Gå til innhold

Den store Mediaportal-tråden - 1.2.3 sluppet 13.04.2012


Spragleknas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette programmet en slags xbox mediacenter klone til pc? Holder på å bytte ut den modda xboxen min som forsåvidt gjør en utmerket jobb. Problemet er bare at den ikke har nok kraftig cpu til hdmateriale og ikke kan bruke tvmotaker. Kan dette programmet spille av video direkte fra rar og image filer inni rar filer uten å dekomprimere de først sånn som xbox mediacenter.

Lenke til kommentar

Hei igjen...

 

Da fik jeg det opp... Var vist jeg selv som klønet da det gjaldt MP 0.2.2.0 innstallasjon...

 

Men over til noe annet spm...

 

Den dreambox pluginen som er med... har testa, fungerer greit...

Men:

1: Hvordan lyd overfører den til pcn? AC3?

 

2: Kan jeg ta opp som på vanlig måte med den pluginen? slik man gjør med vanlig tv kanaler?

 

3:Og se på en annen kanal som bruker da den tuneren som jeg har til vanlig anntenne?

 

Bilde virka som om og være helt greit i overføringen, men er lyden det?

 

Og er det stabilt og bruke?

Det styrer vel kanaler og man får opp epg?

 

Lurer en del da jeg ikke har kjøpt men en DB enda, tenkte jeg skulle ha 500S DB`n, har bare fått lånt en i noen timer og fikk prøvd littegranne bare...

 

 

MVH

 

Petter

Lenke til kommentar
Sånn før jeg starter på oppdateringen av stuePC'n og legger inn Vista RTM:

 

Funker MP under Windows Vista? Jeg prøvde med Vista RC2, men da lugga det fælt.

 

Funker det ikke, venter jeg med OS-oppdateringen og lager en ny clean install av bare MP.

7676838[/snapback]

 

Hei,

Det er gjort grep i MediaPortal 0.2.2.0 + siste SVN (må brukes) for tilpassning til Vista, men fult uttestet er det ikke.

 

Har ikke selv testet siden Norsk versjon ikke er ute enda og siden deler av lydkortet ikke har drivere til vista, så det blir vel å vente et halvt år på det :hmm:

 

Roy

Lenke til kommentar

Hei,

win32, åpne MP Setup (Configuration) -> Television -> Capture Cards -> Merk din tuner og høyreklikk for å åpne "Edit" og finn autotune.

Hvis du skal legge til en enkelt kanal så er det i MP Setup -> Television -> TV Channels + add.

 

Roy

Endret av ronilse
Lenke til kommentar

Hei,

Det betyr at din tuner ikke er støttet eller at noe er feil under installering av MP.

Hvilken versjon av MediaPortal bruker du?

Hva heter TV kortet ditt (produsent/type)?

Post Configuration.log (installasjons folder\Team MediaPortal\MediaPortal\log) til MediaPortal Pastebin og linken dit i posten din. Hvis ikke det er noe log som heter det der, åpne MP Setup -> Television -> Capture Cards & din tuner + edit, lukk MP Setup og post loggen.

 

Roy

Lenke til kommentar

PVR softwarepakke?

jeg fikk kortet med da jeg kjøpte pcen hos datakjeden, den ble da levert uten noen cd-er. har måttet formatere en gang etter det, og har da lastet ned drivere på internett :S

 

tror det var windvd som var "spilleprogrammet" eller hva jeg skal kalle det, som ble brukt opprinnelig. jeg har jo ikke noen lisens til det programmet så har ikke det installert om du mente det.

 

:)

Lenke til kommentar

Hi,

Hmmm siden dette er et software basert kort trenger du CyberLink MPEG Video Encoder + CyberLink Audio Encoder + CyberLink MPEG Muxer er litt usikker på hvilken pakke disse følger med på, men skulle ha vært på OEM cd'n til kortet :hmm:

Prøv å søke litt rundt på nettet og se om du finner noe fra CyberLink.

 

Roy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...