Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

-Hvordan kan jeg velge hvilken mappe filmene ligger i?

 

-Jeg har cover art på alle filene mine, men mediaportal klarer ikke å vise disse av en eller annen grunn, noen tips til hvorfor disse ikke kommer fram?

 

-EPG burde ikke være så slit å få til, og burde da hvert der fra start av, ikke noe en skulle måtte følge egne guider for å få til, ikke i et slikt program.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så du mener at utviklerne bør sette seg ned å finne pålitelige EPG kilder for alle land og tv-kanaler i hele verden for deretter å skrive importører til de? For ikke å snakke om å vedlikeholde de.

 

-C-

7725257[/snapback]

 

Om de skal få flere til å bruke dette programmet så mener jeg helt klart at de bør gjøre det ja.

 

Folk flest velger den løsningen som er enklest å sitte opp, og som er enklest i bruk samtidig som den gir bra nok kvalitet for folk flest.

 

Jeg er 100% sikker på at folk flest kommer til å velge MCE framfor mediaportal mye pga at en der går igjennom en wizard som hjelper til å sitte opp alt fra tv og epg til musikk og høyttalere. Dette tar kanskje 15 min, så er alt ferdig en gang for alle.

 

Men må si at der er en del ting jeg liker bedre i mediaportal enn i MCE, feks at en enkelt kan trykke F3 og så får en informasjon om filmen/cd ned i mediaportal. Programmet virker å være raskere i bruk enn MCE også.

 

Vil tro at jo mer tid jeg bruker på det, jo flere ting vil dukke opp som jeg liker bedre.

Lenke til kommentar
Krever DX 8 :(

 

Skjønner ikke hva som er så vanskelig med å lage en DX 6/7 utgave.  Det er jo bare GUI, ikke avspilling programmet skal ta seg av.

7702784[/snapback]

 

Unnskyld meg, men hva har du bidratt med? Jeg ser ikke annet enn sutring, klaging og grining fordi andre ikke gidder å lage akkurat det DU vil ha.

Enten setter du deg ned og lager det selv (det er åpen kildekode), eller så klapper du igjen sutreboksen og setter deg i skammekroken. Du burde, i likhet med de aller fleste av oss, være ute av stand til å takke nok for at noen gidder å bruke fritida si på å lage noe så flott som MP, og gi det bort gratis.

 

 

Airone - morragretten og lei sutrehuer.

7703531[/snapback]

De lager vel programmet fordi folk skal bruke det og/eller for å få seg en god CV, hvorfor ellers bruker de tid på dette?. Tror du må få deg en boksesekk istedet for å rave rundt på hw.no for å finne bagateller å ta ut morgensinnet ditt på.

Lenke til kommentar
Krever DX 8 :(

 

Skjønner ikke hva som er så vanskelig med å lage en DX 6/7 utgave.  Det er jo bare GUI, ikke avspilling programmet skal ta seg av.

7702784[/snapback]

 

Unnskyld meg, men hva har du bidratt med? Jeg ser ikke annet enn sutring, klaging og grining fordi andre ikke gidder å lage akkurat det DU vil ha.

Enten setter du deg ned og lager det selv (det er åpen kildekode), eller så klapper du igjen sutreboksen og setter deg i skammekroken. Du burde, i likhet med de aller fleste av oss, være ute av stand til å takke nok for at noen gidder å bruke fritida si på å lage noe så flott som MP, og gi det bort gratis.

 

 

Airone - morragretten og lei sutrehuer.

7703531[/snapback]

De lager vel programmet fordi folk skal bruke det og/eller for å få seg en god CV, hvorfor ellers bruker de tid på dette?. Tror du må få deg en boksesekk istedet for å rave rundt på hw.no for å finne bagateller å ta ut morgensinnet ditt på.

7725401[/snapback]

 

 

Hmmm. La meg gjette. Når jeg setter meg ned og lager noe på fritida, er det stort sett fordi jeg har lyst på noe som jeg ikke får kjøpt. Jeg tror nok at det er mye av drivkraften for utviklerne bak MP også.

Og når det gjelder jobbrelevans, er det jo forferdelig dumt å bruke tid på utdaterte, gamle løsninger (eks DX 6/7), når markedet ellers krever DX9/10.

 

Btw, jeg raver ikke rundt på HW for å finne bateller å ta ut morgensinnet mitt på.

Jeg veit bare litt om hvordan det er å bruke fritida si på noe til glede for andre, og så kommer det brønnpissere som bare er negative, destruktive og barnslig sure til alt det som blir gjort, på tross av at de ikke har noen intensjon, eller evne, til å bidra selv.

Og som du ser, er det langt utpå dagen, og jeg er ikke morragretten, og jeg har drukket minst 2 kanner kaffe, så dette er veloverveid og 100% ærlig ment.

 

Det er greit å spørre etter funksjoner, men har du ikke tenkt å bidra selv, får du for he***te la være å sutre som en furten 4-åring hvis du ikke får de svarene du vil ha.

Lenke til kommentar

Grunnen til at MCE har en så enkel wizard for å sette opp kanaler er at MS har betalt en god slump penger for å få dette. Og selv ikke MCE har alle de norske kanalene. Mens hvis du bruker 15-20 minutter på å sette opp EPG'en i Mediaportal så kan du få EPG til _alle_ de norske kanalene pluss eventuellt utenlandske.

 

Si at man har Europaparabol med et lass med kanaler, da er MCE totalt og komplett ubrukelig, mens man i MediaPortal kan få EPG til alle kanalene hvis man vil.

 

Hvis man vil ha noe gratis så må man være forberedt på å legge litt innsats i det selv.

 

-C-

Lenke til kommentar

-Hvordan kan jeg velge hvilken mappe filmene ligger i?

I setup. Du kan legge til så mange mapper du ønsker

 

-Jeg har cover art på alle filene mine, men mediaportal klarer ikke å vise disse av en eller annen grunn, noen tips til hvorfor disse ikke kommer fram?

Hmm... er alt tagget riktig etc.? Hvordan fikk du coverart? Du kan evt. søke de på ny, eller bare bruk "Spiller nå"-skjermen, så hebtes coverart og artisart.

 

-EPG burde ikke være så slit å få til, og burde da hvert der fra start av, ikke noe en skulle måtte følge egne guider for å få til, ikke i et slikt program.

Det er det heller ikke - lest guiden?

 

Og hvordan får jeg spilt av iso og img filer direkte fra mediaportal? Har alt daemon tool på pcen, og dette virker utmerket i mce.

Du killker på de så mountes de. Velger deretter den virtuelle CD-en og klikker den.

 

Lykke til.

 

 

PS: Kan alle trekke pusten og telle til ti? Hvis du ikke liker programmet, så avinstaller og krev pengene tilbake! ;)

Lenke til kommentar
Krever DX 8 :(

 

Skjønner ikke hva som er så vanskelig med å lage en DX 6/7 utgave.  Det er jo bare GUI, ikke avspilling programmet skal ta seg av.

7702784[/snapback]

 

Unnskyld meg, men hva har du bidratt med? Jeg ser ikke annet enn sutring, klaging og grining fordi andre ikke gidder å lage akkurat det DU vil ha.

Enten setter du deg ned og lager det selv (det er åpen kildekode), eller så klapper du igjen sutreboksen og setter deg i skammekroken. Du burde, i likhet med de aller fleste av oss, være ute av stand til å takke nok for at noen gidder å bruke fritida si på å lage noe så flott som MP, og gi det bort gratis.

 

 

Airone - morragretten og lei sutrehuer.

7703531[/snapback]

De lager vel programmet fordi folk skal bruke det og/eller for å få seg en god CV, hvorfor ellers bruker de tid på dette?. Tror du må få deg en boksesekk istedet for å rave rundt på hw.no for å finne bagateller å ta ut morgensinnet ditt på.

7725401[/snapback]

 

 

Hmmm. La meg gjette. Når jeg setter meg ned og lager noe på fritida, er det stort sett fordi jeg har lyst på noe som jeg ikke får kjøpt. Jeg tror nok at det er mye av drivkraften for utviklerne bak MP også.

Og når det gjelder jobbrelevans, er det jo forferdelig dumt å bruke tid på utdaterte, gamle løsninger (eks DX 6/7), når markedet ellers krever DX9/10.

 

Btw, jeg raver ikke rundt på HW for å finne bateller å ta ut morgensinnet mitt på.

Jeg veit bare litt om hvordan det er å bruke fritida si på noe til glede for andre, og så kommer det brønnpissere som bare er negative, destruktive og barnslig sure til alt det som blir gjort, på tross av at de ikke har noen intensjon, eller evne, til å bidra selv.

Og som du ser, er det langt utpå dagen, og jeg er ikke morragretten, og jeg har drukket minst 2 kanner kaffe, så dette er veloverveid og 100% ærlig ment.

 

Det er greit å spørre etter funksjoner, men har du ikke tenkt å bidra selv, får du for he***te la være å sutre som en furten 4-åring hvis du ikke får de svarene du vil ha.

7725464[/snapback]

Tror du skal la kaffikannen stå i morgen, for du er jo ekstremt urasjonell og på pletten i den tilstanden du er nå - for det er langt ifra det perfekte humøret du etterstreber hos andre. Hadde jeg henvendt meg direkte til fyren som lager det hadde selvfølgelig tonen vært en annen.

 

Såvidt jeg kan forstå så er vel ikke MP en avspiller med filter som krever DX9 installert, bare et "skall" som henter inn f.eks Purevideo filter og spiller av. Og da skjønner jeg ikke hvorfor det er vanskelig å lage en modus som fjerner litt "bells&whistles" så det går å kjøre i DX7. Hadde utviklerne satt å progget et DX9 filter hadde saken vært en annen.

 

Så var det ikke slik at jeg leverte en drapstrussel heller, synes det var litt kjedelig fordi MP er akkurat det jeg trenger ellers.

Lenke til kommentar

Hei,

""

Og hvordan får jeg spilt av iso og img filer direkte fra mediaportal? Har alt daemon tool på pcen, og dette virker utmerket i mce.

""

Merk at Daemon Tools må settes opp i MP Setup (Configuration) -> General -> Daemon Tolls, merk av for "Automount", velg banen til daemon.exe, velg korrekt "virtual drive" og den skulle være i boks.

Filmene vil da starte automatisk når du klikker på de som det allerede er nevnt.

 

Hilsen

Roy

Team MediaPortal

Lenke til kommentar

Og da skjønner jeg ikke hvorfor det er vanskelig å lage en modus som fjerner litt "bells&whistles" så det går å kjøre i DX7.

 

Men hvis det er så enkelt, kan du ikke lage det da, til glede for alle andre som er like misfornøyd som deg? Det er slik åpen kildekode funker vet du.

 

Og bare av sånn ren nyskjerrighet. Sulter du en ukes tid hvis du må bytte ut skjermkortet ditt til et som støtter DX9?

Lenke til kommentar

Har nettopp begynt å bruke Mediaportal, og må si jeg er hittil fornøyd med programmet. Er ikke det samme som XBMC enda, men det kan ha noe med at det programmet kunne jeg ut og inn. Må legge meg litt mer inn i MP.

 

Det eneste problemet jeg irriterer meg grenseløst over er fjernkontrollen. Jeg bruker en ATI Remote Wonder med nyeste drivere installert og ingen plug-ins. Valgte i MP at jeg brukte den fjernkontrollen og alle knappene fungerer som bare det. Men når jeg skal navigere er knappene alt for sensitiv så jeg hopper 2 og 2 linjer av gangen.

 

Noen som vet hvordan jeg kan justere dette?

Lenke til kommentar
du kan "holde kjeft, slutte å syte og programmere det selv"... med mindre du vil ha airone på nakken... :whistle:

7742843[/snapback]

 

Dust. :nei:

Det er forskjell på å stille et spørsmål man lurer på, og å sutre fordi man ikke får de svarene man vil ha.

Og du Eternal, minner mest om en sutrete 4åring i trassalderen, fullstendig uten gangsyn og selvinnsikt.

Lenke til kommentar
(...)

Det eneste problemet jeg irriterer meg grenseløst over er fjernkontrollen. Jeg bruker en ATI Remote Wonder med nyeste drivere installert og ingen plug-ins. Valgte i MP at jeg brukte den fjernkontrollen og alle knappene fungerer som bare det. Men når jeg skal navigere er knappene alt for sensitiv så jeg hopper 2 og 2 linjer av gangen.

 

Noen som vet hvordan jeg kan justere dette?

7742821[/snapback]

 

Hei!

Mener at Remote Wonder = X10. Avisntaller alle fjernkontrolldrivere og bruk KUN den du blir bedt om å laste ned via setup.

 

Håper gemyttene ellers roer seg - vil ikke ha tråden stengt. Fortsettert det tilkalles moderator.

post-16098-1169061573_thumb.png

Lenke til kommentar

En liten kommentar:

Det er utrolig mye vanskeligere å lage noe som skal passe absolutt alt og alle, enn å lage noe helt spesialisert.

 

MediaPortal har fått veldig mange brukere i konkuranse med tunge kommersielle leverandører som Microsoft og Apple, og flere open-source alternativer. Hvis man påstår at "dette kunne de jo ha lagt til på en ettermiddag" så sier man jo samtidig at konkurentene kunne ha gjort det samme.

 

 

Nesten ukentlig så er det noen som popper opp på forumet til MP og klager over at:

-Skjermkort-kravene er for strenge

-Dårlig støtte for software-baserte tv-kort

-Ingen har portet MP til linux

 

Alle har sterke meninger om hvor lett dette ville være, og ingen er villig til å gjøre det selv. Ved å basere seg på Windows-arkitekturen så har sannsynligvis utviklerne støtt fra seg endel hardcore opensource-fantaster, og gjort det vanskelig å gjøre ting på noe annet enn Microsoft sitt vis. Samtidig har man tatt et valg som sannsynligvis bygger på de gode utvikleverktøyene som finnes, det gode utvalget i biblioteker som gjør at man slipper å finne opp kruttet på nytt, og den store brukerbasen sombare vil ha noe som funker.

 

Å dømme ut fra min erfaring med pakken, og antall brukere så må de ha tatt endel gode valg!

 

 

For meg så er skjermkort til 3000 på lista for å få støyfri og høykvalitet avspilling av HD video på HTPC. Bryr jeg meg om at man må ha et skjermkort til 250,- for å bruke MP? Nei. Skulle ønske at noen av kjerne-utviklerne brukte tiden på å støtte 5 år gammel hardware i stedet for å fjerne bugs i tv-motoren? Nei... Men du må gjerne lage en software lim mellom dx7 og dx9 eller et modifisert GUI (kommando-linje?) og skrive dine egne rendering-rutiner opp mot gamle "Video for Windows" API-er.

 

-k

Lenke til kommentar

Jeg skal prøve MP sin x10 driver imorgen. Kom på at jeg ikke har fått subtitles til mine DiVX/XViD filmer/serier til å fungere. Fant ikke noe i instillingene, men de dukker iallefall ikke opp når jeg spiller filmene. Anyone?

 

BTW, ikke bland meg inn i en eller annen teit krangel som dere ikke klarer å holde for dere selv. Ta det med PM. Bruk programmet hvis du liker det, hvis ikke så avinstaller. Det er ingen som tvinger deg til å bruke det.

 

For andre alternativer se på denne siden under overskriften Software:

http://en.wikipedia.org/wiki/Media_center

Endret av Aleksander
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...