaportal client ikke er blitt installert??

 

NOen som har forklaring på hvor feilen ligger? :)

Lenke til kommentar

har installert alt etter wikien client installeres uten problemer men virker som den ikke er installert da jeg skulle fått opp nytt vindu under my tv :(

 

ChristianW : Jeg har 2 kort, men må jeg da splitte signalet mitt for å få 2 signaler inn i pcen? :)Virker jo mest logisk. Når det gjelder opptak fra samme mux så er ikke det noe problem da jeg har bestillt 1 ekstra dobbel cam modul. Har en dobbel og en enkel nå. tenkte å få tvserver slik at jeg kan ta opp og se det jeg vil etterhvert :)

Lenke til kommentar
Bare for å presisere, opptak av to kanaler med én tuner gjelder kun for DVB, og kun for kanaler som sendes på samme mux. Hvis man ikke har DVB må man ha to tunere. Og da trenger man heller ikke å bruke TV-Server, da dette fins allerede i MP.

 

-C-

7926026[/snapback]

 

Hei,

TVE3 (TV serveren) var primært tenkt som en videresender av TV programmer til andre clienter på nettverket, samt behovet for a kunne kjøre den som en "service" for TV opptak, etc. i bakgrunnen uten at MediaPortal i seg selv er i gang. Det å kunne sende hele mux'n videre er bare et pluss som kom i ettertid :cool:

TVE3 fungerer utmerket som videresender av TV programmer til 3 andre datamaskiner her, så potensialet er stort selv med analoge TV kort.

 

Roy

Lenke til kommentar
Er det mulig å streame til Xbox360 med denna Media Center løsningen, sånn som med Windows Media Center?

7938696[/snapback]

Sorry, tror ikke det (søkte litt)

 

Noen som har en frekvensliste over norske kanaler? Får bare inn 9 kanaler på autotuneren.

 

Eller kanskje noen har et tips om hva jeg har missa? :p

7952789[/snapback]

Du kan jo fortelle HVA den søker etter og HVOR mange den burde finne? Samt søke-innstillingene (kabel eller antenne)

Lenke til kommentar

Litt info til emnestarter

Hva koster det?

INGENTING! Media Portal er et Open Source (Åpen Kildekode - Wikipedia link) prosjekt, og dermed gratis. Ingen "aber" som rekalme eller annet dritt følger med

 

Det koster ingenting... men open source kan koste penger... er ikke noe selvfølge at open source er gratis...

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
Bah, da har jeg satt opp de kanalene jeg har og forsøkt å få det til med epg. Det fungerte første gangen, da hentet den inn epg-info til helt feil kanaler, så nå har fire av kanalene mine totalt feil, mens resten ikke har noe i det hele tatt. Greier ikke å få det til å funke heller lengre. satte det opp etter denne:

http://home.online.no/~ronilse/mp/webepg.htm

7953913[/snapback]

 

Hei,

Brukte du guiden for manuelt oppsett som vist her?

Der kan du sjekke hva som er tilknyttet hva.

 

Roy

Lenke til kommentar

Hei igjen, i dag er jeg ikke i like gi-opp mood som jeg var i går pga en lang arbeidsdag med mye drit osv osv.

 

Jeg lurer på hvordan jeg resetter programguiden. Altså hvordan man rensker den helt og holdent.

 

Etter litt plunder i går fant jeg ut at den gamle infoen jeg hadde grabba lå igjen, men om jeg bladde til neste dag så var det riktig og oppdatert. Derfor kan det være greit å vite hvordan man sletter epg-oppføringene man har så man kan legge dem inn helt på nytt. Sånn om det skulle skje noe en gang.

 

Ellers går det vel greit, høvelig fornøyd med signalkvaliteten, men er elendig signal i leiligheta jeg leier nå. Har forhåpninger om litt bedre bilde når jeg flytter.

Lenke til kommentar

Aaha, hørtes bare skummelt ut. Tenk å måtte legge inn alle kanalene på nytt :\ Måtte forresten legge til Discovery/Eurosport/TV3/.. manuelt (skrive inn frekvens osv), men da fungerte det bra.

 

Noen tips til bedre bilde på tv-sendinger? Eller er det vanligvis like bra/dårlig som det vil være om man plugger antenna rett i TV'n?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...