Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Hei igjen...

 

Takk for svar over her...

 

Har funnet ut at det er noen som leverer en digital boks til mce som også skal fungere i MP, etter hva det står på siden dems..

 

http://www.digital-everywhere.com/cms/en/index.php

 

Noen som har vært borti dette?

Hvis det stemmer skulle man jo tro det kunne fungere, Tenker på Fire/DTV Floppy og en Conax cam til CanalDigital.

Må vist kjøre en beta driver i MCE men er mere int i og få det til og fungere i MP, da det rett og slett er bedra lagt opp på mange måter...

 

Tar gjerne i mot forslag og eventuelt litt hjelp hvis noen har eller kan noe om dette...

 

Mvh

 

Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du leser litt tidligere i tråden så vil du se at Fire/FloppyDTV sammen med Conax v4.00 CAM fungerer utmerket på CD sitt digitalnett. Har ikke prøvd det i MCE med papsen min kjører MP med dette oppsettet.

 

Til de største bidragsyterne her i tråden: Skal vi prøve å hive opp en wiki med den mest etterspurte informasjonen? Har no hosting hos GoDaddy som jeg betaler $3/mnd for uten å ha noe der, men nå lot jeg vel htpcno.com domenet mitt ekspirere... :)

 

EDIT: Kommer til å hive opp en MediaWiki (WikiPedias grunnprogramvare) på www.htpcno.com. Hvis folk gidder å legge opp sine successhistorier der så hadde vi fått igang den.

 

-C-

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar

Hei igjen folkens, et nytt lite problem. Jeg fikk god hjelp her inne til å aktivisere S3, så nå kan jeg bruke fjernkontrollen til å slå pcèn av og på. Men nå har jeg fått et nytt problem. Min bedre halvdel går alltid å legger seg før meg, slår av maskinen med fjernkontrollen, men sier maskinen slår seg på av seg selv igjen etter en stund(opptil flere ganger) Så når min samboer er på vei til å sovne, er det ikke så greit å få soverommet opplyst av en diger flatskjerm samt 3 vifter fra en pc som skal startes. Pcèns eksistens på soverommet henger nå i en tynn tråd, kan man si. Fjernkontroller og mus er langt borte fra senga, så det er ikke sannsynlig at min samboer tilfeldigvis kommer borti heller..Noen som har peil på hva som skjer? Har gått igjennom BIOS for å se der om det er noe som bør disables, det eneste som slår meg er om jeg bør disable wake on lan funksjonen? Men den er jo veldig kjekk å ha da..Vet at dette blir på kanten av MP forum, men prøver allikevel.

Endret av lucifer666
Lenke til kommentar
vel det står jo oppgitt i spesifikasjonen. .. Er helt på bærtur å lage et mediacenter med slike krav, og ikke ta seg tiden til å fikse en litt nedskalert variant.  Det er jo bygget på XBMC...

7699617[/snapback]

Hei,

Ja da er det vel bare å bruke XBMC da :)

XBMC er et langt stykke unna en det MP er i dag, DX9 er der for å skape et bedre bilde samt at du har fler muligheter for å "tegne" oppå hverandre og kontrollere det en i feks "overlay", noe som gjør MP til hva det er i dag.

Liker du det ikke så installer XBMC (hvis PC versjonen er sluppet enda).

 

Roy

Lenke til kommentar
vel det står jo oppgitt i spesifikasjonen. .. Er helt på bærtur å lage et mediacenter med slike krav, og ikke ta seg tiden til å fikse en litt nedskalert variant.  Det er jo bygget på XBMC...

7699617[/snapback]

Jeg synes kritikken din er merkelig. Et DX9 kort (som f.eks. FX5200) koster ikke allverden, og skal man tilby bra GUI er dette logisk. De fleste har tross alt et DX9-kort. (Du får foresten FX5200 som PCI-kort).

 

Folk flest invisterer jo en del penger på en HTPC - og siden det til og med finnes integrerte kort med DX9, er dette normalt ikke et problem. Vet om flere som bruker DX8-kort (R9000/R9100/R9200/R9250-seriene) som vistnok klarer seg fint.

 

PS: Microsoft er og på bærtur i så fall; mener bestemt at MCE krever DX9

 

Se om du kan laste ned MediaPortal ver. 1.X - mener du her ikke trenger et DX9-kort.

Lenke til kommentar
vel det står jo oppgitt i spesifikasjonen. .. Er helt på bærtur å lage et mediacenter med slike krav, og ikke ta seg tiden til å fikse en litt nedskalert variant.  Det er jo bygget på XBMC...

7699617[/snapback]

Hei,

Ja da er det vel bare å bruke XBMC da :)

XBMC er et langt stykke unna en det MP er i dag, DX9 er der for å skape et bedre bilde samt at du har fler muligheter for å "tegne" oppå hverandre og kontrollere det en i feks "overlay", noe som gjør MP til hva det er i dag.

Liker du det ikke så installer XBMC (hvis PC versjonen er sluppet enda).

 

Roy

7699722[/snapback]

MP er pc-versjonen av XBMC! Personen bak MP var jo med å utvikle XBMC fra starten av.

 

Utvikler bør da skjønne at alle ikke kjøper et nytt råskinn til tusener av kroner bare for å spille av filmer.

 

Og hva mener du med at XBMC er et langt stykke unna MP? XBMC er overlegent alt annet jeg har vært borti, eneste grunn til å ditche det er svak prosessor som ikke muliggjør x264 og HDTV.

 

Har XBMC og bruker det daglig. MP skal jeg sette opp på en maskin jeg har stående et annet sted.

Endret av eternal
Lenke til kommentar

Hei,

Fint om du undersøker litt før du skriver, se litt her, den finnes faktisk, testet en beta utgave for ca et halvt år siden, men den passet ikke meg :)

 

Det er riktig at MediaPortal er utstikkeren (PC versjonen) fra XBMC og at frodo programmerte for XBMC. Men XBMC har selv laget en PC versjon i det siste :cool:

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar
Krever DX 8 :(

 

Skjønner ikke hva som er så vanskelig med å lage en DX 6/7 utgave.  Det er jo bare GUI, ikke avspilling programmet skal ta seg av.

7702784[/snapback]

 

Unnskyld meg, men hva har du bidratt med? Jeg ser ikke annet enn sutring, klaging og grining fordi andre ikke gidder å lage akkurat det DU vil ha.

Enten setter du deg ned og lager det selv (det er åpen kildekode), eller så klapper du igjen sutreboksen og setter deg i skammekroken. Du burde, i likhet med de aller fleste av oss, være ute av stand til å takke nok for at noen gidder å bruke fritida si på å lage noe så flott som MP, og gi det bort gratis.

 

 

Airone - morragretten og lei sutrehuer.

Lenke til kommentar

Nå holder jeg på å laste ned Mediaportal for å teste dette.

 

Men før jeg installerer det vil jeg gjerne ha svar på et par ting jeg lurer på.

 

-Kan jeg legge til iso og img filer i mappen jeg har filmer, for så at mediaportal klarer å starte disse?

 

-Kan jeg bruke fjernkontrollen til MCE i mediaportal?

 

-Hørt mye skryt av cover funksjonen i mediaportal, noen som kan utdype hva som er så bra med denne?

 

-Hvor mye konfigurering må jeg belage meg på her før det virker bra? Med MCE virket det jo så godt som rett ut av esken.

 

-Kommer det på norsk?

 

-Kan noen anbefale noen stilfulle skins uten for mye farger og dill?

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Nå holder jeg på å laste ned Mediaportal for å teste dette.

 

Men før jeg installerer det vil jeg gjerne ha svar på et par ting jeg lurer på.

 

-Kan jeg legge til iso og img filer i mappen jeg har filmer, for så at mediaportal klarer å starte disse?

Ja - du kjører di via Deamon Tools

 

-Kan jeg bruke fjernkontrollen til MCE i mediaportal?

Ja - ingen konfigurering nødvendig

 

-Hørt mye skryt av cover funksjonen i mediaportal, noen som kan utdype hva som er så bra med denne?

Tja... den henter cover og artistbilder ut fra tag. Gjøres automartisk eller manuellt. Musikkdelen til MP er råbra, bla. audioscrobbler/last.fm, mixing/fading...

 

-Hvor mye konfigurering må jeg belage meg på her før det virker bra? Med MCE virket det jo så godt som rett ut av esken.

- Må gjøre lite - men kan gjøre mye. EPG må settes - se første post.

 

-Kommer det på norsk?

Ja. Installasjon er på engelsk, men du velger norsk språk i setup

 

-Kan noen anbefale noen stilfulle skins uten for mye farger og dill?

Kikk selv - pass på at de er rettet mot 0.2.2.0 (ikke mange for øyeblikket):

http://www.team-mediaportal.com/files/Download/Skins/

 

 

Venter på Harleys nye:

3.jpg

2.jpg

Lenke til kommentar

Heisann MediaPortal-folk!

 

Har snusa litt på MediaPortal, da jeg vurderer å bytte ut løsningen jeg har nå - nemlig Beyond Media.

 

Er det noen som har kjennskap til Beyond Media som kanskje veit hva jeg prater om?

 

Har noen spørsmål med sammenheng til MediaPortal:

 

• Kan jeg bla i filmene på datamaskinen ved å bla i filmcovre, slik jeg kan i DVD Library i Beyond Media?

• I BM søker programmet etter filminfo, IMDB-karakter, spilletid, samt coverart når det finner en film på disken. Er noe slikt mulig med Media Portal på en enkel måte?

• Om jeg flytter en film fra et sted på disken til et annet, vil dette oppdateres dynamisk? Det er et av problemene jeg har med BM. Døde linker blir ikke slettet automatisk, og det kunne jeg ønsket. Om så dette betyr at filmen blir slettet og lagt inn på nytt.

• TV-serier. Jeg har over 4000 TV-episoder på mine disker, og jeg lurer på om det er en enkel måte å bla i seriene på, annet enn gjennom en "file browser".

 

Blei litt rotete dette, men håper dere tar dere tid til å tolke og svare! :)

Lenke til kommentar

Tar det kjapt:

 

• Kan jeg bla i filmene på datamaskinen ved å bla i filmcovre, slik jeg kan i DVD Library i Beyond Media?

og

• I BM søker programmet etter filminfo, IMDB-karakter, spilletid, samt coverart når det finner en film på disken. Er noe slikt mulig med Media Portal på en enkel måte?

Du laster ned imdb-info med cover et, ja

 

• Om jeg flytter en film fra et sted på disken til et annet, vil dette oppdateres dynamisk? Det er et av problemene jeg har med BM. Døde linker blir ikke slettet automatisk, og det kunne jeg ønsket. Om så dette betyr at filmen blir slettet og lagt inn på nytt.

Tror det er avh. av hvilken view-type du bruker. Hos meg er slettede filer borte, ja.

 

• TV-serier. Jeg har over 4000 TV-episoder på mine disker, og jeg lurer på om det er en enkel måte å bla i seriene på, annet enn gjennom en "file browser".

Egen plugin for organisering av serier.

 

Blei litt rotete dette, men håper dere tar dere tid til å tolke og svare! :)

Lek gjerne litt rundt på offisielt forum - mer (og bedre) svar der. Prøv gjerne ut litt først... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...