Gå til innhold

SHG.NO Helt utrolig


Anbefalte innlegg

Dette høres nesten for godt ut til og være sant synes jeg, skulle nesten tro at det er en ansatt / veldig god venn av de som legger inn dette innlegget.

Skulle nesten tro det at med den avansen som er på hardvare i dag, så kan man ikke strø rundt seg med gratis varer fordi servicen svikter litt av og til, men pytt pytt hva vet no jeg. :hmm:

 

Ps: :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må nesten bare slenge meg på lovprisingen her..

 

Når 7800GTX kom på markedet i sommer hadde SHG de klart billigste prisene på kortet, så jeg tok en sjanse og slengte inn en ordre. Det viste seg imidlertid at prisene på nettsidene deres var misvisende og ordrebekreftelsen jeg mottok var på ca. 500,- mer enn indikert på nettsidene. Etter en liten telefon til support endte det opp med at jeg fikk kortet for 200,- billigere enn indikert på nettsidene; altså en rabatt på 700,-! Det er vel hva man kaller service. :)

 

Men tror det er lurt å følge med på om SHG opprettholder den høye standarden; det er jo slett ikke usannsynlig at de kalkulerer med å gå i tap i etableringsfasen ettersom de har en del kapital å gå på fra virksomheten i Danmark..

Lenke til kommentar

Nå kan jeg ikke lovprise shg for god service, siden jeg ikke har hadd behov for De, men prisene kan jeg lovprise. Og ikke minst frakt på større ordrer, men å bestille f. eks en minnebrikke blir dyrt, da de tydligvis har en fast pris på forsendelse, men siden jeg stort seg bestiller komplette PC'er så ka farsken :)

Lenke til kommentar

En kompis og meg selv bestilte hver vår shg note 8600 for en måned siden. Vi skulle få en god pris for dem, 11200 pr maskin inkl frakt (nå koster de 12200, når vi bestilte kostet de 11900), og i tillegg skulle jeg ha to powerballs.

Så gikk det lang tid, og de kom ikke. De sa de hadde hatt forsinkelser inn på lager, og det er jo en kurant sak, men på sidene stod det at de var komt inn. De måtte visst også bytte harddisker på dem ellerno. Men etter en måned lenger enn det skulle ta, kom de til slutt i posten. Da var prisen satt til 12000 pr maskin. Vi purret på dem, klaget litt på en høflig måte, og det endte opp med at vi betalte 11200 pr maskin, pluss at vi fikk frakten og powerballsene gratis (236 pr stk).

Syns ikke shg er de beste på leveringstid, men de ordner definitivt opp for seg. Er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

Det eneste som shg.no kunne gjøre er vel å oppdatere websiden Deres litt. Den ser jo ut som om den var fra steinalderen :tease:

 

Et mer standard psdata/komplett oppsett/design hadde ikke vært feil. Fruen i huset skulle kikke på ny mp3 spiller, men hadde litt problemer med å finnefrem og bruke webshoppen Deres.

Endret av clown
Lenke til kommentar
Må nesten bare slenge meg på lovprisingen her..

 

Når 7800GTX kom på markedet i sommer hadde SHG de klart billigste prisene på kortet, så jeg tok en sjanse og slengte inn en ordre. Det viste seg imidlertid at prisene på nettsidene deres var misvisende og ordrebekreftelsen jeg mottok var på ca. 500,- mer enn indikert på nettsidene. Etter en liten telefon til support endte det opp med at jeg fikk kortet for 200,- billigere enn indikert på nettsidene; altså en rabatt på 700,-! Det er vel hva man kaller service. :)

 

Men tror det er lurt å følge med på om SHG opprettholder den høye standarden; det er jo slett ikke usannsynlig at de kalkulerer med å gå i tap i etableringsfasen ettersom de har en del kapital å gå på fra virksomheten i Danmark..

5299902[/snapback]

 

Dem bør ikke gå ned på standarden etter å ha lag nivået på høyt på service, men hva mener du at dem har kapital å få på fra virksomheten i Danmark?

 

Er datautstyr veldig mye biligere i danmark?

Lenke til kommentar
og så poste alt ut her var en del av dealen?  :D

5309223[/snapback]

 

 

Nei absolutt ikke. Men om de regnet med jeg ville legge ut historien på hardware.no har jeg ingen formeninger om, i såfall et dyrt sjangsespill :D

 

Dette var somsagt en grovskisse, og jeg hadde mye pes med telefoner og mail før det endelig ordnet seg. Men tror de fleste i mine sko hadde lagt ut historien. Syntes det er for dumt å sitte på noe slikt alene og kun dele dem med noen oldschool venner fra forumet.

 

Er da kanskje litt eldre enn de fleste her og kan vel kalle meg selv oldschool :cool:

Lenke til kommentar

Og jeg bemerker, norske web butikker har en mye mer funksjonell webbutikk enn de fleste danske web butikker. Mange er jo et sant helvete aa navigere rundt i.

5309705[/snapback]

 

Dette har jeg faktisk snakka med Thomas Bøe(shg) om, han sier det er en fordel hvis norske forbrukere sender inn ting de ønsker endret ved siden, slik at han har noe å slenge i bordet med til sjefen, slik at dem kan få en ordnings på den håpløse siden som er der nå.

Lenke til kommentar

Og jeg bemerker, norske web butikker har en mye mer funksjonell webbutikk enn de fleste danske web butikker. Mange er jo et sant helvete aa navigere rundt i.

5309705[/snapback]

 

Dette har jeg faktisk snakka med Thomas Bøe(shg) om, han sier det er en fordel hvis norske forbrukere sender inn ting de ønsker endret ved siden, slik at han har noe å slenge i bordet med til sjefen, slik at dem kan få en ordnings på den håpløse siden som er der nå.

5309856[/snapback]

Tror jeg blir nødt til å snakke design med han når han kommer hjem fra juleferien, eller kanskje han logger seg på msn :D

Lenke til kommentar
Dem bør ikke gå ned på standarden etter å ha lag nivået på høyt på service, men hva mener du at dem har kapital å få på fra virksomheten i Danmark?

 

Er datautstyr veldig mye biligere i danmark?

5309624[/snapback]

Tror ikke nødvendigvis de har så mye å hente på lavere kostnadsnivå i Danmark; det jeg mente var at Shg har i lengre tid vært en av de største hardware-distributørene i Danmark og har dermed en del kapital de kan bruke på å etablere seg i det norske markedet.

 

Det er ikke uvanlig for nettbutikker (eller andre bedrifter for den saks skyld) å gå med tap i en etableringsfase. Så vidt jeg husker brukte Netshop.no denne strategien til å begynne med, men nå ligger de vel mer midt på treet når det gjelder pris. (Virker som de fortsatt har bra service skjønt.)

 

Størrelsen til Shg gjør imidlertid at det er mulig de klarer å opprettholde det lave prisnivået, i motsetning til Netshop, pga. stordriftsfordeler og lavere innkjøpskostnader på hardware, så vi får se.. :)

Lenke til kommentar
Dem bør ikke gå ned på standarden etter å ha lag nivået på høyt på service, men hva mener du at dem har kapital å få på fra virksomheten i Danmark?

 

Er datautstyr veldig mye biligere i danmark?

5309624[/snapback]

Tror ikke nødvendigvis de har så mye å hente på lavere kostnadsnivå i Danmark; det jeg mente var at Shg har i lengre tid vært en av de største hardware-distributørene i Danmark og har dermed en del kapital de kan bruke på å etablere seg i det norske markedet.

 

Det er ikke uvanlig for nettbutikker (eller andre bedrifter for den saks skyld) å gå med tap i en etableringsfase. Så vidt jeg husker brukte Netshop.no denne strategien til å begynne med, men nå ligger de vel mer midt på treet når det gjelder pris. (Virker som de fortsatt har bra service skjønt.)

 

Størrelsen til Shg gjør imidlertid at det er mulig de klarer å opprettholde det lave prisnivået, i motsetning til Netshop, pga. stordriftsfordeler og lavere innkjøpskostnader på hardware, så vi får se.. :)

5310080[/snapback]

Og p.g.a. at prisene på hardware og stæsj er på sitt laveste noen gang i danmark nå for tiden. (det sa thomas på tlf for ikke så alt for lenge siden)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...