asad Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 (endret) Skal kjøpe meg en konge pc ( Geforce7800Gtx512,2gb ram,A64 4000? ) når oblivion kommer ut. Lurer da på om jeg får en merkbar ytelsesøkning med en dual-core cpu, i forhold til en enkeltkjerne. Vet det er litt tidlig å spørre, men har utvilklerne sagt noe om dette? Skal investere rundt 17k, uten skjerm, så jeg må være sikkert på at oblivion kjører glattere enn glatt Endret 26. november 2005 av asad
tom waits for alice Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 Ja! Elder Scrolls 4: Oblivion interview The man in question is Producer Gavin Carter, and we quizzed him on Elder Scrolls 4: Oblivion, the PC, and Xbox 360. BT: The Xbox processor will be multiple core, which at the time of Morrowind (2002) was a nearly unthinkable idea for a gaming PC or console. However, by the release of ES4: Oblivion (now 2006), the Pentium-D and Athlon 64 X2 dual-core processors will be even more common place. The Pentium-D EE even features hyperthreading on each core! Will Oblivion be written to make use of these new features on the PC? If so, have you determined how threads will be divided (by class, like AI, physics, etc, or by immediate priority where physics could dominate two threads if little AI is present)? GC: Oblivion will absolutely benefit from a multi-processor or multi-core PC architecture. These improvements have largely been driven by our optimizations for the Xbox 360 hardware. We have built a dynamic thread management system that manages processor load by our specific direction and by priorities. Portions of physics, AI, loading, audio, and rendering tasks can all be moved to different threads to keep the overall load balanced. The net result for the end user is a smoother experience. Geir
Thombr86 Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 Dette viste jeg og, men fint med en bekreftelse Geir Gleder meg noe sinnsykt!
asad Skrevet 20. november 2005 Forfatter Skrevet 20. november 2005 ok.Høres ut som det er en stor fordel ja. Håper athlon64 X2 4400 faller ned i pris en del før februar/mars. Da går jeg muligens for denne.
Equerm Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 Skal ikke kjøpe så mye nytt til da tror jeg. Mest sannsynlig har jeg ikke råd. Men i løpet av uken får jeg dette skjermkortet så slipper jeg å få opp feilmelding fordi oblivion prøver å kjøre på mitt Radeon 7500-8500 (heter faktisk det ja) kort
MiSP Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 (endret) Skal ikke kjøpe så mye nytt til da tror jeg. Mest sannsynlig har jeg ikke råd. Men i løpet av uken får jeg dette skjermkortet så slipper jeg å få opp feilmelding fordi oblivion prøver å kjøre på mitt Radeon 7500-8500 (heter faktisk det ja) kort 5182061[/snapback] Gainward GeForce 6600GT? Det er et supert kort, jeg har det! Ganske fornøyd! Bra kjøp. Endret 20. november 2005 av MiSP
asad Skrevet 20. november 2005 Forfatter Skrevet 20. november 2005 Det blir nok en X2 eller Opteron, dual, på meg når den tid kommer ja! ( 3 mnd ca )
Equerm Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 Skal ikke kjøpe så mye nytt til da tror jeg. Mest sannsynlig har jeg ikke råd. Men i løpet av uken får jeg dette skjermkortet så slipper jeg å få opp feilmelding fordi oblivion prøver å kjøre på mitt Radeon 7500-8500 (heter faktisk det ja) kort 5182061[/snapback] Gainward GeForce 6600GT? Det er et supert kort, jeg har det! Ganske fornøyd! Bra kjøp. 5182583[/snapback] Bra å høre! Spurte litt rundt i skjermkort delen av forumet men der var det ingen som var interessert i å gi meg noen svar.. Men etter noen anbefalinger så kom jeg frem til at dette var den jeg ville ha
Uxzuigal Skrevet 20. november 2005 Skrevet 20. november 2005 Fint, da bør det funke fett på min laptop satser jeg på
Nedward Skrevet 21. november 2005 Skrevet 21. november 2005 Kanskje litt OT, men fyrer på alikevel. Fysikk, vil det bli styrt i prosessor eller GPU?. Mener å ha lest at det meste av fysikk beregninger fåregår i GPU. Hvis ikke så må jeg vel få dual core
MiSP Skrevet 21. november 2005 Skrevet 21. november 2005 Bra å høre! Spurte litt rundt i skjermkort delen av forumet men der var det ingen som var interessert i å gi meg noen svar.. 5182702[/snapback] Ikke? Folka der har alltid vært hjelpsom når jeg har spurt... Hvis ikke så må jeg vel få dual core 5186909[/snapback] Du må jo ikke ha det for å kjøre Oblivion. Jeg har AMD Athlon 64 3000+, og jeg regner med å kjøre Oblivion i hvert fall noe glatt.
Equerm Skrevet 21. november 2005 Skrevet 21. november 2005 Bra å høre! Spurte litt rundt i skjermkort delen av forumet men der var det ingen som var interessert i å gi meg noen svar.. 5182702[/snapback] Ikke? Folka der har alltid vært hjelpsom når jeg har spurt... Hvis ikke så må jeg vel få dual core 5186909[/snapback] Du må jo ikke ha det for å kjøre Oblivion. Jeg har AMD Athlon 64 3000+, og jeg regner med å kjøre Oblivion i hvert fall noe glatt. 5187275[/snapback] Jeg kjøpte med nytt skjermkort nå, et gforce 6600 gt, har en AMD xp 2800 som jeg kommer til å klokke til ca xp 3000 (vet at det fungerer stabilt) når jeg får det nye skjermkortet Har også 1gb med pc3200 ram, tror det vil fungere sann passelig bra på min pc
Kenny Bones Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 Hmm, selv har jeg AMD xp 2400. Kanskje det er nok i seg selv da? Burde kanskje ha hatt litt mer minne og helt et nytt skjermkort? (512mb ddr, radeon 9700 np)
Equerm Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 (endret) Hmm, selv har jeg AMD xp 2400. Kanskje det er nok i seg selv da? Burde kanskje ha hatt litt mer minne og helt et nytt skjermkort? (512mb ddr, radeon 9700 np) 5192016[/snapback] Nytt skjermkort og RAM tror jeg du vil trenger for å få en bra spillopplevelse ja. Kanskje ny CPU også, evt klokke den du har. Jeg skal klokke min til 3 Ghz edit: Ikke GB men Ghz ^^ Endret 23. november 2005 av Equerm
MiSP Skrevet 22. november 2005 Skrevet 22. november 2005 (endret) Hmm, selv har jeg AMD xp 2400. Kanskje det er nok i seg selv da? Burde kanskje ha hatt litt mer minne og helt et nytt skjermkort? (512mb ddr, radeon 9700 np) 5192016[/snapback] Nytt skjermkort og RAM tror jeg du vil trenger for å få en bra spillopplevelse ja. Kanskje ny CPU også, evt klokke den du har. Jeg skal klokke min til 3gb 5192495[/snapback] Word. [offtopic] Men du mener vel 3 GHz, ikke 3 GB? Og legg merke til at det er GB, ikke gb. Se denne artikkelen her på hardware.no for klarifikasjon. [/offtopic] Endret 22. november 2005 av MiSP
Equerm Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Word. [offtopic] Men du mener vel 3 GHz, ikke 3 GB? Og legg merke til at det er GB, ikke gb. Se denne artikkelen her på hardware.no for klarifikasjon. [/offtopic] 5193617[/snapback] Haha, skrivefeil der ja :!:
figure_02 Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Har AMD Athlon 64 3200+, 1024 mb RAM og et sugent Radeon 9200 skjermkort. Hvis jeg kjøper det hippeste skjermkortet når Oblivion kommer, tror dere jeg kan kjøre på fult da? Eller er ganske cpuen for dårlig?
genetex Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 Jeg vil tro du trenger også mye bedre CPU og 2 gb ram. Etter hva jeg har lest:p
MiSP Skrevet 23. november 2005 Skrevet 23. november 2005 (endret) Har AMD Athlon 64 3200+, 1024 mb RAM og et sugent Radeon 9200 skjermkort. Hvis jeg kjøper det hippeste skjermkortet når Oblivion kommer, tror dere jeg kan kjøre på fult da? Eller er ganske cpuen for dårlig? 5196644[/snapback] Jeg vil tro du trenger også mye bedre CPU og 2 gb ram. Etter hva jeg har lest:p 5196711[/snapback] Jeg tror det er tull. Hvis du kjøper det "hippeste" skjermkortet som du sier, så ja, da tror jeg du kan kjøre Oblivion fullt uten problemer. Hvis du ikke klarer det, så begynner jeg virkelig å lure på hvilken målgruppe Bethesda satser på... Man må ikke ha ALT det råeste når spillet kommer for å kunne spille det bra. De har sagt at "the game will definitively look best with the latest hardware when it is released", men det er jo bare logisk, egentlig. De sier ikke at du må ha alt det for å kjøre på fullt. Forskjellen er vel i FPS - med alt det råeste vil det jo gå mye glattere enn med middels hardware, med samme grafikkinstillinger. Så lenge FPS holder seg oppe i 30, og det ikke er noen forsinkelser*, er jeg fornøyd. *Skru opp oppløsningen på maks i Morrowind og snu deg kjapt, så skjønner du hva jeg mener. Spillet reagerer ikke før kanskje et halvt sekund senere. Endret 23. november 2005 av MiSP
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå