Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9812398713
Hm... har svart noen på et-eller-annet forum om denne fjernkontrollen før:

- Prøv å aktiver "general HID" (elns - er ikke hjemme -> ingen MP), og se om det hjelper.

8314140[/snapback]

 

Dette var også anbefalt i trådene hos MP, og jeg har testet uten hell.

 

Problemet er definert her (posten fra Sven01 reflekterer problemet);

http://forum.team-mediaportal.com/help_log...ht=logitech+510

 

Her er en av trådene du var innblandet i;

http://forum.team-mediaportal.com/which_re...ht=logitech+510

 

Jeg fant denne på tysk, men Babelfisken gir meg ikke noe vettugt..

http://forum.team-mediaportal.com/htpc_rec...ht=logitech+510

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk denne tråden - http://forum.team-mediaportal.com/logitech...96.html?t=15996

 

Kanskje det er likheter som gjør a vedkommende kan utvide pluginen?

 

Evt. er det intresant å se hva som egentlig sendes ved de forskjellige kommandoene...

 

Eks: Dersom rewind [<<] sender koden [F11], kan du kanskje mappe denne til [rewind] i MediaPortal.

 

Dersom det fungerer med WMP etc. (styres av Logitech SetPoint etc.], kan du skru av "MediaPortal always on top" i Setup -> General

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713

Mange takk for innspill Spragleknas, jeg skal forsøke denne.

 

Når jeg prøver å oppdage hva som sendes med denne Back-knappen, så senser den ingenting. Jeg har forsøkt med flere portmappere, og er ihvertfall overbevist om at det dreier seg om spesialkombinasjoner.

 

Nærmeste jeg kom var ALT+Piltast Venstre.

 

Har du tips til hvordan jeg kan mappe dette til enten Backspace eller Escape?

Lenke til kommentar
Mange takk for innspill Spragleknas, jeg skal forsøke denne.

 

Når jeg prøver å oppdage hva som sendes med denne Back-knappen, så senser den ingenting. Jeg har forsøkt med flere portmappere, og er ihvertfall overbevist om at det dreier seg om spesialkombinasjoner.

 

Nærmeste jeg kom var ALT+Piltast Venstre.

 

Har du tips til hvordan jeg kan mappe dette til enten Backspace eller Escape?

8314779[/snapback]

http://avforum.no/forum/generell-htpc/5219...ediaportal.html

Lenke til kommentar
Hva bruker dere erfarne til arkivering her ? Min MediaPortal putter bare ut .dvr-ms filer, gjerne 2GB for en episode av Grey's. Jeg skulle gjerne hatt det til .avi (xvid), men AutoGK vil ikke røre filene som MediaPortal lager...

8320662[/snapback]

 

Har ikke prøvd dette selv. Men jeg ville sett på å automatisere en VLC jobb, eller prøve seg fram med MEncoder (Encoder biten til MPlayer www.mplayerhq.hu)

 

Hvis VLC kan spille av filene, så kan den konvertere de :)

 

-C-

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Mange takk for innspill Spragleknas, jeg skal forsøke denne.

 

Når jeg prøver å oppdage hva som sendes med denne Back-knappen, så senser den ingenting. Jeg har forsøkt med flere portmappere, og er ihvertfall overbevist om at det dreier seg om spesialkombinasjoner.

 

Nærmeste jeg kom var ALT+Piltast Venstre.

 

Har du tips til hvordan jeg kan mappe dette til enten Backspace eller Escape?

8314779[/snapback]

http://avforum.no/forum/generell-htpc/5219...ediaportal.html

8320836[/snapback]

 

Virker som om det er flere utgaver av produktet, eller flere muligheter å sette det opp.

Intet annet er vrient hos meg enn at Back-knappen synes død. Den fungerer i MCE, så det er ikke en fysisk feil.

 

Jeg skal engasjere Logitech og høre hva slags signal/tastekombinasjon som den sender ut.

 

Spragleknas:

Kjenner du til hvordan jeg kan tilordne en funksjon to tastetrykk?

Slik at du trykker ALT+Venstre piltast for å gå tilbake?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9812398713
noadmin: Om jeg skjønner deg riktig, kan du få MCE-replacement til å bruke macroer.

8399384[/snapback]

 

Supert - da skal jeg prøve dette.

 

Ellers er HTPCen med Mediaportal nå i drift, med TVServer 0.3 i single-seat konfigurasjon. Siste SVN fra lørdag 14.04.07.

 

Det eneste jeg kan putte fingeren på er EPG. Jeg får ikke grabbet med XMLTV_no grabberen (da henter den programmet, men klarer ikke å definere hvilke kanaler som skal hvor, slik at jeg plutselig får mange fiktige kanaler (som ikke har kanalnummer og ikke er tilordnet tv-kortet).

Om jeg grabber med _uk - så finner jeg MTV, BBC, TV3 etc. Problemet er at dette er de britiske utgavene av kanalene (British MTV, Irish TV-Three, etc).

Men med _uk grabberen så får jeg ihvertfall opp EPG på kanalene mine.

 

Dermed virker det som om det er noe galt med grabberen _no.

 

Nå har jeg deaktivert EPG-grabbing, og da står det på alle kanalene at den ikke finner T-Program.

 

Har du noen tips om EPG Spragleknas?

Hvordan gjør dere andre det med EPG?

 

(Testet med o2Grabber, men forstod på programmereren at den var utdatert og ikke fungerte på norske kanaler lengre)

Lenke til kommentar
Nå la jeg inn Windows MCE, og fortsatt ingen IR-drivere. Har kjørt alle windows updates, prøvd å installere nyeste driver osv. Liker ikke helt dette med "PVR-150 MCE" når windows ikke forstår, eller vil forstå, hvordan min IR-transeiver fungerer..

8412333[/snapback]

 

Hei,

Det kan være at du har en ny utgave av kortet eller at den er ødelagt. Den er av typen usb eller?

Hvis du har en link til den typen fjernkontroll / mottaker så legg denne gjerne med, det skal ikke være noe problem med denne og windows så sant du ikke har xp "home" versjonen.

 

Roy

Lenke til kommentar

Er det mulig å hente EPG uten at tvkortet er aktivt? Får ikke WebEPG til å gi info til MP. Heller ikke O2 Grabber (død?) eller XMLTV. Når det virker går jeg ut i fra at når jeg går in på min TV - TV guide, så kommer kanaler og programmer opp der?

 

Det jeg har prøvd er å laste ned disse grabberne og legge de inn i XMLTV folderen i Mediaportal. Hvilke innstillinger må jeg gjøre videre her for å få dette til å fungere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...