Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke så enkelt, da de har produsert mange TV-kort.

 

se om du finner det her:

http://www.lifeview.com.tw/html/products/products.htm

 

Er at par prime-kort og

 

eks.:

http://www.lifeview.com.tw/html/products/i...ytv_prime30.htm

 

Disse lar seg sikker støtte av MP, men er litt arbeid, er jeg redd

7818879[/snapback]

 

 

ganske sikker på at det er den siste linken... Jeg kan sikkert få fikse å ta ett bilde av det hvis det er noe hjelp i?

 

det var jo hvertfall lifeview TV_PRIME, og på cd-en står det lifeview MyTV prime SERIES

 

men hvis det er noe hjelp i, kan jeg som sagt ta et bilde.

 

 

Men hvis vi går ut ifra at det er det, hva må jeg gjøre for å få det til?

 

takk for hjelpen btw :thumbup:

 

 

 

 

 

edit: utgangene på det kortet som det var avbildet på den nederste linken, er hvertfall helt lik som det jeg har, programmet ser helt likt ut, og fjærnkontrollen er også den samme. Kan forskjellene likevel være så store?

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

Ser ut som om det er SW-basert, så...

http://forum.team-mediaportal.com/showthread.php?t=5274

 

Usikker på hvordan dette er med nye TVe 3

 

Support for s/w encoding cards in the tvserver

Written by Frodo

Wednesday, 17 January 2007

 

Just a quick note.

 

The next upcomming svn build of the tvserver will have support for s/w encoding cards.

 

So.. finally you can use your (old) pinnacle/wintv cards!!

 

Frodo

 

 

Spør gjerne på forumet deres...

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar

takk skal skjekke:D

 

menne, det er ikke du som har laget mediaportal? Jeg mener, hvordan vet du så mye om det...?

 

 

edit: har jeg forstått riktig? tvkortet mitt er analogt, så jeg må ha filter og "encoder" eller noe for å kunne gjøre opptak i mpeg2 slik at MP forstår?

Endret av r2d290
Lenke til kommentar
Ser ut som om det er SW-basert, så...

http://forum.team-mediaportal.com/showthread.php?t=5274

 

Usikker på hvordan dette er med nye TVe 3

 

Support for s/w encoding cards in the tvserver

Written by Frodo  

Wednesday, 17 January 2007

 

Just a quick note.

 

The next upcomming svn build of the tvserver will have support for s/w encoding cards.

 

So.. finally you can use your (old) pinnacle/wintv cards!!

 

Frodo

 

 

Spør gjerne på forumet deres...

7819564[/snapback]

 

Heisan.

 

Prøver nå her siden det ikke er svar å få på MP sitt forum.

 

Har du peiling på hvorfor Hauppauge HVR-3000 ikke virker med TV-server?

Virker ikke som om noen har fått til SW-kort enda. Frodo svarer ikke på post.

Endret av tesamu
Lenke til kommentar

Lest igjennom tråden din, men har ikke annet å bidra med enn det som står der; MP sliter litt med hybridkort på enkelte omrpåder.

 

HVR-3000 er vel også et software-basert TV-kort. Dette ble (veldig) nylig støttet av MP. Pass på å last ned siste SVN.

 

Tror nok Frodo får en del post, ja ... anbefaler IRC. Dessuten er D-MAN rette mannen å spørre ang støtte for TV-kort generellt.

Lenke til kommentar
Lest igjennom tråden din, men har ikke annet å bidra med enn det som står der; MP sliter litt med hybridkort på enkelte omrpåder.

 

HVR-3000 er vel også et software-basert TV-kort. Dette ble (veldig) nylig støttet av MP. Pass på å last ned siste SVN.

 

Tror nok Frodo får en del post, ja ... anbefaler IRC. Dessuten er D-MAN rette mannen å spørre ang støtte for TV-kort generellt.

7833702[/snapback]

 

OK. Takk for tipset.

 

Regner likevel med at disse kortene etterhvert blir støttet. Vet at SW-kort ikke er å anbefale. Angret litt på at jeg kjøpte det. Har et PVR-150 fra før. Dette fungerer glimrende med alle programmer og uten å ta noe CPU.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg sliter med å få frem subtext i MP, når jeg spiller av filmer encodet til Nero Digital. Det fungerer fint, når jeg velger å bruke extern player (Media player classic), men det ser så stygt når en extern player popper opp utenpå MP :dontgetit:

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar

Hei igjen. Tenkte å prøve å få til TV-kortet nå. Det var jeg skom skrev slutten av side 35 og starten av side 36.

 

jeg gikk inn på her og fulgte guiden step by step til jeg kom til punkt nr 3 og 4

 

Ok, i got graphedit, now what?

Ok, here's what to do:

1. start graphedit

2. choose Graph->insert filters

3. In the list locate all filters for your TVcard

4. Insert each filter found for your TVcard

5. copy & paste the 'filter name' & 'Filter Moniker' for each filter you found in a ms-word document

The filter moniker is shown on the bottom of the dialog when you select a filter

A filter moniker looks like this:

@device:cm:{4EFE2452-168A-11D1-BC76-00C04FB9453B}\Default MidiOut Device

 

 

Jeg aner ikke hvilken av disse jeg skal "locate" og "insert"

 

noen hjelp?

 

ps: bildet av graphedit som vedlegg

 

 

 

 

edit: lista ble veldig mye lenger når jeg trykket på plussene, men siden det ikke går an å gjøre vinduet større, ønsker jeg helst ikke å legge til hele lista hvis det ikke er nødvendig.

 

Kan vurdere å legge til de jeg synes ser veldig viktige ut... så hvertfall at lifeView (navnet på TV-kortet mitt) ble lagt til under kategoriene inspillingsenheter og koordinatvelgerenheter og videocapture sources. Utenom dette var det veldig mye rart, noe msn koder og masse mpeg formater...

post-79688-1170500359.jpg

Endret av r2d290
Lenke til kommentar
hm, jeg får bare opp litt på skjermen min når jeg starter MP jeg! Men hvis jeg er på movie ikonen så viser den seg, men hvis jeg flytter den så blir den bare borte liksom. umulig å navigere! Har prøvd flere themes og skins men er bare det samme. Noen som vet?

7872607[/snapback]

 

Sjekket at du kjører skin/aspect ratio/oppløsning som stemmer overens med skjermen din?

litt dumt å bruke 16:9-skin hvis du har 4:3-tv feks.

 

Ob MediaPortal 0.2.2: Jeg har endelig fått innstallert, og jeg er imponert! Dette var et skikkelig kvalitetshopp fra 0.2.0 som jeg hadde før iallefall.

 

Hail the MP-team!

Lenke til kommentar

Det er skikkelig merkelig med min MP nå... Uansett hvordan skin jeg bruker klarer den ikke finne "home.xml" selv om den ligger på rett sted... merkelig..

 

Forresten, mest geniale pluginet er TV-seriepluginet.. Skulle bare vært noe lignende for filmer...

 

Eneste filmpluginene som ligger på MPs hjemmesider er de som bruker ANT Movie Cataloge, og jeg liker ikke ANT...

 

Finnes det et plugin som gjør det samme som "My Movies 2" til MCE gjør? Altså og leiter i mapper på harddisken og analyserer filnavn på filmene, for så å hente info og coverart på nettet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...