Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

fikk brev fra tele2 om fildeling


Anbefalte innlegg

Bytt ISP med en gang. Håper resten av dere som også har fått slikt gjør det.

 

Virker som det er det eneste bra med NGT, de sender ikke ut sånt tull.

5227610[/snapback]

 

Vil vel påstå at det er bedra at ISP'en gir deg beskjed om de får en henvendelse fra RIAA, etc om at en gitt IP fildeler slik at du er klar over det før noen evnt. går til sak mot deg.

De gir jo klar beskjed om at de kun gir ut kundeinfo når det foreligger en polititanmeldelse og det må jo NGT selvsagt gjøre også..

 

Edit: leif

 

Anders

Endret av teodor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For rundt et halvt år siden fikk jeg en tro kopi av det du har fått.

Var i Stavanger da det dumpa i postkassa og fatter var den første som fant det.

Han har alltid vært mot fildeling, og kan love deg at jeg fikk høre det de første dagene. Antar at du ikke har noe å uroe deg for. Jeg startet så smått og laste ned etter noen uker, før jeg gikk tilbake til normalt. Har ikke hørt noe som helst.

5227718[/snapback]

 

Det har vel ikke noen rettigheter til å ta deg (RIAA). Jeg bruker Peer Guardin for sikkerhetskyld :whistle: . Men det er vel mye vanskeligere å bli tatt for torrent nedlastning enn deling på DC? På DC++ sitter de der med hele share lista de, mens på BT har ISP bare loggen, som de sletter etter to uker....

 

Edit: Sikkert noen som husker den saken her :cool:

 

Edit: Fatter ikke at antipiratbyråer gidder om bry seg om nordmenn i det heletatt, flesteparten har 200-300kbit/s i upload, mens svensene har 10mbit upload til 328SKR :p

Endret av tommy_89
Lenke til kommentar

Husk at dem må kunne bevise at den sharelista er ekte da, det betyr for det første at dem må laste ned fra din maskin, for å kunne bevise at filene er det dem gir seg ut for å være. I tillegg må dem ha logger utover dette, som holder i en eventuell rettsak. Før dem får fysisk tilgang til din maskin, antar jeg at dem må få en kjennelse som gir dem rett til ransaking.

 

EDIT: ISP er vel forpliktet til å beholde loggen i minst 6 mnd, mitt poeng er at dc er lite like sikkert som bt. Eventuelt om du vil like sikkert.

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

Altså, er folk her helt idiot?.

Tele2 sender dere et brev fordi dere har lasta ned et eller annet ulovlig som er registrert av et eller annet selskap, og dere blir sure fordi dere fikk beskjed.

 

Hvor trang i nøtten går det an å bli?.

Tele2 sier ifra om at retten tvinger de til å gi ut informasjon, så må de det, hvis ikke har de ingen intensjon om å gjøre noe.

 

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOh, for et slemt selskap!.

:rolleyes:

Lenke til kommentar
Altså, er folk her helt idiot?.

Tele2 sender dere et brev fordi dere har lasta ned et eller annet ulovlig som er registrert av et eller annet selskap, og dere blir sure fordi dere fikk beskjed.

 

Hvor trang i nøtten går det an å bli?.

Tele2 sier ifra om at retten tvinger de til å gi ut informasjon, så må de det, hvis ikke har de ingen intensjon om å gjøre noe.

 

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOh, for et slemt selskap!.

:rolleyes:

5227915[/snapback]

 

Synes det er bra at de informerer, men det burde ha hvert med en liste over delte som anipiratbyrået har registrert pluss navn på antipiratbyrået. Dette får man vel vis man kontakter ISP?

Lenke til kommentar

Går vel an å høre, men skjønner ikke helt hvorfor.

Han/hun vet sikkert hva de holder på med :).

 

For å si det sånn: Det skal MYE til før noen kommer å dunker på døren din her i Norge, 1stk delt debbie does dallas i divx format holder ikke.

 

Derfor jeg ble litt hissig i første post over at folk ikke har nok sirkulasjon til å fatte å begripe at tele2 bare har gjort de en tjeneste med å si ifra om at de har blitt logget av xxxx for deling av xxxxxx. True med å forlate isper på grunn av dette synes jeg er tåpelig :)

Lenke til kommentar
Hvordan kan dette hende in the first place? Her i Norge er vi internettkunder under en lov av Datatilsynet som sier at ISP ikke har lov til verken å undersøke hvilken trafikk som foregår på linja, eller hvor mye til hvorhen, er vi ikke?

5228017[/snapback]

 

ærlig talt, isp har en helt passiv rolle her - det er ikke isp som anklager noen. det eneste som tele2 gjør er å videresende info om at bruker har delt ulovlig materiale. skjerp dere nå!

Lenke til kommentar

Det er da heller ikke ISP som har logget dette, men 3parts selskaper som har som oppgave å lete opp fildelere for filmbransjen.

 

Jeg mottok selv et brev for godt og vel halvannet år siden. Eller enda lenge.. husker ikke nøyaktig når. Men det var 2 uker etter at Finding Nemo ble sluppet på nettet.. Så det er lenge siden.. hadde ikke hørt om noen andre som hadde fått liknende brev.

 

Og det var den divx filen jeg fikk pes for. Delt under et minilan her, fra vår ip.

Jeg likte det fint lite

:|

Lenke til kommentar
Altså, er folk her helt idiot?.

Tele2 sender dere et brev fordi dere har lasta ned et eller annet ulovlig som er registrert av et eller annet selskap, og dere blir sure fordi dere fikk beskjed.

 

Hvor trang i nøtten går det an å bli?.

Tele2 sier ifra om at retten tvinger de til å gi ut informasjon, så må de det, hvis ikke har de ingen intensjon om å gjøre noe.

 

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOh, for et slemt selskap!.

:rolleyes:

5227915[/snapback]

 

Hehe ! Ja.... Noen som ikke skjønner sitt eget beste.

Tele2 prøver å beskytte dem faktiskt.... ;)

 

ps. 52 bruker(e) leser denne tråden (19 gjester og 0 anonyme brukere)

Strorebor ser oss..

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Nei nei nei, Tele2 videresender ikke noe info om at bruker har delt ulovlig materiale i det hele tatt. Tele2 melder i fra om at de har mottat en klage fra Motion Pictures eller noe sånt om at Motion Pictures har info om fildeling fra deres bruker. Fint at Tele2 sier i fra, men de kan ikke gjøre en dritt med det, slik er det!

Lenke til kommentar

Det har ikke vært EN eneste fildelingsak i Norge ennå med vanlige fildelere. Det eneste har vært studenter som har misbrukt universitetets linjer eller medlemmer i warezgrupper. Ta det helt med ro..

 

Dette er bare et meningsløst trusselbrev som Tele2 sender ut til 25% av kundene sine. Tele2 er faktisk den eneste ISP som videresender trusselbrev. Start Networks skriver derimot at 6mbit passer utmerket til fildeling. http://www.start.no/bredband/2005/05/31-7747.html

:!:

Endret av kris33
Lenke til kommentar

Etter det jeg har forstått med fildeling med de fildelings programmene, Er at, du som laster ned MÅ ha originalen/ha kjøpt den for og laste den ned... og at det er fullt lovlig og dele så mye man vil så lenge DU har originalen...

 

Eller er jeg ut på jordet?

 

jeg selv trenger ikke og laste/dele noe som helst.. mest på grunn av en nær film entusiast...

Lenke til kommentar

"Med tanke på de rettsaker som vært i Norge på slike saker, og med henvisning til domsutfallet i de sakene, ber jeg dere suge rasshølet til en ku. Anse mitt kundeforhold hos dere som avsluttet."

 

Det hadde jeg skrevet tilbake :) . Makan til innbrudd i privatlivets fred. Det er en regelrett trussel. Og advokat firmaet Simonsen Føyen må være de dummeste advokatene i norsk rettshistorie. Så lenge du ikke driver pirat cd-butikk i kjellern din så tror jeg nok Kripos gir f. :thumbup:

Lenke til kommentar
Nei nei nei, Tele2 videresender ikke noe info om at bruker har delt ulovlig materiale i det hele tatt. Tele2 melder i fra om at de har mottat en klage fra Motion Pictures eller noe sånt om at Motion Pictures har info om fildeling fra deres bruker. Fint at Tele2 sier i fra, men de kan ikke gjøre en dritt med det, slik er det!

5228076[/snapback]

 

Jeg vet, at folk klikker på Tele2 for dette er jo helt vanvittig meningsløst, men det skal visst ikke være lett å yte service i våre dager.

 

Filsmselskapene (dvs deres hjelpere), sender ut tusenvis av slike mail til ISPer daglig, hovedsaklig er det bare et filnavn, ip og tidspunkt. Å bruke peerguradian tror jeg neppe er noe annet en falsk trygghet, jeg har liten tro på hvor presist det filteret er. (dessuten svartelister det store mengder "legale" iper). Som andre har sagt her, så er det jo ikke så ofte folk blir tatt til retten for slikt i norge.

 

AtW

Lenke til kommentar
ja kansje jeg skulle sende en mail til dem. tror du dem klarer å skaffe den informasjonen da? hadde vært skikkelig skummelt visst dem hadde kommet med en full liste med tid og dato over alle filmene mine  :dontgetit:

5227427[/snapback]

Selvfølgelig har de det - er ikke ISP'er faktisk lovpålagt å ta vare på alle logger for sine kunder i en viss tid da?

 

Ikke at jeg tror at de gidder å lete igjennom, men hvis de blir pålagt det kan det nok spores ganske så mye av det som er gjort.

Endret av Doogle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...