Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jepp det funka! :D må bare takke Spragleknas og Roy for all hjelp :)

 

Og så må jeg takke for en utrolig bra guide eller hva jeg skal kalle det, kjempebra at noen faktisk hjelper til, og oppdaterer posten :)

 

EDIT: programmet slutter å svare under tuning :S

Endret av win32
Lenke til kommentar

Er det mulig å sjå nrk nett-tv direkte i mediaportal? Det er så knotete å bruke internett explorer på tv-en her.

 

Hadde vert veldig kult å få opp liste over alt som ligg ute hos nrk og styre det via fjernkontrollen uten å måtte gå ut av mediaportal..

Endret av Fatboy
Lenke til kommentar
Hei igjen...

 

 

Den dreambox pluginen som er med... har testa, fungerer greit...

Men:

1: Hvordan lyd overfører den til pcn? AC3?

 

2: Kan jeg ta opp som på vanlig måte med den pluginen? slik man gjør med vanlig tv kanaler?

 

3:Og se på en annen kanal som bruker da den tuneren som jeg har til vanlig anntenne?

 

Bilde virka som om og være helt greit i overføringen, men er lyden det?

 

Og er det stabilt og bruke?

Det styrer vel kanaler og man får opp epg?

 

Lurer en del da jeg ikke har kjøpt men en DB enda, tenkte jeg skulle ha 500S DB`n, har bare fått lånt en i noen timer og fikk prøvd littegranne bare...

 

 

MVH

 

Petter

7669735[/snapback]

 

 

Hmmm.....

Lenke til kommentar
Er det mulig å sjå nrk nett-tv direkte i mediaportal? Det er så knotete å bruke internett explorer på tv-en her.

 

Hadde vert veldig kult å få opp liste over alt som ligg ute hos nrk og styre det via fjernkontrollen uten å måtte gå ut av mediaportal..

7684313[/snapback]

 

Det du egentlig vil ha er "online SPotlight" fra MCE.

Dette er proprietære websider spesiallaget for visning i MCE.

Strengt tatt burde det ikke være et stort problem å lage en løsning for bruk under MP heller, så lenge man ikke bryter noen form for copyright, og at det ikke er noen form for legitimitetssjekk innlagt i MCE som gir deg tilgang.

 

SVJV er det ingen som har laget noe slikt til MP enda.

Lenke til kommentar

Jeg lurte på om det finnes en full bruksanvisning på bruk og konfigurering av MP ? jeg fant denne : http://wiki.team-mediaportal.com/MediaPortal_Manual_Index

men syns den ble for overfladisk. Der står det ingenting om hva feks deinterlace mode er for noe, hva er anbefalt brukt osv. Savner gode tips om hvordan tune MP på best mulig måte, samtidig der det er forklart forskjellen på de ulike valg. Helst i pdf format så jeg lett kan printe det ut (jeg er såpass gammel at jeg fortsatt syns papirbruksanvisning er bedre enn å lese en bruksanvisning på skjermen)

 

Jeg savner også en grei forklaring på feks codexs, hva er en codeks (har slått opp i wikipedia og fått LITT forklaring) hva er de optimale codeksene og hvordan installere de.. Jeg har lastet ned noen, og kjørt vanlig installering på de, men er det nok for at MP skal finne de, eller må jeg gjøre noe for at MP skal finne de? Hadde også vært ønskelig med tips for gode codeks for feks Surround, divx, hva er best for å kunne se HD film osv osv. Er det slik at EN codeks er best for divx, mens en annen er bedre visst du skal se andre formater? og isåfall, må jeg bytte manuelt ettersom hva jeg skal se?

 

Jeg har hatt flere sprøsmål her inne som dere har hjulpet meg med, og takk til alle for den hjelp jeg har fått. Men jeg vil allikevel komme med en liten henstilling til alle dere som hjelper oss ferskinger. Når dere kommer med tips og forslag, forklar også hvordan det skal gjøres i praksis, da vi er mange her som er nybegynnere (jeg er klar over at man fort kan høres nedlatende ut hvis man forklarer FOR nøye, men bedre med for godt forklart en for dårlig forklart. Er ofte litt pinlig å spørre opp igjen. Et eksempel: det kan være tips om nedlastning av plugins eller skins, forklar også hva vi gjør med de etter nedlastning. Så blant annet et tips om vær-satelittbilder som kunne legges til. Men ingen forklaring om hva jeg gjør etter å ha logget inn på denne satelittsiden.

 

En grei ordforklaring hadde vært fint :-)

 

Nå må dere ikke misforstå, dette er ingen kritikk, jeg syns alle dere som hjelper oss rookies gjør en god jobb, dette er kun litt høyttenkning, samt litt tips. Forøvrig så er kanskje mye av det jeg savner blitt godt forklart en eller annen plass jeg har oversett, og da beklager jeg så mye.

Endret av lucifer666
Lenke til kommentar

Tatt til etteretning :)

 

For å spare egen tid svarer jeg gjerne enkelt først og supplerer ved behov. Dette fordi min tid også er begrenset.

 

Ang. codecs, deinterlacing etc. Her er det så godt som umulig å gi et "fasit" svar ang hva som er "best", og å da ha det med i wiki-maual vil være feil. Det beste er å prøve seg frem og "google" litt.

 

Ang. plugin så er disse litt klønete å legge inn. Har tenkt å oppdatere førstesiden med en FAQ der det du nevner vil bli tatt opp.

 

Litt kjapt ang codecs:

Lenke til kommentar
ingen som kan hjelpe meg med det jeg har skrevet over?

 

MVH

 

Petter G.

7691995[/snapback]

 

Hei,

Har ikke brukt dreambox pluginen i det hele tatt, kjenner heller ingen som har en (untatt hans som laget plugin (via irc/MP teamet)), så kan desverre ikke hjelpe deg med den.

Så du hadde spurt på forumet, gi det litt tid kanskje noen vet noe (skal be han som lagde den ta en titt når han er tilbake igjen)......

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar
Er det mulig å sjå nrk nett-tv direkte i mediaportal? Det er så knotete å bruke internett explorer på tv-en her.

 

Hadde vert veldig kult å få opp liste over alt som ligg ute hos nrk og styre det via fjernkontrollen uten å måtte gå ut av mediaportal..

7684313[/snapback]

 

Det du egentlig vil ha er "online SPotlight" fra MCE.

Dette er proprietære websider spesiallaget for visning i MCE.

Strengt tatt burde det ikke være et stort problem å lage en løsning for bruk under MP heller, så lenge man ikke bryter noen form for copyright, og at det ikke er noen form for legitimitetssjekk innlagt i MCE som gir deg tilgang.

 

SVJV er det ingen som har laget noe slikt til MP enda.

7686676[/snapback]

 

hmm okay. Då var det eg skulle ønske eg hadde peiling på prgrammering. På NRK må ein vel logge seg på med brukernavn og passord, men trur det ligg som cookies så ein ikkje treng gjere det kvar gang..

 

Får berre håpe noken som har peiling på programmering føler samme behov som meg for å sjå gamle åpenpost episodar og slik omigjen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...