Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

fikk brev fra tele2 om fildeling


Anbefalte innlegg

Og ja, jeg tror RIAA og MPAA er villig til å gå lenger enn noen av oss tror. Vi snakker om det eneste som betyr noe for dem, nemlig penger.
Det som gjelder for dem er å stoppe noe som tross alt er ulovlig. Nemlig å dele kopibeskyttet materiale. Hadde jeg vært "hjernen bak" noe materiale som ble delt ulovlig hadde jeg og gjort alt for å stoppe det.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Virker uansett litt som det mest er folk som deler gjennom DC som er utsatt, folk har jo blitt tatt for dette både i Sverige og Norge (litt spesielt tilfelle her da..). Føler BitTorrent er hakket tryggere.. Eller er jeg kanskje litt naiv her? Fra sakene i USA så viser det jo at de ikke tar de som deler nest, heller bare noen helt tilfeldige

5230498[/snapback]

 

Jeg bruker bare Torrentbytes jeg, men hender jeg bruker dc til musikk, selvomd et er sjeldent.

 

edit: kan vel også nevnet at jeg ble registrert på torrentbyes for akkuratt en uke siden og har uploada 10.45 GB og nedlasta 10.03 GB. Kan vel ikke si at det er så altfor mye.

Kan det tenkes at det dem mener jeg har gjordt ulovlig kan være noe jeg lastet ned på dc++, selvom det er kansje er en måned eller to siden jeg gjorde det sist.

Endret av LupeN-
Lenke til kommentar
Og ja, jeg tror RIAA og MPAA er villig til å gå lenger enn noen av oss tror. Vi snakker om det eneste som betyr noe for dem, nemlig penger.
Det som gjelder for dem er å stoppe noe som tross alt er ulovlig. Nemlig å dele kopibeskyttet materiale. Hadde jeg vært "hjernen bak" noe materiale som ble delt ulovlig hadde jeg og gjort alt for å stoppe det.

5238658[/snapback]

 

RIAA og MPAA representerer selskapene, det overrasker meg kraftig om de bryr seg om noe annet enn penger.

 

AtW

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan folk kan karakterisere dette brevet som et "opplysningsbrev", når det vitterlig står klare anklager om ulovlig virksomhet rettet mot mottaker. Og sammen med slike anklager skal det selvfølgelig vedlegges grunnlag for påstandene spør du meg.

 

Og ja, jeg tror RIAA og MPAA er villig til å gå lenger enn noen av oss tror. Vi snakker om det eneste som betyr noe for dem, nemlig penger.

5238207[/snapback]

 

Tele2 opplyser deg, om at de har fått innsendt klager fra et filmselskap, det er ikke tele2 som kommer med disse anklagene, er det vanskelig å forstå? Tele2 kommer ikke med noen påstander, så hvorfor skal de legge med grunnlaget? Det som om du leier hybel et sted, og huseier sier "til informasjon, jeg har fått en klage på deg av naboen, men jeg kommer ikke til å foreta meg noe, men er du uheldig så kan han amelde til politiet" Blir du da sur på huseieren? Spør du huseieren om han akn bevise at det er grunnlag for klagen?

 

AtW

Lenke til kommentar

Be Tele2 om å få oppgitt hvilke filer det var snakk om, og tidspunkt. Klarer dem ikke å skaffe det, si at du vil ha deg frabedt slike "trusselbrev" i fremtiden, ellers skifter du leverandør.

Jeg hadde tiltet i vinkel!

5227394[/snapback]

 

ja kansje jeg skulle sende en mail til dem. tror du dem klarer å skaffe den informasjonen da? hadde vært skikkelig skummelt visst dem hadde kommet med en full liste med tid og dato over alle filmene mine :dontgetit:

 

mvh Aleksander Larsen

5227427[/snapback]

 

12/11-05: Horny.Bitches2.divx.Pr0nStaRs

13/11-05: Jenna.Jameson.xxx.divx.LOL

osv osv :)

 

mer seriøst:P

tviler på at det er et seriøst brev, som faktisk er sendt fra tele2, har ikke hørt om noen andre som har fått det

Lenke til kommentar
Be Tele2 om å få oppgitt hvilke filer det var snakk om, og tidspunkt. Klarer dem ikke å skaffe det, si at du vil ha deg frabedt slike "trusselbrev" i fremtiden, ellers skifter du leverandør.

Jeg hadde tiltet i vinkel!

5227394[/snapback]

 

 

Herrejesus, mann! Tele2 sier jo bare ifra, de har jo ingenting annet med det å gjøre. Du vil vel heller leve i uvitenhet helt til politiet banker på døra di (såklart, satt på spissen :roll: )?

Lenke til kommentar

Be Tele2 om å få oppgitt hvilke filer det var snakk om, og tidspunkt. Klarer dem ikke å skaffe det, si at du vil ha deg frabedt slike "trusselbrev" i fremtiden, ellers skifter du leverandør.

Jeg hadde tiltet i vinkel!

5227394[/snapback]

 

ja kansje jeg skulle sende en mail til dem. tror du dem klarer å skaffe den informasjonen da? hadde vært skikkelig skummelt visst dem hadde kommet med en full liste med tid og dato over alle filmene mine :dontgetit:

 

mvh Aleksander Larsen

5227427[/snapback]

 

12/11-05: Horny.Bitches2.divx.Pr0nStaRs

13/11-05: Jenna.Jameson.xxx.divx.LOL

osv osv :)

 

mer seriøst:P

tviler på at det er et seriøst brev, som faktisk er sendt fra tele2, har ikke hørt om noen andre som har fått det

5239303[/snapback]

 

Hvorfor tror du ikke det? Flere andre i tråden har vel nevt å få brevet, og slikt er jo bare stikkprøver, selv om selskapene pøser ut enorme mengder mail om dette er det sikkert bare maks 1 av hundre som blir "tatt"

 

AtW

Lenke til kommentar

Be Tele2 om å få oppgitt hvilke filer det var snakk om, og tidspunkt. Klarer dem ikke å skaffe det, si at du vil ha deg frabedt slike "trusselbrev" i fremtiden, ellers skifter du leverandør.

Jeg hadde tiltet i vinkel!

5227394[/snapback]

 

ja kansje jeg skulle sende en mail til dem. tror du dem klarer å skaffe den informasjonen da? hadde vært skikkelig skummelt visst dem hadde kommet med en full liste med tid og dato over alle filmene mine :dontgetit:

 

mvh Aleksander Larsen

5227427[/snapback]

 

12/11-05: Horny.Bitches2.divx.Pr0nStaRs

13/11-05: Jenna.Jameson.xxx.divx.LOL

osv osv :)

 

mer seriøst:P

tviler på at det er et seriøst brev, som faktisk er sendt fra tele2, har ikke hørt om noen andre som har fått det

5239303[/snapback]

 

Hvorfor tror du ikke det? Flere andre i tråden har vel nevt å få brevet, og slikt er jo bare stikkprøver, selv om selskapene pøser ut enorme mengder mail om dette er det sikkert bare maks 1 av hundre som blir "tatt"

 

AtW

5239316[/snapback]

 

jaja, FTP for the win:D

Lenke til kommentar

Les i det nye bladet til hjemme pc. Der viser de et program som sletter absolutt all informasjon om deg som oppstår når du surfer, laster ned etc. På denne måten kan ikke tele 2 finne deg på noen som helst måte... Husker ikke hva det heter, men lurer noen her inne på det, så kan jeg finne det ut.

Lenke til kommentar
Les i det nye bladet til hjemme pc. Der viser de  et  program som sletter absolutt all informasjon om deg som oppstår når du surfer, laster ned etc. På denne måten kan ikke tele 2 finne deg på noen som helst måte... Husker ikke hva det heter, men lurer noen her inne på det, så kan jeg finne det ut.

5241774[/snapback]

 

Heh, tror du har litt å vært å lære om hva en ISP "kan finne ut om deg". La meg si det sånn, de kan nok finne deg unasett hva du gjør med din hjemmepc (med unntak av å koble deg til igjennom en annen ISP eller ikke være på nett)

 

AtW

Lenke til kommentar
Les i det nye bladet til hjemme pc. Der viser de  et  program som sletter absolutt all informasjon om deg som oppstår når du surfer, laster ned etc. På denne måten kan ikke tele 2 finne deg på noen som helst måte... Husker ikke hva det heter, men lurer noen her inne på det, så kan jeg finne det ut.

5241774[/snapback]

For å oppsummere det for deg: Du kan ikke skjule deg på nettet, uansett hva du gjør. :)
Lenke til kommentar
Les i det nye bladet til hjemme pc. Der viser de  et  program som sletter absolutt all informasjon om deg som oppstår når du surfer, laster ned etc. På denne måten kan ikke tele 2 finne deg på noen som helst måte... Husker ikke hva det heter, men lurer noen her inne på det, så kan jeg finne det ut.

5241774[/snapback]

For å oppsummere det for deg: Du kan ikke skjule deg på nettet, uansett hva du gjør. :)

5241903[/snapback]

 

Ihvertfall ikke fra din egen ISP

 

AtW

Lenke til kommentar

Litt rart dette da, har selv lastet ned over 300-400gb siden vi fikk bredbånd i sommer.

Den første helga lastet jeg over 35gb :innocent:

 

Og nå er vel nette nedsat, men det er vel 2mb inn og 6mb ut :!:

Tror jeg har delt veldig mange gb da, vanligvis så er uthastighetene den tredoble av innhastigheten

 

Rart ikke jeg har fått noe brev da :innocent:

Lenke til kommentar
Litt rart dette da, har selv lastet ned over 300-400gb siden vi fikk bredbånd i sommer.

Den første helga lastet jeg over 35gb :innocent:

 

Og nå er vel nette nedsat, men det er vel 2mb inn og 6mb ut :!:

Tror jeg har delt veldig mange gb da, vanligvis så er uthastighetene den tredoble av innhastigheten

 

Rart ikke jeg har fått noe brev da :innocent:

5242495[/snapback]

 

Ja det er "rart", fint om folk leser tråden, istendenfor å gjenta det samme igjen og igjen.... Det er helt sikkert stikkprøver det er snakk om.

 

AtW

Lenke til kommentar
Be Tele2 om å få oppgitt hvilke filer det var snakk om, og tidspunkt. Klarer dem ikke å skaffe det, si at du vil ha deg frabedt slike "trusselbrev" i fremtiden, ellers skifter du leverandør.

Jeg hadde tiltet i vinkel!

5227394[/snapback]

 

Helt enig, dette kan vi ikke finne oss i  :thumbdown:

5227712[/snapback]

Ja, de risikerer å bli upopulære slike ISP'er. Tenker nok at i ytterste konsekvens så vil fildeling komme til å foregå i krypterte former i framtiden. :!:

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...