Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

fikk brev fra tele2 om fildeling


Anbefalte innlegg

hei.

fikk i dag dette brevet fra tele2 :

 

bildetele2_brev2.jpg

trykk på bildet for større versjon.

 

Tror dere at det skjer noe videre utover dette brevet ? Eller er det bare for skremmsels skyld ?

Er ikke akkuratt den som laster ned mest heller og ingen andre jeg kjenner har fått lignende brev fra deres isp.

 

Noen som har vært borti det samme ?

 

mvh ALeksander Larsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei.

fikk i dag dette brevet fra tele2 :

 

bildetele2_brev2.jpg

trykk på bildet for større versjon.

 

Tror dere at det skjer  noe videre utover dette brevet ? Eller er det bare for skremmsels skyld ?

Er ikke akkuratt den som laster ned mest heller og ingen andre jeg kjenner har fått lignende brev fra deres isp.

 

Noen som har vært borti det samme ?

 

mvh ALeksander Larsen

5227315[/snapback]

 

Be Tele2 om å få oppgitt hvilke filer det var snakk om, og tidspunkt. Klarer dem ikke å skaffe det, si at du vil ha deg frabedt slike "trusselbrev" i fremtiden, ellers skifter du leverandør.

Jeg hadde tiltet i vinkel!

Lenke til kommentar

Be Tele2 om å få oppgitt hvilke filer det var snakk om, og tidspunkt. Klarer dem ikke å skaffe det, si at du vil ha deg frabedt slike "trusselbrev" i fremtiden, ellers skifter du leverandør.

Jeg hadde tiltet i vinkel!

5227394[/snapback]

 

ja kansje jeg skulle sende en mail til dem. tror du dem klarer å skaffe den informasjonen da? hadde vært skikkelig skummelt visst dem hadde kommet med en full liste med tid og dato over alle filmene mine :dontgetit:

 

mvh Aleksander Larsen

Endret av LupeN-
Lenke til kommentar

Be Tele2 om å få oppgitt hvilke filer det var snakk om, og tidspunkt. Klarer dem ikke å skaffe det, si at du vil ha deg frabedt slike "trusselbrev" i fremtiden, ellers skifter du leverandør.

Jeg hadde tiltet i vinkel!

5227394[/snapback]

 

ja kansje jeg skulle sende en mail til dem. tror du dem klarer å skaffe den informasjonen da? hadde vært skikkelig skummelt visst dem hadde kommet med en full liste med tid og dato over alle filmene mine :dontgetit:

 

mvh Aleksander Larsen

5227427[/snapback]

 

Nok med en... :whistle:

 

Flere her som har fått slike brev, en dag smeller det hos noen....

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Jeg synes det ser ut som de har fått den vanlige trusselmailen fra RIAA eller en av de andre ulvene, og føler seg forpliktet til å late som de bryr seg. Jeg hadde ikke tatt dette særlig tungt, hvis du da ikke har delt ut veldig mye veldig lenge.

 

Kan vel si så mye som at jeg har jobbet på IT-avdelingen ved et universitet og der fikk vi en stri strøm av slike mailer, med trusler om både det ene og det andre. Men jeg har ikke sett noe til noen sak som har kommet ut av de hundrevis eller sikkert tusenvis av mailene vi fikk.

 

Ikke bekymre deg, men kanskje ta det litt rolig med p2p en stund...

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke de hverken kan eller vil skaffe slik informasjon.

 

Jeg fikk en mail av min ISP om at jeg lastet ned en film fra BT. Riktignok er jeg ikke skyldfri når det gjelder ulovlig nedlastning, men laster sjelden ned filmer (kun TV-serier fra BT).

 

Og det viste seg at den filmen de påstod jeg lastet ned ikke var jeg som lastet ned likevel. Jeg hadde aldri sett den filmen. Og nå nesten 1 år senere har jeg fortsatt ikke hørt noe mer om den saken og tror den er ute verden.

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg ville gjort noen ting. Det har vært tråder om dette før, og det er kun som en advarsel for å skremme.

 

Men jeg tror jeg ville stoppet fildelinga :)

5227451[/snapback]

Jeg ville begynne å bruke "IP Blocker" (Peerguardian2 f.eks) for å hindre filmselskap, RIAA, opphavs rettighets innehavere generelt, å få vite hvilken filer du deler

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg ville gjort noen ting. Det har vært tråder om dette før, og det er kun som en advarsel for å skremme.

 

Men jeg tror jeg ville stoppet fildelinga :)

5227451[/snapback]

Jeg ville begynne å bruke "IP Blocker" (Peerguardian2 f.eks) for å hindre filmselskap, RIAA, opphavs rettighets innehavere generelt, å få vite hvilken filer du deler

5227528[/snapback]

 

Eller ikke lastet ned noe ulovlig i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg ville gjort noen ting. Det har vært tråder om dette før, og det er kun som en advarsel for å skremme.

 

Men jeg tror jeg ville stoppet fildelinga :)

5227451[/snapback]

Jeg ville begynne å bruke "IP Blocker" (Peerguardian2 f.eks) for å hindre filmselskap, RIAA, opphavs rettighets innehavere generelt, å få vite hvilken filer du deler

5227528[/snapback]

 

Eller ikke lastet ned noe ulovlig i det hele tatt?

5227553[/snapback]

 

Problemet er vell ikke det han har lastet ned? det er jo lovlig?(eller tar jeg feil)

Lenke til kommentar

Be Tele2 om å få oppgitt hvilke filer det var snakk om, og tidspunkt. Klarer dem ikke å skaffe det, si at du vil ha deg frabedt slike "trusselbrev" i fremtiden, ellers skifter du leverandør.

Jeg hadde tiltet i vinkel!

5227394[/snapback]

 

 

Helt enig, dette kan vi ikke finne oss i :thumbdown:

Lenke til kommentar

For rundt et halvt år siden fikk jeg en tro kopi av det du har fått.

Var i Stavanger da det dumpa i postkassa og fatter var den første som fant det.

Han har alltid vært mot fildeling, og kan love deg at jeg fikk høre det de første dagene. Antar at du ikke har noe å uroe deg for. Jeg startet så smått og laste ned etter noen uker, før jeg gikk tilbake til normalt. Har ikke hørt noe som helst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...