Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

X10 driveren som blir linket til i MP Setup fungerte utmerket. Nå gjør kontrollen akkurat sånn som jeg vil. Skjønner hva som gikk galt også, MP og ATI Remote Wonder registrerte ett tastetrykk hver, noe som gjorde det umulig å navigere.

 

Fant også subtitles delen i setup. Fungerer utmerket nå.

 

Det eneste jeg nå savner er muligheten til å kjøre rar-pakkete filmer on-the-fly... Da er overgangen fra XBMC fullstendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et godt stykke arbeid dette!

 

Driver selv og eksperimenterer med Media Portal på min bærbare Dell 9300 og prøver å sette det opp slik jeg vil ha det.

Planen er å etterhvert bygge et Media Center for å koble til TV'en permanent.

Skal bruke Media Portal også på denne.

 

Kan jeg da kopiere Media Portal folderen fra den bærbare og over på den?

Poenget er å få overført alle settings når Media Centeret er ferdig bygd.

Jeg tenker vel kanskje at Media Portal og de samme programmer og codecs må installeres først og deretter kopiere over folderen?

 

 

Legger til et par linker fra Media Portal forumet.

 

Norske nettradioer: http://forum.team-mediaportal.com/viewtopic.php?t=5554

 

Nett TV stasjoner: http://forum.team-mediaportal.com/viewtopic.php?t=11730

 

EDIT: Fant en http://forum.team-mediaportal.com/showthread.php?t=1681

 

TV stasjonene legges i sammen med radiokanalene i MyRadio.

5837829[/snapback]

 

Disse linkene er nå ubrukelige, og jeg finner ikke legre IP-radio trådene. Noen som kan poste filer eller linker med IP-radio .pls-er?

 

EDIT: Fant en http://forum.team-mediaportal.com/showthread.php?t=1681

Endret av Spragleknas
Lenke til kommentar
Kan jeg endre så den spiller av film i VLC og ikke WMP? Eller hvordan får jeg WMP til å spille av filmer bare VLC klarer?

7773067[/snapback]

 

Er ikke hjemme nå, men husker at hvis du går i Mediaportal Setup under videos så kan du velge å spille av videoer eksternt, hvordan dette utføres vet jeg ikke, men du kan jo se på det.

Lenke til kommentar
Dersom du trenger et analogt TV-kort er Hauppauge PVR-150 høyt anbefalt.

7783612[/snapback]

 

Akkurat nå sitter jeg med GET-kabeltv. Er det som bor over meg som har alt innlagt, så jeg er bare koblet til et vegg-uttak.. Bør jeg gå for et digitalt kort nå, eller er analogt godt nok i lang tid fremover?

Lenke til kommentar

Hallo.

 

Har ett tvkort på dataen. Har installert det med lifeview cd-en/driveren som fulgte med. Jeg kan se tv med lifeview programmet som følger med, jeg kan se tv med ett program som heter k!TV, men jeg får ikke kontakt med det med media protal. Den sier at det ikke er installert.

 

Noen råd om å få dette til?

Lenke til kommentar
Da går jeg nok for et PVR-150 - og heller bytter ut senere en gang.

Bør jeg bestille med fjernkontroll til kortet - eller en MCE kontroll? [Hadde litt problemer med min gamle kontroll - og vil helst ha en som passer godt med MP]

7795877[/snapback]

Samma det - begge er såkallte MCE-kontroller (eldre modeller har Hauppauges egne, som støttes, men ikke er noe spes.), og støttes fullt ut av MP. Litt designforskjell - anbefaler MS egen av denne grunn.

 

Hallo.

 

Har ett tvkort på dataen. Har installert det med lifeview cd-en/driveren som fulgte med. Jeg kan se tv med lifeview programmet som følger med, jeg kan se tv med ett program som heter k!TV, men jeg får ikke kontakt med det med media protal. Den sier at det ikke er installert.

 

Noen råd om å få dette til?

7803751[/snapback]

 

Da må jeg nok vite mer om kortet.

Helst produsent og modell nr.

 

NB: Dersom det ikke er støttet lar det seg nok gjøre. Dersom det er et såkalt SW-basert analogt kort, krever det en del CPU.

Lenke til kommentar

Da er førstesiden noe oppdatert med flere plugins

 

MERK: Støtte for ASIO

ASIO is like a direct line from your music player to your audio card. The main advantage of using it in an HTPC is that it prevents windows from resampling your cd:s and mp3:s to 48 kHz. This way, your music sounds a bit better, and you can listen to 44.1 kHz dts tracks which is impossible without ASIO or Kernel Streaming.
Lenke til kommentar
Hallo.

 

Har ett tvkort på dataen. Har installert det med lifeview cd-en/driveren som fulgte med. Jeg kan se tv med lifeview programmet som følger med, jeg kan se tv med ett program som heter k!TV, men jeg får ikke kontakt med det med media protal. Den sier at det ikke er installert.

 

Noen råd om å få dette til?

7803751[/snapback]

 

Da må jeg nok vite mer om kortet.

Helst produsent og modell nr.

 

NB: Dersom det ikke er støttet lar det seg nok gjøre. Dersom det er et såkalt SW-basert analogt kort, krever det en del CPU.

7804342[/snapback]

 

 

 

 

har ikke noe annen info enn det som står på cd-en som fulgte med.

 

 

Complaint with

win98SE/2000/ME/XP

FLYTV PRIME SERIES

_________________________________

_____________________________________

 

_________

|V1380122|

|________|

 

Ver:2.3.0.23 LifeView

AP Ver:1.05 Multimedia today and tomorrow!

 

 

*LifeView TVR

*LifeView Suite

*Adobe Reader 6

*DirectX

*Usermanual

 

500101380122

 

 

 

 

 

 

Det var altså det som sto på cd-en. Håper det hjelper med info for å finne ut av problemet mitt :)

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

Hvis man søker på flytv og/eller lifeview på google bilder, får du opp bilde av kortet.

 

Siden jeg ikke vet helt hva du er ute etter på kortet, kan jeg ikke si noe mer om enn det...

 

Har iikke så mye peiling på data, og vil helst (om nødvendig) ikke åpne opp cabinettet...

Endret av r2d290
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...