Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er skikkelig merkelig med min MP nå... Uansett hvordan skin jeg bruker klarer den ikke finne "home.xml" selv om den ligger på rett sted... merkelig..

7872914[/snapback]

 

Prøv med blue2 - du har sikkert nettopp oppdatert, og skinnene er utdaterte.

 

Forresten, mest geniale pluginet er TV-seriepluginet.. Skulle bare vært noe lignende for filmer...

 

Eneste filmpluginene som ligger på MPs hjemmesider er de som bruker ANT Movie Cataloge, og jeg liker ikke ANT...

 

Finnes det et plugin som gjør det samme som "My Movies 2" til MCE gjør? Altså og leiter i mapper på harddisken og analyserer filnavn på filmene, for så å hente info og coverart på nettet?

 

Aldri prøvd TV-series pluginet. For å hente IMDB-info høyreklikker du på filmen og velger IMDB. Det henter veldig mye info (skuespillere etc), så det tar tid. For å gjøre dette med mangefilmer (feks. ved nyinst.) - gjør dette via Setup.

Lenke til kommentar
Det er skikkelig merkelig med min MP nå... Uansett hvordan skin jeg bruker klarer den ikke finne "home.xml" selv om den ligger på rett sted... merkelig..

 

Forresten, mest geniale pluginet er TV-seriepluginet.. Skulle bare vært noe lignende for filmer...

 

Eneste filmpluginene som ligger på MPs hjemmesider er de som bruker ANT Movie Cataloge, og jeg liker ikke ANT...

 

Finnes det et plugin som gjør det samme som "My Movies 2" til MCE gjør? Altså og leiter i mapper på harddisken og analyserer filnavn på filmene, for så å hente info og coverart på nettet?

7872914[/snapback]

 

Hvordan får en my movies 2 til automatisk hente ned informasjon?

 

Trodde dette måtte gjøres manuelt jeg.

Lenke til kommentar
Henter IMDB-info for filmene mine nå... Er rundt 900 stykker, så det tar en god stund.. Ufattelig treigt til tider dette systemet...

7873359[/snapback]

Det er fordi det hentes (alt for?) mye info. Bla.a. om alle skuespillere etc.

 

... er ikke hver dag mans skal legge inn info om 900 filmer da ;) Funker fint når det gjøres for en-og-en film.

Lenke til kommentar

Hei og takkf for fin post. Har lest denne og flere poster for å ha litt kunnskap når jeg setter i gang.

 

Jeg hadde kabeltv før og hadde en fantastisk htpc box. Så fikk jeg parabol og fikk vite at man ikke kunne ha tvkort og mediacenter så jeg kjøpte en dreambox. Senere fant jeg jo ut at folk har flotte ting oppe og gå med Technotrend så jeg bestillte et technotrend S2-3200 HDTV-S2 samt et moddet med dobbel ci slot sak, en ekstra ci, t-rex 4,1 incl firecrypt cam og loaderkort.

 

Dette kom på døren i dag men jeg rakk ikke postkontoret for å hente cas3 programmeren jeg har bestillt.

 

Med et canal digital kort, burde jeg da ikke kunne bruke en umodifisert T-REX 4.1 CAM for å få inn kanaler som nrk1 osv? disse vises med en hengelås på hos meg og jeg finner bare visjon norge osv.

 

må jeg sette opp noe mer for å bruke enkel encryption sak slik at jeg ikke bare får inn fta kanaler?

 

Håper noen kan svare på dette :)

Lenke til kommentar

Jeg vet dette er på kanten for denne tråden, men pga dårlig respons på andre forum, prøver jeg. Jeg har merket meg at det er mye tung kompetanse her inne (ble vel ikke for "obvious" smisk det? hehe) så jeg håper kanskje dere har litt peil. Dette gjelder men HTPC som står på soverommet. Som nevnt i tidligere innlegg, henger pcèns liv i en meget tynn tråd, siden min samboer ikke liker å bli vekket midt på natten av en diger 27" blå skjerm og etpar bråkete vifter. Jeg kopierer inn mitt tidligere innlegg, og håper på gode tips:

 

"Jeg har en pc som starter seg selv fra S3 (suspend to RAM) Jeg har en USB IR kontroll som jeg slår pcèn av og på med en fjernkontroll. Funker bra det, men maskinen har en tendens til å slå seg selv av og på. Irriterende når maskinen står på soverommet og den slår seg på midt på natta. Jeg kjører Medieportal på pcèn, og den er satt til å starte seg selv når den skal oppdatere tv guiden. Men det er satt til dagtid, så det kan ikke være det. Det eneste jeg kan komme på, er om det kan være virusoppdatering til AVG som kjører, men har prøvd å disable den. Er det noen som har noen tips? finnes det noen form for hendelseslogg om når maskinen starter og slukkes, samt hva som trigget starten?

 

 

Nå startet maskinen rett over midnatt igjen, og jeg fant følgende 3

hendelser i loggen i kronologisk rekkefølge:

 

 

Fant at nettverkskortet \DEVICE\TCPIP_{D390B542-1D90-41F3-8766-

682734B7AB92} var koblet til nettverket, og har startet normal operasjon

over nettverkskortet.

Hvis du vil ha mer informasjon, se Hjelp og støtte på

http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

 

Tjenesten Windows Image Acquisition (WIA) gikk inn i tilstanden Kjører.

Hvis du vil ha mer informasjon, se Hjelp og støtte på

http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

 

Tidstjenesten synkroniserer systemtiden med tidskilden time.windows.com

(ntp.m|0x1|192.168.1.130:123->207.46.130.100:123).

Hvis du vil ha mer informasjon, se Hjelp og støtte på

http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

 

Jeg la også merke til at jeg har haugevis av feilmeldinger i samme logg.

De fleste av dem kommer mellom kl 03 og 04 om nettene. Dette er noen av de som går igjen oftest.

 

Hovedsøkeren har mottatt en servermelding fra maskin HOVEDMASKIN

som tror at den er hovedsøker i domenet

NetBT_Tcpip_{D390B542-1D90-41. Hovedsøkeren stanser,

eller et valg blir tvunget gjennom.

Hvis du vil ha mer informasjon, se Hjelp og støtte på

http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

 

Kan ikke registrere navnet BREIMYRA :1d på grensesnittet med IP-

adressen 192.168.1.130. Maskinen med IP-adressen 192.168.1.101 tillot

ikke at navnet ble krevd av denne maskinen.

Hvis du vil ha mer informasjon, se Hjelp og støtte på

http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

 

Hovedsøkeren har mottatt en servermelding fra maskin HOVEDMASKIN

som tror at den er hovedsøker i domenet NetBT_Tcpip_{D390B542-1D90-

41. Hovedsøkeren stanser, eller et valg blir tvunget gjennom.

Hvis du vil ha mer informasjon, se Hjelp og støtte på

http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

 

Noen som har litt peil på hva det kan være? Til info så får den aktuelle

pcènen fast ip adresse i motsetning til de andre

( den hadde tidligere ofte en ip-konflikt med en annen pc, begge

ville ha samme ip adresse) Tips og forslag mottas med stor taknemlighet :-) "

Endret av lucifer666
Lenke til kommentar

Starter for å synkronisere klokka? Prøvd å disable den?

Dessuten sjekke at ingenting annen hardware enn usb aktivitet kan hente den opp fra suspend i BIOS.

 

Ahh. Jeg glemte hvorfor jeg kom hit...

Hvilket program bruker dere med MediaPc for å streame tv-output til en annen maskin på nettet. Er det det denne TV-engine som er dukket opp på team-mediaportal gjør?

Endret av RulleRimfrost
Lenke til kommentar

RulleRimfrost: TVe3, ja. Er BETA, men godt utåprøvd.

 

lucifer666: Generelle råd/tips.

- Skru av WoL (Wake on LAN) i BIOS.

- Sjekk om ikke dette kan være noe: MCE Standby Tool (trenger ikke MCE)

- Skru av tjenester du ikke trenger (som nevnte WIA eyc.). Start -> Kjør -> Services.msc - Google dersom du lurer på hva noe er.

-Ser ikke MediaPortal relatert ut dette, men siste SVN er jo kjekkt å prøve.

 

EDIT: dingoen: Kjenner ikke til DVB-S/S2, så du må nok vente på svar. Når det er sagt; du kan bruke dreamboxen vha. MediaPortal (egen plugin som følger med).

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar

Hvordan får jeg søkt inn kanaler fra analog kabel? Kortet mitt(AIW) er støttet, og jeg pleide å finne programmer med ATI sitt MMC. Men nå siden det har sluttet å fungere, og ChrisTV er så upresis tenkte jeg å prøve MP.

Jeg har Kjørt gjennom setup og fortalt den at jeg bor i Norway og bruker Cable, men likevel finner ikke MP noen kanaler i det hele tatt. :(

EDIT: Jeg får også en uggen melding: "Unable To Create Graph for this device" Jeg har googlet litt og funnet ut at det kan ha noe med et manglende TV-codec å gjøre.

Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Her er log-filen, i tilfelle noen får noe vettugt ut av den:

2007-02-09 00:17:07.016125 [ERROR][6]:   Filter videncoder not found in definitions file

2007-02-09 00:17:07.266125 [ERROR][6]: Exception   :System.ArgumentException: Value does not fall within the expected range.

   at System.Runtime.InteropServices.Marshal.MkParseDisplayName(IBindCtx pbc, String szUserName, UInt32& pchEaten, IMoniker& ppmk)

   at System.Runtime.InteropServices.Marshal.BindToMoniker(String monikerName)

   at MediaPortal.TV.Recording.SinkGraphEx.CreateGraph(Int32 Quality)

2007-02-09 00:17:07.266125 [ERROR][6]: Exception   :Value does not fall within the expected range.

2007-02-09 00:17:07.266125 [ERROR][6]:   site      :Void MkParseDisplayName(System.Runtime.InteropServices.ComTypes.IBindCtx, System.String, UInt32 ByRef, System.Runtime.InteropServices.ComTypes.IMoniker ByRef)

2007-02-09 00:17:07.266125 [ERROR][6]:   source    :mscorlib

2007-02-09 00:17:07.266125 [ERROR][6]:   stacktrace:   at System.Runtime.InteropServices.Marshal.MkParseDisplayName(IBindCtx pbc, String szUserName, UInt32& pchEaten, IMoniker& ppmk)

   at System.Runtime.InteropServices.Marshal.BindToMoniker(String monikerName)

   at MediaPortal.TV.Recording.SinkGraphEx.CreateGraph(Int32 Quality)

2007-02-09 00:17:11.578625 [ERROR][MPMain]: Control has invalid animation type

2007-02-09 00:17:11.578625 [ERROR][MPMain]: Control has invalid animation type

2007-02-09 00:17:11.578625 [ERROR][MPMain]: Control has invalid animation type

2007-02-09 00:17:11.578625 [ERROR][MPMain]: Control has invalid animation type

2007-02-09 00:17:11.578625 [ERROR][MPMain]: Control has invalid animation type

Både på analog og cable blir søket avsluttet umiddelbart, og progress-bar blinker. Endret av Tordenflesk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...